Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Siis kummanmallisia kärryjä SKF:llä ka mikellä on siis 2 vai 4 kelasia? Itellä kyllä se tieto että 4kelasta ei koskaan enää tuu...
Noista kuivanlannan kärrysitä kokemuksia, mielellään koskien pysty 2 kelasia versioita ja lautashässäköitä. Käyttökokemuksia ja myös sellainen ominaisuus kuin hinta noin holokkumalla. Mutta itelle ollaan mietitty ptryssää siis tempo/teko/ptu 10B/D. Mutta myös muut kärryt ja niiden ominaisuudet kiinnostaa. Ja miten toimii esim löysällä lypsykarjanpaskalla ja pihattotavaralla? Vastailkaahan jos on sanottavaa ja myynnissä olevat tollaset kärryt kiinnostaa kans, siis myös länsmaiset.
Sellanen jäi ihmetyttää et missä tää 7200 on? Ite tiiän yhen keskisuomen kankailla, ja sitäkään kesko ei ollu tuonu kun ei ne niin isoja tuoneet. Ja siis mistä kone ostettu onko uitettu vai agritekiltä vai keskolta? Ja onko 8 pyörä alustalla vai ei? Pistäs viel kans siit vetokoneesta tietoo ku jäi vähä puutteelliseks...
Kannattaa koittaa tuo 540 ja 1000 voimanotot. On kuulemma mahollista olla hakkauksissa ettei kone ees lähe käyntiin kun koittaa voimanottoa. Ja kun ajaa lämpöseks niin sitte pyörittelee ja koittelee. Eisiin mitää nii ihmeellistä oo. Ja jos hyvältä tuntuu niin ihan varman ostopäätöksen ennakkona öölit viel astiaa. Se kertoo jopa enemmän kun koeajo, ja imusiivilä kans. Koita neliveon toiminta. Nää nyt on sellasia yleispäteviä rallatuksia mutta kyllä nuo jotain luulis kertovan.
Sellasta iha kyselisin että onko kellään kuivalanta avokouru järjestelmää? Ja kos on niin miten esim virtsanpoisto järjestetty ja kuivitus ja lannan määrä verraten lietteeseen ja millasena se pihalle? Siis melkein lietteenä vai melko kuivana? Tollanen järjestestely kiinnostas.
Siis vuojen työkokemuksella pitää tuo saaja tai maisema vaihtus. Eikai kenenkään jos hommat osaa nii tolla tarvi töitä tehä...
Juu tossa sellanen vaiva iskeny päällensä, kun maakärryn puute. En tiiä saisko tälläsia tavaraa tarvitsijoille palstaa täällä olla, mutta poistakoot jos tahtoo. Siis sisun alustalla ja normaali kuorma-auton kuuppa siinä päällä. Ja akseli pitäs olla S päinen eli sisu akslen valmistama napavälitys. Tälläsia jos ylmääräsenä niin tarjota saa joko tähän tai yv:nä. Ja vain hyväkuntoset ois tervetulleita, eli riippuu jokasen omasta luokittelukyvystä
.
Päivän sana on pojjaat Työssä oppiminen.
Itellä täyttöputkena ihan 5 tuuman normi letku putkihässäkkä. Ens kesäks tulee rosterinen 5 tuumanen. Se siinä kannattaa ottaa huomioon et on aika paljon pyrkimässä ylöspäin joten painotuksen oltava kunnossa. Saattas olla että 6 tuuman putkella ei kyseistä onkelma olis niin suuri. Riippuu millasen laitoksen saa passaamaan siihe omaan ratkasuunsa.
Noin neljäkymmentä hyvinhoidettua hehtaaria takaa sulle aikalailla karkearehun. Siihe sitte viljat kattelee muualta ja paskasopparit. Mutta ton 50 ainaki vaatis tollanen mullipartti.
Casen MX Maxxumit on sellasia. Oli KV:n testissä aikanaa ja on isommat jalkatilat ku mezzo vallussa. Samallaiset löytyy siten myös mc cormicista. Näin ollen penkkikin mahtuu pyötähtää heittämällä ympäri.Ja noihin CVX:in on kans saatavana kait taakseajolaitteet joten siitä vois olettaa löytyvän takajalkatilat. Mutta kokeilemalla selviää, ja kaikkiinhan saa sellaset rakenneltua enemmällä tai vähemmällä työllä. Muita merkkejä en lähe arvuutteleen.
