Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]

Viestit - Negatiivi

Tällä seudulla sininen johtaa 5/2. Samat tilat, ei ole se eläinaineskaan ihan niin nöpönnuukaa.. ;)
6-700.000 litraa/työntekijä eli 350-400 litraa/tunti.

***Tietää aika rajua rakennekehitystä, jos ennusteesi pitää paikkansa. Esim. yhden robotin karjoissa joutuisi toinen puolisko etsimään töitä tilan ulkopuolelta investoinnin jälkeen.

Litramäärä on ihan realistinen, mutta hyvin pitää kokonaisuus natsata, että pääsee omalla työpanoksella tuntivaatimukseesi.

Onkin enemmän kauhuskenaario :) Mut kovin paljon tuosta ei auta jäädä, jos hintataso on -10 % nykyisestä eikä tukia heru...

Jossain vaihees olen tainnut sanoakin, että liian pientä rakennetaan.


voevoe kovin ovat aatamin skenaariot pilvilinnoissa harhailevaa mallia. ei nykyisestä tilarakenteesta niin vaan rykäistä moninkertaistamisiin, ei vaikka kuinka asioita paperilla laskettaisiin. paperilla asiat ovat onneksi ja valitettavasti ihan toisia kuin käytännössä. hyviä visioitahan sulla on, mutta aika ja ennenkaikkea harvan valmiudet niiden toteuttamiseen toimivasti ovat lähimaillakaan. tule jo alas pilvilinnasta ja rakenna nyt ens hätään edes se parinsadan kurmun navetta ja laita homma siitä pyörimään katsotaan sitten onko virsi samansuuntaista.  :D
On tehty monta vuotta kuivat heinät muoviin. Säilymisongelmia ei ole ollut koskaan, jos vaan paalattava materiaali on ollut laadultaan hyvää, eli ei viikon sateessa ja kurassa liotettua.. 8) On tehty myös muille rahtina, ja omia on myyty, kaikki(hevosihmiset) ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Ja missään nimessä en laittaisi mitään aineita, monet on pilanneet hapoilla heinänsä(olisivatko säilyneet muutenkaan...) ja isäntiä on monenlaisia.. 8) Pääasia, että raaka-aine puhdasta, paali mahdollisimman tiivis ja muovi säilyy ehjänä, ei ole suuremmin sitten merkitystä onko sitä 6 kerrosta tai enempi.
ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ???

Takareunastaan saranoitu kaasupoljin on jo keksitty, muttei vaan oo vielä Valtraan eksyny. On käytös parempi kuin pitkän varren pääs oleva Valtran versio. Taitaa olla tehtaalla niin iso varasto valmiita kaasupolkimia, etteivät viitsi vielä vaihtaa tyyliä. Laittas edes vähän jäykemmän jousen.
jos jäykemppää jousta kaipaa niin useammat sen osaa vaihtaa, eihän sitä voi tietysti kaikilta vaatia. Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

>Joo niin varmaan on, mutta miksi tehttaalla ei kiinnitetä tähän huomiota, tässä hiljan oli juuri joku *****untunut valtran mies kysynyt jollain valtra-päivillä että "ettekö te nyt jum**iste saa sitä kaasupoljinta kuntoon". Ei riitä, että "kyllä siihen tottuu". Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä.  8)
Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan...  Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.



>Vertailukoneina tässä on ollut lähinnä kaikkia muita merkkejä...uuden karheista vanhempiin, ei missään ole tuollaista. Ei polkimen tartte olla edes takaa saranoitu ollakseen toimiva, suurimpina eroina näissä on Valtraan ainakin puolet isompi liikerata ja puolet jäykempi jousi. En mä ainakaan viikon tuolla ajettuani ole alkanut tottumaan, ennemmin ajaa sitten käsikaasulla. Luulisi totta vie, että noin yksinkertainen asia olisi helppo laittaa toimimaan, mutta onko viitsitty edes yrittää?  ??? Ja mä olin jumaklavite pettynyt tuohon kaasuun, "ei jumalauta samanlainen kuin 20 vuotta sitten 405:ssa!" Toinen on kytkin...voi herrasiunaa, ota siinä sitten peräkärry perään peilistä tiiraillen..  >:( :o 

