Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]

Viestit - -samuel-

En väitä, että kaikkien motiivina olisi kateus. Mutta turhan yleistähän se on Suomessa. Sitä ei kai kukaa kiistä? Merkkiuskollisuus on myös syvään niitattua. Jos jo isoisä 60-luvulla sanoi, että Fergun Perkins on parempi kuin Valmet, niin sitä on sen jälkeiset vuosikymmenet huudeltu joka suuntaan. Onhan se sitten noloa, kun se Ferkutsooni o kuitenkin aina pakko ostaa, niin siellä onkin konepellin alla Linnavuorelainen. Veikkaisin, että kotimaiseen moottoriin satsatut kehitysrahat eivät tule ainakaan pienenemään, jos tuollainen keskittyminen toteutuu. Siinä on kuitenkin silloin niin paljon pelissä. Ei mene ainoastaan yhdeltä merkiltä maine vaan kolmelta, jos epäonnistutaan.
On se mukava huomata, että ketään ei iloitse siitä, että Suomeen saadaan työtä. Yleensä trendinä on ollut ulkomaiseen omistukseen siirtymisen jälkeen se, että täällä laitetaan ovet kiinni. Sakemanni insinööri suunnittelee parempaa tekniikkaa ja sakemanni viljelijä tuottaa suurempia satoja. ;-) Ei herneitä, mutta kummallakin taitaa olla paremmat olosuhteet. Jotenkin vain hiertää se, että ollaan niin kateellisia yleensäki Suomessa, ettei toisten saavutuksista voida olla mielissään. Mieluummin lykätään rahat vaikka ulkomaille.
Eikös ainakin osassa sortuneissa hallien katoissa ollut kyse siitä, että toteutusta ei ollut tehty laskelmien mukaan. Eli oli vähän "oikaistu". Aika tarkkaanhan nuo nykyajan lujuuslaskentaohjelmat pystyy laskemaan mutkikkaitakin asioita, mutta nekin edellyttää sen, että voimat ja voimien suunnat osataan määrittää oikein.

Itse olen törmännyt jopa sellaiseen rakennustarkastuksessa, että tarkastajalle ei kelvannut minun omat piirustukset / laskelmat. ( olen koneinsinööri ) Sanottiin, etä kyllä pitäisi olla rakennusinsinöörin laskelmat. Rakennusinsinööri totesi omat sepustukseni oikeiksi ja vaihdoimme omat piirustusarkkini hänen piirustusarkkeihin. Tämän jälkeen meni helposti läpi.
IKH:n venttiilipöytä kävi myös omaan silmään mainoslehdestä. Hyvä kuulla, että laatu ei ole huonoimmasta päästä. Erillisistä lohkoista koottu paketti taisi olla siellä 1500 euron luokkaa. Kronokselta saisi kai tuohon mekaanisen pöydän 1500 eurolla. ( Nordhydraulic? )

Jarruriipuketta ilman on kyllä pärjätty parikymmentä vuotta. Hvvän venttiilipöydän kanssa sitä ei varmaan edes kaipaisi. Kourassakaan mitään vikaa vikaa ole, mutta minusta se ei ole geometrialtaan mikään paras mahdollinen. Myös melko kapea, eli nippuihin tulee puristus lyhyeltä matkalta. Nettikoneessa oli vahvan ( 15 ) koura ja kääntäjä vähänkäytettyinä tonnin luokkaa. Näytti olevan myyty.
Samaa vähä järkeillyt, että varmaan tulisi liikaa hintaa, jos nuo kaikki hankkisi. Venttiilipöytä ja rotaattori olisivat ne akuutimmat.