Juu eli traktorikuvioset renkaat ees ja takana, takana jtn 12" ja takaveto. Vaihteita löytyy vanhoista 2+1 ja uusista 5+1. Moottorina on muistaakseni 5 hevosvoiman brigs stratton. Polkimia 2, oikealla ajopoljin joka pitää olla pohjassa kokoajan että liikkuu, on niinkuin tappokytkimenä. Ja vasemmalla jarru. (Opettaa muuten suoraan Fendin poljinajolle
) Ja perässa on veropiste kärrylle, ja sitten myös löytyy tupet joihin saa suoraan laitettua lanan kiinni ja sitä saa nostettua ja laskettua sellaisella käsikäventimellä. Paripyörät ja turvakaari oli kans meillä, joskaan sitä ei kyllä koskaan kaadettu. Mielestäni kiskoo aika isojakin kuormia, jos vaan jaksaa niitä tehdä ja intoa riittää, mitä nyt tuosta nuoruudesta muistelen. Joku lukko sinne kannattas takapäähä tehä ku ei oikee mmeinaa kääntyä jäykällä taka-akselilla. Parhaat kuormat mitä puupyöräkärryllä vietiin oli arviolta noin 300 kiloa silosta santaa ja sitte se lietepyttykin kyllä kulki täytenä. Ja ite kannattaa tehä pojille lisää kamppeita siihe perää ni voi tehä sillä vaikka mitä. Yks hyvä on kans puskulevy, niin voi poika työntää rehut lehmiin eteen koneellisesti
.
Elä mönkijää osta innostut pian itekki siihen turhakkeeseen
. No ei ja on se vähä vaarallinenki tollanen peli. Mutta ite opetellu ajaa värhillä eli sillä minitraktorilla. Niitä aikanaa teki värhikone karinaisissa tai jotain sinneppäin. Se on iha metkapeli ja siinä into lisääntyy vaan ajamalla. Meillä oli lietekärryt ja kuivalantakärryt ja muut kaikki härpäkkeet siinä kun niitä ite mielikuvituksen kans siihe kikosteltiin. Lietepyttynä toimi 200 tynnyri ja pumppuna se nitkutettava pö pumppu. Sillä sitte lätäköstä vesiä. Ja kuivalanta kärryssä oli piikkitukki jota kammella veivattiin niin levitti ku toinen lapioi siihe paskaa taikolla. Arvakkeepas oltiinko näkösösiä sen savotan jälkeen... Mutta ite suosittelen sitä ja siihe ainaki kärryt ja lana ehottomasti niin tuntuu pojasta hyvältä ku on koneita. Nii ja ruohikot lähtee ku laittaa siihe aisalla työnnettävän leikkurin etee tai taakse.
Itellä käytössä toi reinin 2 ja sillä tehää kuormat noihin levitysvaunuihin. Kymppikuution kärry täyttyy arvioiden samaan aikaan kun livakan 50 pumpulla. Ei koskaan olla kellotettu tai sit en vaan muista miten menee. Pumppuun pitää tuottoo varata se 60-70 niin pumppaa hyvin. Itellä 5100 maxxumi pumppaa virtaussäätö kaakossa 1400-1500 kierroksella oikein hyvin. Ainoa vaan että on lyöny muutaman kerran jumiin aika raskaasti ku on löytyny seasta nauloja tai kiviä. Sen takia piänki aina pumppauksella vivun vaan pitoasennossa enkä mekaanisessa lukossa. Ja pumppu muuten aika hyvä esimerkiksi lähteenruoppaukseen, tai johonkin muuhun kuravellin poistoon. Ite ostettiin sen tähen kun imuvaunu rupes tympiin ja muut pumput ei sovi normi tien ritiläluukusta lietekaivoon. Ite suosittelen lisäksi kalvanointia siihe pintaan. Ja toiminu nyt 3 vuotta tosihyvin joten suosittelen lämpimästi. Niin ja jos pikaliittimiä tarvii laittaa väliin niin ehottomasti bauer -muut ei kestä roikottaa.
TJ Pyykkönen ainaski. Soittelet sinne niin eiköhän ne jonkun näkösen säiliön sulle myy. Hae se edellinen aihe näistä- tai sitte se altaan korottamis hommeli niin siellä Pyykkösen pojjaat käyny kommenteeraamassa. Joten soitto sinne varmaan auttaa asiaa.