Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Moro!
Kertokaa kokemattomalle koneesta. Kyseessä on Valtran traktori 4.4 litranen turbo kone, neliveto, mittarissa on tällähetkellä noin 14000 tuntia, vuosimalli 1981. Mehumaijassa on Lännen kaivuulaitteet, sylinteriputket, männät, laakerit ym.. on vaihdettu kun mittarissa on ollut 6000H kone on ollut vuoteen 2002 erään kunnan omistuksessa eli huollettu on. Osaako kukaan kertoa millaisia tyyppivikoja/vikoja yleensä koneessa esiintyy, miten noin ajotunnit onko kohta uuden konepokan paikka ja mistä sen tietää. Miten noin yleensä toi moottorityyppi kestää.
Kiitos!
Itsellä Norjassa tehty Valmet 6000, jossa kait tuo sama kone. Kahdeksan vuotta tuoreempi ja puolet vähemmän ajettu. Eiköhän tuo kone kuskin vanheta aika hyvin, mikäli öljyt vaihtaa. On siihen kyllä aika iso remppa tehty ja varhain. Ei liene ollut kovin huolellisella pidolla. Syylärin ripustus kannattaa tarkistaa, onko vain yhden pikku pultin varassa pystyssä, niin kuin tässä.
Ei ole pulaa ei. Kaupat on kuusikkokesäleimikoista tehty aikoja sitten, mutta ei ole koneita näkynyt. No saipahan ainakin ennakkomaksun.
Ihana
On juu, eikös opiskele Viikissä ?
Tommonen laskelmantekijä kun joskus prorahastukselta tulis nii
menis päivä lepposesti... ![::)](https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/rolleyes.gif)
Kaipa tuo vieläkin on kirjoilla, kun kandiksi vain sai toimeksi. Aloitti muutoin samoihin aikoihin opiskelun joskus -95. Ei muuten ollut silloin mitenkään erityisen sexy. Notkui kylläkin usein Ladonlukon aulassa, joten sinänsä näkyvä persoona jo tuolloin.
Hah miä ajoin sinne Vr:n ilmasille asiakaspaikotukselle mikä on siit rautatieasemalta vähäsen tampereellepäin.. siin oli semmonen rengasliike.. ja piiitkältä tyhjiä parkkipaikkoja.. sit vaa käveli takas rautatieasemalle ja ilmasella kyydillä messuille ja takasin ![:P](https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/tongue.gif)
Tosin melkosen paska näyttely min mielestä.. konepihakin oli ihan onneton
Joo paskahan se vähän oli.
Sulla oli sitten parempi tieto/tuuri. Itse ajoin Vesiportin parkkihalliin ja kävelin sit siitä alueelle. Neljä ja puoli tuntia olin reisussa ja 3,5 euroa. Siinä ajassa kiersi näyttelyn varmaan viidesti ja lätinät päälle.
Entä teboil?
En tiedä, mutta ainakin eilen pujahti Naantalin jalostamon portista teppanan auto sisälle. En kyllä jäänyt katselemaan, tuliko uloskin.
Kyllä se lyijyllistä bensaa tarttis olla, eli korkeaoktaanista ja lisäaineet sekaan. Petroolin korviketta tehdään tietääkseni nykyisin tärpätistä ja ainakin Porissa päin on firma josta saa. Hinnoista ja ko. firmasta en sen enempää kuitenkaan tiedä.
Siinä on varmaan polttoaineelle semmoinen lasinen sakkakuppi. Sen kun pohjasta olevasta ruuvista vääntää auki, niin on bensiinit lattialla. Putket on varmaankin kyllä jumissa. Semmoista vaaleaa töhnää täynnä.
Edellä oli ihan hyviä ohjeita. Sen verran kuitenkin lisäisin, että homma kannattaisi yrittää saada kakkoslomakkeelle (maatalouden veroilmoitus), mikäli mahdollista. Samoin kannattaisi yrittää päästä myelin piiriin. Olisi kirjanpidollisesti kevyt ratkaisu ja alvit menisi vuosimenettelyllä, mikäli ei toisin halua. Myel-vakuutus on taas kustannuksiltaan yeliä kevyempi. Jos ei kuitenkaan ole peltoa tai muuta maataloutta, niin ei liene onnistua. Verotoimistosta ja lähimmältä mela-asiamieheltä kannattaa kuitenkin kysyä.
