Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14

Viestit - Waltteri

Mikäs mahtaa olla valtran power beyond vapaan paluun liitin koko? 1" vai joku muu?
Kiitosta!
Ongelmana se että viljan varastointitilat liian pienet ja seuraavan projektin edessä ::) kyseessä siis karjatila ja kaikki vilja menee itselle. Niin mietinnässä olisi viljan varastointi ihan hallin lattialla viljan viljelyn epävarmuuden johdosta? Miten toimisi jos rakentaisi töllin sitä varten? Ongelmaa vaikeuttaa lisäksi se että pyöreät peltipöntöt eivät toimi kun kyseessä on propionihapotettu vilja, muuten olisin jo tehnyt sellaisen...millaisia kokemuksia ja millainen lattiapinnoite pitäisi olla että myös pohjakerros säilyisi eikä tarvitseisi viritellä muoveja keräämään jyrsijöitä. Tarkoitus olisi tehdä rakennuksesta sellainen että kissat ja linnut eivät pääse sinne. Mites sitten hiiret, tuleeko niistä ongelma? Ja yksi syy on myös se että tallainen rakennus on helppo muuttaa sitten konevarastoksi jos viljan viljely loppuu jossain vaiheessa... Laittakaas kommenttia ja vinkkejä!
Mistäpä kannattaisi hankkia öljynerotuskaivoon hälytin? Itse kaivo ei tuntunut olevan kalliskaan, mut kun hälytin alkaa maksaa melkein tonnin, niin onko hommassa mitään järkeä?! Vinkkejä saa heittää tai lainaisko joku laitetta lopputarkastuksen ajaksi?  ;D
Koneet, laitteet ja tekniikka / Nosto-ovet
: 01.12.14 - klo:17:35
Olisi tarvista hommata lämpimään konehalliin nosto-ovi, mut valinnanvaikeus yllätti :o Kyse olisi siis 7m leveestä ja 4.5 korkeasta ovesta sähkökäytöllä ja kaukosäädöllä. Millaisia kokemuksia turner ja Crawfordin yms ovista? Niin  ja yksi hyvin kiinnostava merkki olisi virolainen vai mikä se nyt oli  Ryterna? Hintansa puolesta puoltaisi paikkaansa mut entäs sitten toimivuus pitemmän päälle?
Pistäkääs kommenttia ja kokemuksia ovista!
Mites muuten vastaavaan asiaan liittyen kun advancessa jarrutuksen jälkeen kuormain on muutaman sekuntin hitaampi kun osa öljytuotosta suihkutetaan jarrulevyille, onko tällä mitään vaikutusta loppujen lopuksi jarrujen kestoon?? Ainakin jarrut on n-advancessa ihan  paskat pidoltaan ja lisäksi joutuu aika usein kirimään niitä kun kuluvat nopeasti???
Onkos kellään tietoa, löytyskö mistään niin ohutta sulanapitokaapelia, että mahtuis pexin ja suojaputken väliin? Talossa on kaksi neljän metrin pätkää kyseistä putkea, joka jäätyy aina yli 25 asteen pakkasella. Ei sillä että sulatuskaan nyt niin hirvee työmaa olis, mutta olis se silti aika juhlavaa kun se ei aina jäätyisi  ::) Jyrkkiä mutkia putkessa ei ole, joten sikäli voisi olla toiveikas että se kaapeli menisi sinne... Aapuva!  :)
Khp toimiva ja toimiva  ::)  Tehokas kyllä kieltämättä jos vaan toimii ja jos sen saa ensinnäkin asennettua.. Itsellä ei ihan putkeen mennyt nämä asiat, niin ja sitten se vesisade ohjaamossa...  ja hajonnut termari *3 ja karanneet kylmäaineet löysällä olevasta venttiilistä  >:(
Jommankumman hydepumpun säätimen haarukka on poikki. Oireet täsmää siihen kuin nenä päähän.