http://www.nettikone.com/kronos/250/1070431 Tuossa samanlainen nosturi aika rähjäisen näköisenä. Hirveä pyynti. Ollutkin kauan myynnissä. Liekkö oikeasti edes tarkoius myydä. Käytettyjä nostureita, jossa hinta-/laatusuhde, ei paljoa näe myynnissä.
Eli kyseessä otsikon mukainen kuormaaja. Venttiilipöytä alkaa olemaan melko sohlo ja ko. kuormaajassa ei ole vielä rajattomasti pyörivää kourankäätäjää. Eli ainakin nämä kaksi osa-aluetta kaipaisivat päivitystä. Toki tekisi mieli päivittää samalla myös koura ja lisätä jarruriipuke. Hinta tosin voi alkaa kipuamaan rajalle, jolloin ei ole mitää järkeä. Uusi Kronos 4000 on hintaluokaltaan 12t, niin sekään ei oikein täysillä kiinnosta. Vanhasta kuokasta on tarjottu 4t vaihdossa kärryn kanssa.

Mistä hyvä venttiilipöytä tuollaisen? Esiohjattavat varmaan saa myös unohtaa, jos haluaa pitää budjetin maltillisena?
Aiheesta mitään tietämättä, veikkaisin ettei siinä ole minkään kuorma-auton jarruja. Jotkut henkilöauton jarrut tms. Esim. joissakin vanhoissa Sampoissa on sama jarrupaketti, mikä löytyy myös Ford Sierran takapäästä.

Ja ennen kuin ketään ehtii kommentoida, niin tiedossa on, että Sampon jarrut o jonkinlainen vitsi. Muista en tiedä.
Kuinkahan usein nuo sisustusklapit pitää vaihtaa? Aina pölyyntyessä vai kun päät alkaa tummentua? Vai pitäisikö kilpailun vuoksi alkaa myymään valmiiksi patinoituja klapeja? Tai sellaisia, joissa homekuvio klapin päässä muistuttaa Marimekon kuoseja?

Sorruin minäkin viemään keskustelun tasoa paskan jauhantaan näköjään...

Ei hirvittävän nopealta näyttänyt tuo kone, mutta ajatus sinänsä voi olla hyvä. Vähentää huomattavasti puun käsittelykertoja. Kehittelyä vaan lisää. Voi tulla kyllä hintaakin...
Aina kummastelen sitä, miten huonosti suurin osa firmoista vastaa nettikyselyihin. Miksi laittaa nettisivuilleen yhteystietoja, jos ei ole tarkoituskaan vastailla sen kautta tuleviin tarjouskyselyihin. Vaustauksen sain kahdesta paikasta. Toinen ilmoitti, ettei toimita turboja työkoneisiin. Nyt on tulossa Valtralta turbopaketti. Suurinpiirtein 1100 euroa kaikkine hiluineen.
Samaan tulokseen tullut itsekin, ettei kiinan versiot ole vaihtoehto.
Varmaan soveltuukin kohteeseen aivan hyvin, mutta sitä on vain utelias tietämään, jos jotain eroa on. Varsinkin kun vertailee hintoja, niin on hyvä tietää, miksi joku on halvempi ja toinen kalliimpi. Tai jos on kaksi suurinpiirtein saman hintaista, niin tietysti sen paremman ottaa. Muutenkin tekniikka kiinnostaa ja sen kanssa tulee oltua ihan työkseen tekemisissä. Turbojen kanssa vaan ei ole koskaan ollut tarvetta pelata.
http://www.professionalmotor.fi/ tarjosi itse kunnostamaansa S100 turboa tuohon. Kuulemma sama kuin s1b. Jotain erilaisuutta kuiteb´nkin luulisi olevan, kun eri tyyppimerkintä. Netistä vaan ei tuota tietoa tunnu löytyvän.
Tarkennuksena vielä, että Länsi-Suomen alueella ollaan.
Osaako kukaan sanoa mikä turbo tyypiltään on Valtra 700 mallissa? Tarkoitus 600 malliin laittaa turbo, ja voisi katsoa hintaa vähän muualtakin kuin Valtralta. Kannattaako miettiä kunnostettua? Onko joku merkki jostain syystä paljon parempi kuin toinen? Tarkoitus ei ole repiä mahdollisimman paljon tehoa koneesta, vaan pieni piristys. Sellainen 75-80hv riittäisi. Mistä kilkkeitä kannattaisi kysellä?
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]