Jos nuo aiemmin mainitsemani asiat olisivat kunnossa, siis vaikkapa Dyna6-loota, toimiva kytkin ja kaasu, niin hyvin tasaväkinen vääntö todennäköisesti olisi seuraavassa traktorikaupassa. Jos(kun) nuo erittäin kiusalliset ominaisuudet/viat säilyvät, jää Valtra väistämättä pois, en mä halua tuommoisella ajaa edes tän hetkistä 800 tuntia vuodessa.

Koneessa oli Q55 kuormain, sen totesin, että on huomattavasti vääntöjäykempi kuin taannoinen edeltäjänsä Q960. Mutta takapakkiakin on tullut, eli näkyvyys eteen ja varustelevyllekkään ei ole jyhkeästä & koteloidusta poikkipalkista johtuen aivan yhtä hyvä, osa voi johtua tosin siitä, että tässä yksilössä oli vain euro sovite, vertailukoneessa on combi-levy joka on jotenkin avarampi. Tämä kuormainasia ei kuitenkaan ollut sellainen, etten Q55:ttä voisi itselle hankkia.
Ihmetyttää vain, että suht "pienellä" pilataan muuten ihan asiallinen kones. Minä kun en ole koskaan kovin paljoa tuosta Valtrasta perustanut(juuri kuormainominaisuudet etunenässä), niin nyt olisi edes vähän sinneppäin. Eli voisin ostaa Valtra N:n jos: vaihteisto uusiksi(suunnanvaihto moitteeton), vetokoukku kehityksen alle(saman tyyppinen pilipalirihveli kuin Jontikan avant-koukku) ja kaasupoljin on saatava kuntoon, ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ??? Nämä asiat kun olisivat kunnossa, olisi Valtra N minun tarpeisiin riittävä traktori.
Kokemuksia N121 Advancesta(reilu 300h ajettu kone):

Plussaa:

-Pirtsakka peli
-50km/h
-hydrauliikka hyvä, tuotto asiallinen, hallinta joystickilla ok, varmasti paranee kun tutustuu paremmin
-asiallinen valovarustus
-asiallinen melutaso
-käteen käyvä miinuksissa lueteltavia asioita lukuunottamatta
-asiallinen näkyvyys eteen, viimeinkin.

Miinusta:

-kytkin, sitä ei ole, mallia on/off(ymmärrän nyt, miksi kuormainkäytössä turbiini on valtramiesten keskuudessa niin suosittu...)
-kaasupoljin edelleen(lukuisista palautteista huolimatta) kamala, liikevara liian pieni ja aivan liian kevyt.
-vaihteisto ei ole hyvä, alueen vaihto ei toimi kuten pitäisi, aluen valinta näytössä näkyy viiveellä->tulee herkästi heilautettua vipua toisenkin kerran jolloin palaa takaisin. Muutoinkin aluuenvaihdon ollessa sähköinen soisi sen olevan jotenkin muuten toteutettu kuin vipua liikuttamalla. Pikavaihde yhä jäljessä muista, toimii terävästi ja ennenkaikkea yllättävästi kuten aiemminkin. 
-etukuormaimen sovitteet eivät ole takasiltaan asti.
-vetokoukun soisi olevan ei-peilistäkatsottavaa mallia(saako muunlaisia?)
-ei saa teollisuusakselia

-/+vetokoukku edelleen huomattavan edessä, en ihmettele enää, miksi kaikkien valtran omistajien kärryistä ja muista hinattavista koneista on aisa kulunut kiilltäväksi.


yhteenveto:

Jos saisi toimivan kytkimen, kaasupolkimen ja nykyaikaisen ja ennenkaikkea toimivan vaihteiston, olisi Valtra erittäin varteenotettava vaihtoehto ominaisuuksiltaan.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]