Tuossahan ei ole kuin vain yksi hydepumppu  :o
Voi olla että jossain on tosiaan metallia, tietäs vaan mistä alkaa purkaa?? :-\
Oliskos kellään vinkkiä mistä johtuu komatsun kaivurissa (vm. 2000)  puomin noston tehottomuus?? Koneessa on tehot muuten hyvin kohdillaan ja liikkeet toimivat normaalisti, mut puomin nosto ja painatus toimii todella heikosti jos ei yhtä aikaa käytä mitä tahansa muuta liikettä. Juuri ja juuri nostaa tyhjän kauhan täysillä kierroksilla. Pumppu tuskin on väljä, koska kaivutehot ei muutu lämpimilläkään öljyillä. Kaivutyö kyllä onnistuu, mut ennenkaikkea kärriin lastaaminen vähän pirullista kun noston kanssa joutuu kikkailemaan. Ihmeellisintä minusta on just tämä että kun käyttää muuta liikettä yhtäaikaa, nosto toimíi silloin suht normaalisti  :o Esiohjauksessa häikkää vai mikä?? Vinkkejä kiitos!
Pitäispä päivittää n valtran työvaloja, kun meinaa pimeys haitata pahemman kerran. Mitkä valot kannattais hankkia? xenonit vai nykyaikaisemmat ledit? Ennen kaikkea takavalot ovat täysin surkeat, umpiot ihan mustat ja vesihöyryä täynnä. Miten hella tekeekään tollasia paskoja? >:( Siispä valokuvion pitäisi olla mahdollisimman leveä ja tasainen. Plussaa tietysti olis jos kävis entisiin kiinnikkeisiin ja jos hinta olis kohtuullinen. Mites sitten ännän etuylätyövalot?? Joutuuko laittamaan jonkin muutossarjan kun ei kait muut umpiot käy kyseisiin reikiin? Miten muuten kun monessa valtrassa näkee nykyään h9:t, ovatko tehokkaammat kuin normaalit h3:set?
Ehdotuksia kiitos!!
plantronics voyager legend ehdottomasti. Repullisen olen kokeillut bluetooth laitteita ja tää on ihan ylivoimainen  8)
 http://fi.tractorfan.eu/machine/valtra-valmet/8050/ Mikäs käärin tossa kuvassa oikein on? Vai onko yleensäkään pelkkä käärin?? Ihailin vaan tuota järeyttä näihin kotimaisiin härpäkkeisiin verrattuna, jos se nyt vaan käärin on :-\ Ja mikä toi taso tossa perässä on, paalin pystyynkäännin vai joku pudotusvaimennin vaan?
Oliskos millaisia kokemuksia parsien pinnan tasoittamisesta, tai lähinnä tasoitteista? Siispä parsien pinnat ovat aikas syöpyneet ja laskua on ehdottomasti liian vähän, kun maito yms. eritteet eivät valu lehmän alta kunnolla pois. Mikä olis hyvä tasoite jolla sais pinnat nopeasti valmiiksi. Tasoitteen päälle ropataan sitten parsimatot tai pedit. Mooonta vuotta sitten tein vastaavan homman osaan parsista, homma onnistui muuten hyvin, mut tasoite oli vaan liian hitaasti kuivuvaa. Ei kehtais montaa päivää mennä vajaalla parsiluvulla... mikä tasoite siis peliin?? paksuus vaihtelisi varmaankin parren takaosan muutamasta millistä etuosan ehkä neljään senttiin...
Siis ei ihan voi ymmärtää tota investointia :o Eiköhän tonne sotatilassa tarvittais enemmänkin karvalakki versioita, joílla saattas vaikka pakkasellakin päästä heti liikkeelle?? Ja joka ei halvaantus ihan pikku sähköhäiriöistä. on nää suomen herrat kyllä :-[ ... Sattuukohan se paljon kun järki lähtee... tosiaan ryssä saa vapaasti tulla  ;D
Tollanenhan kaivuri menee hyvin jo vähän piristetyllä 6400 valtralla, ainiin siinähän onkin vielä niitä oikeita hepoja  8) Totta puhuen olen vetänyt vastaavaa konetta ja kanen kaksi akselista lavettia tolla mezzolla toisen "vähän" isomman koneen sijaankin välillä ja kesällä ei mitään onkelmaa. Liukkaalla kelillä sitten oikea lavetti saa siirtää, en lähde millään traktorilla leikkimään. Mutta itse asiaan, kolme akselinen lavetti ehdottomasti, ehkä herbsin itse valkkaisin.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14