Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7

Viestit - Heka

Jossain näin ruuvattavia nastoja kovametallikärellä, olivat muistaakseni 100kpl pusseissa ja hintaa noin puoli euroa kappale. Mielestäni tämä on varteenotettava vaihtoehto. Käytännön kokemusta ei ole, mutta kauppiaan mielestä ne on hyvät ja kestävät.
Saksassa kun tatsoi peräkärryjä ei missään ollut normaalia vetolenkkiä. Suurimmassa osassa oli kuulapää. Luulis saavan suomestakin jostain.
sisuhan esitteli Hannoverissa uuden urea moottorin, joka tulee kuulemma kaikkiin tr pakollisiksi 2011 päästöjen takia. Päästöt pienenee ja polttoaineenkulutus laskee 15%. Että edellä käviä tässä ainakin myyntimiehen mukaan. Yllätti, että sisudiesel toimittaa moottoreita noin kymmenelle trattori firmalle.
itse mietin tuollasta nopeampaa langatonta nettia nykyisen soneran laajakaistan tilalle(1/512 32e/kk). Eli HSDP-yhteyttä, esim dna:lta saa 1megasen 19rahaa/kk, 512kiloo 15 rahaa/kk. HSDP kortti usbiin maksaa noin 300rahaa. Järjestelmä vaatii usb 2.0, jotta näistä nopeuksista hyötyä. halvin ois 3g yhteys jolla pääsee 328kiloon, mutta tällä ei varmaan skype tms toimi niin hyvin... mutta hinta olisi halpa kaikkineen laitteineen 15 rahaa/kk. täytyy vaan tarkistaa toi 3g verkon peittoalue viel..
tollasta isompaa kärriä ku kippaa missä on 2 tuubia niin ei tahdo perus jd:llä nousta (100-140hp mallit). Muutamilla olen yrittänyt. Kyllä kokemusta löytyy muistakin kuin Vatroista, niitä en suosi, vaikkakin niitä tulee ehkä eniten käytettyä. En ole vielä maailman parasta traktoria löytänyt..   
tulipa käytyä näyttelyssä ja saksan autobaanatkin tuli tutuiksi. Ei parissa päivässä paljoa ehi kiertää. Hätäisesti hallit läpi kiertää. olihan siellä konetta la vehettä kerrakseen.
kyllä koneiden tulee suolaa kestää.

jos maali tippuu nin maalauksessa tai maalauksen pohjustuksessa tai jälikäsittelyssä on vika. Esim maalattu kylmänä/kosteana, likaisena/rasvaisena, maalit sekoitettu väärin tai viety maalauksen jälkeen heti kylmään pihalleseisomaan ja kuivmaan. Se on teknikkalaji sekin!!
itellä sonera 1/512, 31,9e/kk ku ei paljo muta saanu. Ajattelin vaihtaa langattomaan dna:han kun tulee liikuttuakin paljon ja aina tarttee nettiä.
Viimeaikoinahan ne o aukassu nuit gsm verkkoja nettiin. Nyt nopeus luokkaa 2mt ja muutaman vuoden päästä 8-10megaa. uusimmassa maaseudutulevaisuudessakin taisi olla juttua tästä. Eli ei kannata tehä mitän pitkäaikaisia sopimuksia nuitten nettijuttujen kanssa..
Näinpä. Se ajaa kellä on! Vuokrata jos tahtoo niin sillon mennee hyvin pitkälle liising touhuiks..

Ajatellaampa että vuokraisin uutta 40ke autoa esim kylän junioreille viikonloppu/ilta käyttöön. Ei tulisi kuuloonkaan. (tai no siinäkinhän hinta ratkaisisi) Vähä sama homma yhtäarvokkaiden koneiden kanssa..
ite ostaisin junkkarin 16m puomilla 2300litran säiliöllä. Mitä esim Jyväskylässä vertailin näitä muitten ruiskuja niin voisin sanoa, että nätti saaattaa olla päältä, mutta terästä yms on väärässä paikassa. Huolto ja varaosat olisi kuitenkin suhteellisen lähellä. Ruiskuissa aina tahtoo olla mm.jäätymisen tms aiheuttamia vikoja. Ja Suomalaisuus kunniaan laitteessa ku laitteessa. Sitä periaatetta ainakin minä olen pyrkinyt noudattamaan..
Onko totta, että jontikassa ei riitä peräöljyt mihinkään ku kunnon laitteita laitetaan perään? Esimerkiksi peräkärryä kipatessa saattaa putket jäädä puoliväliin. varsinkin jos on 2 kippisylinteriä. Samaa kärryä kipatesa pienemmällä valtralla ei mitään ongelmaa. Annoin itselleni kertoa että jontikasta saa ottaa öljyä käyttöön 20litraa ja esim samankokoisesta valtrasta 50 litraa. Ja jontikka ilmoittaa öljyn vähyydestä vaidelaatikon hajoamisella ja valtra menee taas "ajoestotilaan" eli poistaa öljyt ohjauksesta rikkomatta paikkoja.
laakerit onkin visaisia. Jos ostat/suunnittelet liian suuren laakerin niin se särkyy, liian pieni särkyy taas heti. Ja jos sovite ei ole oikea niin sillonkin se särkyy. Itse uusin esim vuoden -59 moottoripyörään kaikki koneen laakerit skf:n laakereiksi. Joku laakeri "expertti" meinasi ettei ne estä siinäkään koska skf valmistaa liian tarkoilla toleransseilla laakerit verrattuna kyseisen vuoden tsekkipyörän. Mutta aika näyttää.

Itse lähden yleensä etsimään sivuilta: www.skf.fi ja jos on harvinaisempaa niin sitten googletetaan lontoonkielisiä sivuja.

Jos laakerit tulee oikeeseen käyttöön nin sllon ei kannata laadusta tinkiä, vaikka mutaman euron enämpi maksaisivatkin. Kinukki laakereita en minnekän työkoneeseen mene enään laittamaan.
Aika kallista, mutta elämä on!!

Tuossahan ois pisneksen paikka, ostaisi painepesurin ja rasvaprässin. Kesän olis kovapalkkaisena kiire apulaisena tiloila, syksyn huoltelis koneita ja talven makaisi thaimaassa palmujen alla..
eikös se euroopan maissa ole suhteellisen paljon käytössä. Tännekin pikuhiljaa tulossa koneiden kasvun myötä. Hiemanhan siitä kustannuksia on, mutta edut voi olla suuremmat kuin kulut
itse rakensin autoille ja veneelle yksinkertaisen hallin. Tein jikin autotallin seinään jossa taivutin 5m pitkiä 3" lautoja kaarelle. Tein niistä "hampurilaisrakenteen". Eli laudat ylä ja alapuolelle ja väliin 80cm välein pikku laudan pala. näin sain jäämään ne muotoonsa. sisäpuolelle viistotuennat molempiin suuntiin ja päälle 2kpl 8*12m pressuja. Aikaa tämän rakentamiseen meni päivä kahelta mieheltä ja rahaa kului vain pressuihin noin 100e. Laudat löytyivät ylijäämävarastosta :D
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7