Sinänsä sivutoimisuus ei ole este ja työttömyyspäivärahaa saa vasta kun "yritys/maatila" on lopettanut toimintansa. Sairauspäiväraha tärkeämpi on.
Leviä leipä ei tosiaankaan ole tiedossa, mutta kyllä noista lähtökohdista ihan kannattavan pikkubisneksen voi aikaansaada. Mutta osittain harrastus sen täytyy myös olla. Naapureitten kanssa kannattaa myös pitää välit kunnossa heti kättelyssä.
No ilman laitettiin. Ei sitä nyt joka hommasta rahaa tohdi pyytää. Ei tosin satoja vaan kaksi tiehoitokunnan kylttiä. Täällä kunta velvoitti jokaisen pytyttämään kylttinsä itse, kun joka tienpätkä nimettiin. Kunta tosin pisti kyltit, putket ja betonisiatkin.
Tuolta itsekin ostin. Reipashenkistä kaupantekoa, mutta tosiaankaan nettihintoja ei kannata tuijottaa. Hinnat tuntuu oleva fiilispohjalta. Kävipä vielä niinkin, että kun puhelimessa so*****a sinistä letkua Turusta olin hakemassa, niin kun ei sitä sitten kuitenkaan varastossa ollutkaan, niin antoivat kalliimpaa ruskeaa samaan hintaan. Voin myös suositella paikkaa.
Juu, tiedän tapauksen. Variolla tuotu näyte.
Yhteen väliin naapurin hevosella ruvettiin polkemaan täydessä kasvussa olevia nurmia. Ei taida täyttää joka miehen oikeuksia. ![Vihainen >:(](https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/angry.gif)
Juu, ei täytä.
Miksei se ottanut mitään peräänsä. Olisi ollut hienoa katsoa kuinka fältit tai vaikka ruisku olisi pistetty perään. Ihan kiva vehjee marginaalikoneeksi.
Mukava kuulla, täällä samanlainen mutta mallia - 92.
Tosi vahvan tuntuinen etuakseli ja leveä raideleveys, vakaa ojan päällä.
Vaikuttaa vehkeeltä jota on vaikea saada hajalle.
Startissa ei ongelmia, putsasin ja vaihdoin hiilet.
Tuli ostettua melkein vahingossa kun Jamesta hain.
Muuten, mitähän maksoit omastasi?.
Enpä muista tarkkaa, mutta jossakin 90 000 mk:n seutuvilla se oli. Sillon lama-aikaan sai koneita edullisesti kun oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Kerrankin Mikkelin Valtralla oli uudenkarheita Valmetin 8200:sia tela-alustaisia koneita 2 kpl myynnissä, hinta noin 60 000 mk/kpl. Perkale kun silloin ei ollu miestä ostamaan, olis ollu konetta pitkäksi aikaa.
Ostetaessa Alliksella oli ajettu reilu 4000 tuntia 6:ssa vuodessa.
Tosi käteenkäypäpelihän se on. Järeältähän se näyttää ja toisaalta onkin, mutta pikku sanomistahan siinä tosiaan on. Jameksesta ei kokemusta, mutta kyllä saman ikäinen valmetti hantaakeiltaan vaikuttaa paremmalta. Siis käytöltään paremmalta.
Joo o. Osat on kyllä ihan törkyhinnoissa tuossa. Ainakin Valttorista jos kyselee. Akselikin maksoi parisen tonnia vaihtoineen.
Olisi kiinnostavaa kuulla mitä täytyy tehdä Valmetilla jotta takaakseli katkea... ![Huh ???](https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/huh.gif)
Kyllä olen rasittanut koneeni aika paljon mutta tähän asti itse akseli on pysynyt ehjänä...
Ja sitä kun minä en tiiä. Edellinen oli sen katkaissut ja räkinyt kiinni. Itellä katkesi paikallaan istuen. Olin juuri penkkiä kääntämässä, joten jos se siitä...