Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14

Viestit - Waltteri

Koneet, laitteet ja tekniikka / fusion 1
: 26.05.16 - klo:20:45
Vaikka nyt mchale onkin täydellinen kone 😉niin mikä säätö auttaisi yhteen "ominaisuuteen" 😆siispä pitääkö verkotuksen säätöjousta löysätä vai kiristää kun verkkorullan alussa jos jarruputki painaa rullaa niin verkko katkeaa syöttörullien välistä? Muutaman paalin kun ajaa ilman jarruputkea niin sitten loppurulla pelaakin normaalisti... siis jousta löysemmälle vai tiukemmalle, kun ei jaksa kokeilla, tennarit kuluu 😆😆
Ilmeisesti tää valtra on huippu kampe kun ainoa moite löytyy koukun näkyvyydestä ;D

Samaa itsekin mietin?! Onpas kotimainen valmistaja tällä kertaa onnistunut hyvin 😃 ainiin pysyykös näissä etikuormain kiinni, kun kaikista ärrä jontikoista se tuntuu putoavan... 😆
Laitetaas taas kyselyä välillä: miten on t4 versut mielyttäneet omistajaan? Siis kaivataan omakohtaisia kokemuksia, eikä mitään naapurin juttuja. Miten vaihteisto pelaa ja voiko oikeasti ajaa automaatilla? Toimiiko nk. Nopeuspoljin hyvin? Entäs hydrauliikka, liikkuuko kuorman tarpeeksi nopeasti vaikka sillä 160 litran pumpulia?
Kertokaas kokemuksia!
Koneet, laitteet ja tekniikka / Renkaat
: 27.03.16 - klo:13:31
Millaiset nykyään mitakset 650/65r42 kokoluokassa? Suurin kysymys on talvipito, kun vähän epäilyttää... Toisessa koneessa alla 20,8-38 mitaksen vyörenkaat, eikä pääse minnekään kun lunta näkevät. Siis aivan onnettomat :o Nyt myyjä väitti että mitaksen talvipito olis parempi kuin trelleborgeissa?? Onko näin?? Trelleborit olivat talvella positiivinen ylläri, mut nykyään hinta hyvin negatiivinen ylläri taasensa. Kuinkas mitas kestää nastoituksen? Kun pitäs työkonenastat ampua niihin. Mureneeko hakut ja pysykö nastat?
Kommentteja kiitos  ::)
Hmm?? :o Onks tää jotenkin harvinaisempi malli kun hiljaista on?
Minkäslaisia kokemuksia t120 valtrasta? tiedossa on ettei vakiona mikään kovin pirteä ole, mut aika moniin näihin on laitettu jälkikäteen välijäähdytin jne. Minkälainen hydrauliikka? Onko näihin ollut saatavilla power beyond? Kun kysessähän on hammaspyöräpumppu, mut siinähän on jokin ohipumppaussysteemi. liikkuukos kuormain kuinka? sähköjoystichan  näissä on valmiina, saako siihen etukuormaimen kytkettyä jälkikäteen.
Sittempä tärkein, voimanssiirto. Kuinka järeistä palikoista tehty, onko samat osat kuin isommissa malleissa? kestääkö tehoa? Ilmeisesti näissä "stanan" jakajapumppu
Kertoilkaas!!
Mun mäkkäri on rikki! Hajonnut itsekseen hallissa! Toisen puolen rengas melkein tyhjä nimittäin.
NO voi prrkle! Ei mäkkäri voi hajota noin vain, SELVÄ tihutyö!  :o 8)
Jokainen joutuu itse kantapään kautta kokemaan fusionin ennen kuin tajuaa sen... Kuinka helppoa sen paalirehun tekeminen voikaan olla. Itelle ei äkkiä tule toista konetta mieleen millä voi lähteä hyvin mielin urakoimaan 5000-10000 paalia kesässä yli 50 000 ajettuna.
Jos tahtoo hienoja ominaisuuksia niin ostaa niitä, mutta jos haluaa paaleja helposti ja luotettavasti niin toistaiseksi fusion on ainoa ratkaisu. I love it.
Näin juuri, tuli itsekin koettua muita merkkejä ensin  ;D Tyhmyydestä sakotetaan  :D :D
Naapurin ensimmäisessä yksikkö koneessa oli ainakin S ilppurin kanssa ongelmia. Ei tehnyt syystä tai toisesta tarpeeksi lyhyttä. Minun 13 teränen claassi päätä samaan silpun pituuteen. Pienellä välirahalla saivat uuden tilalle.
Hmm?? oliskohan ollut vikaa vähän penkin ja ratin välissä?? :o Ei nyt silppurissa hirveesti voi  olla ongelmia?? ;D Viitsi viiitsi ;D Mut pakko myöntää et ei hirveesti muuten taida olla negatiivisia kokemuksia mäkkäristä. Ei kyllä itselläkään, vaikka jonkin verran jo ajettu koneella... Niin ja mitä ainakin itse olen kuullut negatiivistä se on aina ollut naapurin tai jonkin kaverin koneessa...  :P  Mut aika paljon kertoo mäkkäristä et ei hirveesti käytettyjä koneita markkinoilla näy ja jos vaikka onkin vähän enemmän ajettu ja vähän surkeemman näköinen yksilö niin äkkiä ne vaan vaihtokonelistoilta katoaa... Mut toista on kun katselee vaikka agrin ja keskon listoja: kyllä käytettyä agronic, claas, kuhn ja krone paalainta on pilvin pimein... mitähän kertoo...
Kumpi vai kampi?
 Talossa 2 160 hp rakvaattoria, toinen alkais olla vaihdon tarpeessa: Vaihtaako se uuteen, väliraha n. 45000 vaiko ostaa vastaavan tehoinen hyvin pidetty vm. 07 1500 h ajettu suoralla kaupalla, tingittynä reilu 50000?? :o Uuden koneen arvo putoaa roimasti muutamaan vuoteen kun taas -07:n arvo samassa ajassa ehkä 10000...
Kuskeja talossa 2 eikä sinällään kolmelle koneelle välttämätöntä tarvista, mut tuntuu vaan ihan älyvapaalle sijoittaa uuteen koneeseen, joka on häiriöherkempi ja pudottaa arvoaan roimasti. Niin ja kyl entinen kone menis hyvin vielä pihakoneena. Niin ja munakarvat jo löytyy et ei tarvii mitään sähköLELUA, ja turhia hienouksia niin kuin eräät!  ;D ,
Laittakaas mielipiteitä!
Niin onko kellään muuten tietoa koneen hinnoista ja tuodaanko suomeen? Ei tosiaan itsellä tarvista mut ihan mielenkiinnosta vain. Liekö kuinka paljon kalliimpi kuin vaikka agronic 1025??
Tuo mchalen käärijä on varustettu aivan liian pienillä renkailla ja miksi vitu,,a tuo paalin pitää olla noin korkealla,meinaan voi vitarinteellä olla meilkoisen hoijakka.Suomalainen viljelilä ei kato ulkolaista konetta eihän

