Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 120

Viestit - SamiT

Jos loisteputkivalaisimessa on elektroninen sytytin/ohjain niin ei toimi kuin elektroniselle liitäntälaitteelle tarkoitetut led-putket.
Jos ja kun Claas tulee hankkijan myyntiin niin mitä tapahtuu finnish agro machinerylle eli entiselle Konekeskolle? Ajetaanko se yritys alas vai tuleeko sille toinen merkki myyntiin?

Heitän villin arvauksen mistään mitään tietämättä että jos Claas siirto toteutuu niin Finnish Agro Machinery sulautetaan sujuvasti Hankkijan toimintoihin. Ettei vaan olisi perustettukin vain kulissiksi Claasia myymään ja peittelemään edessä olevaa muutosta? Markkinointi ainakin ollut melko laimeata.
Tosiaan haaveammattina olis maanviljelijä mutta onko mahdollista tänäpäivänä.
Tarkotus olisi saada edes joku pieni 20-30 hehtaarin tila mutta pitääkö unohtaa haaveeni.
Kiinnostusta maatalouteen on itellä suuri ja olen ollut töissä tutun maatilalla keväisin ja syksyisin.
Talvisin tekis sitten töitä ja keräis aina rahaa vuoden maatalouden tarpeisiin.

Niin onko mahdollista enään tänäpäivänä tämmönen idea/haave.

Tokihan tuo mahdollista on, ja näitä tapahtuu aina välillä. Tiloja myydään ja moni luopuja myy mieluusti jollekulle joka jatkaa tilaa kokonaisuutena, ja voi olla tarvittavat koneet ja vehkeetkin saatavilla samalla. Rahaa se vaatii, mutta koko tilan kaupassa tulee asunto samalla. Tila tuskin perusviljelyllä kannattaa kovin hyvin mutta muuta yritystoimintaa tai muualla töissä väliajat niin mikäs siinä kun jos vielä osaa korjata koneita ja ajaa vanhoilla vehkeillä. Ennemmin saa kannattavaksi vanhoilla omilla koneilla tuon 20-30 ha kuin kaiken urakoitsijalla teettämällä.
Tuskin Agco luopuu Valtran omasta myynnistä, eiköhän se markkinaosuus sen verran tiliä tuo että ei siinä mitään Hankkijaa kaivata toimivaa kuviota sotkemaan. Sampo sitten eri tarina kun ei taida Agcolla olla enää siivua omistuksessa.
Eiköhän tuleva merkki ole jo kulisseissa tiedetty aika pitkään, ei kai näitä juttuja päivässä kahdessa päätetä? Olisihan se Claasin myynti konekeskuksissa aika paljon helpompaa ja myyvempää kuin nykysysteemillä. En edes tiedä missä täälläkin on paikka josta Claasin saisi ostettua nykyorganisaatiolla jos sellaiseen olisi lähdettävä. Jos menee Claas Hankkijalle niin tulee varmaa raju markkinaosuusnousu sille ja Deerelle iso alamäki vastaavasti, sentään nykyinen markkiosuuskakkonen meillä. En usko ilman kovia kampanjahintoja olevan tuollakaan vaihtoehdolla isoa vaikutusta muiden merkkien markkinaosuuksien isoon muutokseen ennallaan pysyvissä organisaatiossa.
T-Valtran vanhassa Danfossin tikussa ainakin on keskiasennon kytkin joka menee sellaiseen koloseen tikun ollessa keskellä ja yhden korjasin kun oli sen kytkimen kiinnitys helpannut, muun merkkisistä en ole tikku tutkinut, ainoastaan muutamasta Valtrasta Danfossilaisia.
En osaa varmaksi sanoa mutta joku vakiokierre siinä propussa varmasti on että sikäli voisi joku putkitarvikenippa osua.
Kasvintuotanto / Vs: Puinnit 2019
: 29.10.19 - klo:07:42
Ei ole tullut koskaan vielä hintaa kiinnitettyä, mutta nyt oli sellainen hintarallisyksy että olisi kannattanut, vientikaura ja rehuohra molemmat hinnaltaan vähän alamaissa.
kuin voi kotimaisen tekeleen osat olla kiven alla?   ei voi käsittää ku on nuita muita merkkejä joihin saa osan kuin osdan alle kolmen päivän.   jopa vkloppuna.

