Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]

Viestit - Hasse

Navettahommissa pärjää varmaan joka merkillä,mutta saneerauspurkuhommissa on ainoastaan yksi merkki,Avant-linkku.
Me ollaan siirytty 600-sarjaan,yksi 528+ on vielä,vapautuu myyntiin ensi vuoden alussa.
En ollut ennen nähnyt tuollaista,joskus funteerasin samantyylistä ratkasua.Voihan tuon alkuperäisen kaivurin korvata vaikka irtokaivurilla (Hi-tec).Täpinäreiskalle sähkötikut hyttiin tietenkin.
Mulla on maatilakaivurina Åkerman 9 tunteja 15000 paikeilla.
Kone on ihan hyvässä kunnossa esm.telasto 80%.
Plussaa on yksinkertainen tekniikka eikä juurikaan sähkötoimintoja,korkea laatu näkyy käytettynä.
Miinusta sitten tietynlainen rauhallisuus liikkeissä.

Meillä on firmassa uudempia telakoneita 8t Bobcat ja 25t Daewoo 02 vuotisia.Eipähän näissäkään mitään suurempaa ollut toki tunteja vasta popparissa 2500 ja Daewoossa 6000h.
Onhan uudemmat jouhempia ajella,mutta Åkeri edelleen kova sana.
Esm.Åkerin hytti vielä melultaan tämänpäivän kestävän.

Uudempien osalta laadukkain kait Hitachi korealaisissa ei taida suurta eroa olla,taitaa osatkin olla aikalailla samat,esm.Kawasakin hydrauliikka,puomit ja alakerta kaikissa aikalailla sama,taitaa tulla samasta paikasta?
Osui säädöt suhtkoht kohalleen,tuli vielä ajettua kuvan lohkon ilman kolmatta lautasakselia,en viittinyt sirtää kulttivaattorista.
Veturina oli takavetoturbobelarus joten molemmat neuvostoaikaset iältään.Löpöä kului niin vähän että ei kukaan kuitenkaan uskois.
http://kuvablogi.com/nayta/761359/
Tempolla kahteenkertaan ajettu erittäin runsasolkinen ruislohko,kuvattu 11,11 07
KJL;lle tiedoksi että tossa härvelissä on monta säätömahdollisuutta,ja vatii hieman kärsivällisyyttä jotta saa mieleiseksi.Sen kauhean maavallin saa halutaessa joko oikealle,vasemalle tai keskelle.Saa sen äestämään niinkin että ei jää silmällä havaittavaa vallia,sivuille jää aina kyllä lautasten jättämät pienet ojat.

Tänä vuonna onnasi ruis erittäin hyvin ja käytin tätä jotta sain oljet piilotettua pistän kuvan jossain vaiheessa.Tämä on kyllä mun mielestä syysmuokkaukseen.
Tuo on lautasäes mihin on lisätty varpajyrä,ei siis tarkotettu matalamuokkaukseen.
Mulla on samanlainen perusäes,ja olen itse lisänyt taakse vielä yhden lautasakselin jotta tulee tasasempi jälki,eli samaa idea kun kuvassa olevassa.Kun taakse lisätään painoa tulee äkeestä tosi takapainoinen maantiellä.
Pelolla toimii niin kun lautasäkeet yleensä ja on mulla kestänyt suht hyvin, pientä hitsausta ja muutaman lautasen rikkooutumisen olen joutunut kärsimään 12vuoden aikana.
Uskallan suosittaa Pilkemasteria,pölkin-nostin on kätevä,miinusta tulee ettei sillä nostajalle ole suuniteltu paikkaa kuljetuksen ajaksi.
On sopivan nopea eikä tule turhia stoppeja juttumisien takia.
Kuinka keväällä? Kultivaattorihan vaatii syvyyttä toimiakseen ja siten savimailla voi tulla onkelmia. Vai ajatko keväällä pelkällä areksella sänkeen?

Tohan vois viel pistää kylvinkoneen eteenki. Meinaan areksen.

Monta vaihtoehtoa on etunostolaitteen kanssa.
Mulla on oluut tuo kuvassa oleva Potilan kultivattori nokalla ja Ares tai sitten Tempo lautasäes takana.
Mietinässä ollut just kevätsängelle kultivaattori eteen ja perään Ares+kombi.
Olen kylvänyt suoraan sänkeen Ares nokalla ja kiekkovannas juko 3000s perässä.Pehmeimillä mailla tulos on ollut loistava,eikä olkiongelmaa.
Kuivalla (kovalla)maalla vaatis just pikkasen enemmän möyhentämistä jos kerta-ajolla meinaa pärjätä.
Ton ikäluokan kulttivaattorissa on just ongelmana matalamuokkaus,lisäsin teriin Greenen hanhenjalkaterät ja kun ares möyhentää pinnan rikki pystyy ajamaan noin 5cm syvyyttä.Muokkauspohja ei vissiin ole yhtä hyvä kun uusissa malleissa mutta kun ottaa hintapanostuksen huomioon tämä on saanut kelvata.

Kahdella ajokerralla tulee sitten jo hyvän-näköstä jälkeä.
Ensiksi Ares+kultivaattori ja heti perään Ares+kylvökone.
Mulla on kokemusta 3m Ares perusmallista monelta vuodelta.oisko ollut 03 syksyllä kun ostin.
Ares on kestänyt hyvin,ainoastaan yksi lautasvarsi on vähän taittunut.
Sekään ei ihan koneen vika ole, mä kun olen ajannut jopa 20km/h.
http://kuvablogi.com/nayta/240337/
Tossa kuvassa on eräs ideomani syysyhdistelmä.
Keväällä perässä on kombi.
Ares on kevyt vetää ja maahakuinen,kuivalla olen lisännyt painoa noin 400kg ja kestänyt on.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]