Ehkäpä paalin pitää olla korkealla et esikiristin sopii kiertään paalin alta  ;D ;D Niin ja eiköhän renkaita ole kaupassa valita asti... 8)
Hinnan varmaan kertoo myyjä. Äkkiseltään fiksun olonen mutta mites paalin pystyynnostaja? Näyttäs hankalalta tuohon toteuttaa.
Täälä naakkojen ja variksien asuttamasa persreiäsä on muuten sama ku jättää käärimättä.

Luulis et tohon käy ihan fusionin pystyynkäännin. Ainakin perspuoli ihan samannäköinen kuin yhdistelmässä...
Onkos näitä jo suomessa? ja myydäänkö suomeen vielä edes? Jos itsellä olis tarvetta vielä käärimelle, empä kahdesti miettisi... 8) Niin rakastunut olen merkkiin  ;D Niin onkos kellään oikeasti kokemuksia? toi on fiksu kun pystyy käärimään ja saman aikaisesti kuljettamaan paalia. Ei meikäläisen entisellä agronic 1025:lla noin tehtykään(muuten varma peli), eikä taida millään vastaavalla pystyä??

Niin ja paljonko lienee moisella laitoksella hintapyyntö??
Onkos näitä jo suomessa? ja myydäänkö suomeen vielä edes? Jos itsellä olis tarvetta vielä käärimelle, empä kahdesti miettisi... 8) Niin rakastunut olen merkkiin  ;D Niin onkos kellään oikeasti kokemuksia? toi on fiksu kun pystyy käärimään ja saman aikaisesti kuljettamaan paalia. Ei meikäläisen entisellä agronic 1025:lla noin tehtykään(muuten varma peli), eikä taida millään vastaavalla pystyä??
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14