Viljeletkin ilmeisesti nykyään Itävallassa jos TVT:t kotimaisia.
Toiminnasta en tiedä mutta laittaisin ottamaan vettä lohkon takakyljessä vasemmalla olevasta tyhjennyspropusta ja kuuma vesi T-haaralla moottorin kannen päälle lämmityslaitteen paluuletkuun eli siihen letkuun joka tulee hytin alakennolta moottoriin.
Osat 54, 58, 59 ja 60 kunnossa ja paikallaan oikein? Ja myös toisen puolen vastaava kohta osa 5. Ja näiden kierretankojen 5 ja 54 säätö toisiinsa nähden ettei vedä jotenkin epäsuhdassa variaattoripuoliskojen säätöä jommassa kummassa äärilaidassa. Ja tietysti ettei hihna ole kulunut profiililtaan toispuoleiseksi eli toisen reunan viiste eri kulmassa kuin vastakkainen reuna.
Niveletön keskikardaani etuakselille löytyy Valmetilla 702-903 malleista. Kuusiuraisella holkilla kytketty päistä ja holkissa rasvanipat. Jos etuakselin kallistuslaakerit rasvaamattomat ja holkit myös niin kuluvat kaikki pilalle vuosikymmenten vieriessä. 602-604 nelivetojen etuakseli Carraro ja siinä ongelmana olkalaakerien kulumisen jälkeen hajoavat laakeripesät akseliputkista. Carrarossa ja vanhemmissa ZF:ssä tyypillinen ongelma etukuormaajakäytössä.
Siis 27 tuntia yhteensä työveloitusta?  Kolme kokonaista 8 tunnin työpäivää ja yksi aamupäivä suunnilleen. Paljonko olisit itse arvellut aikaa kuluneen näihin hommiin?  Ei tuo nyt niin hirmu suurelta ajankululta kuulosta, tosin itse olen Valmeteja remontoinut sen vähän mitä niitä hommia on tullut tehtyä, niin en NH:n rakennetta ja korjausten työläyttä tunne. Kuitenkin 14 vuodessakin ehtii jo moni paikka ruostua ja likaantua jumiin ja aiheuttaa ajankulua remontissa. Oliko kone viety huoltoon valmiiksi pestynä vai menikö pesuaikaa korjaamolla työveloitusten joukkoon?


Dominatorin hihnakerroksien sisin hihna, kuvassa nro 20, on kovalla rasituksella. Sitä kuormittaa seulojen ja viettopinnan käyttö ja seuloilta valuvan viljan siirron vaatima teho.

Hihna kiertyy kaksi kertaa puoli kierrosta, ja kihnaa toistansa vasten risteävässä kohdassa. Vilja- ja rajaiselevaattorin hihnapyörien välinen pieni selkäpuolta tiukasti taittava kiristyspyörä on ehkä kriittisin kuormitustekijä. Kiilahina tahtoo murtuilla tuon tiukan taitoksen takia sisäreunastaan. Ja melko tiukka pitää olla, jotta ei luista, mitään varokytkintä tai varoitusta ei perusvarusteisessa Dominatorissa ole, siksi seulankäytön poikkiakselin melko kaukana hihnapyörästä olevan laakerin  kuormitus on suuri, se laakeri menee systeemissä ensimmäisenä.  Saisi olla järeämpi ja rasvattavissa.

-SS-

Onhan hihnaviidakko, ja vielä kehtaavat jotkut väittää Sampoa ainoaksi hihnah*lvetiksi!
Onko Potilaa muuta kuin kilpi ja tarra?


Mielestäni on aito Potilas; varpajyrän malli, sen kiinnikkeet ja ylätuen joustin ovat aidon näköisiä ainakin...

On se ihan kokonaan aito Potila. Yksi samanlainen oli lähiseudulla käytössä ja se oli juuri tuollaisena kaupasta ostettu uutena.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 120