Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17

Viestit - Joupir84

Kilahuta Rantalan Jormalle nii tekee tarjouksen punalypsimestä.  Töysässäkin vastaava vaihdos tehtiin ku sinisestä ei ollu muutaku kulua. Nyt kuulemma isäntä siellä on tyytyväinen ku meijeritiliäkin tulee erimalliin  8)
Joo ennen rapulan tuloa sitä pyörii kaikennäköstä päässä.
Voitko Ltr kertoa onko mahdollista saada kuinka palijo jusua  vm 98 Fh 16 volvoon(470). Vai onko liian vanha malli viritykseen?
Syvät kuilut ja ritilät=huoltovapaa ja ikuinen. Puuhapete jos ei skulaa niin reitin tekijässä vika. Siihen kehittyy yllättävän äkkiä kun tajuaa sen heikot kohdat ekoissa reiteissä. Varma laite se on.
Täähä ei mikää osta myy palsta ole mutta ei kellään olis sellasta eläinkuljetuskoria tiedossa joka olisi vaihtolavakiskoilla(miel jalkalava). Ensisijaisesti haen sellaista jossa lastaus hoituisi perälautanostimen kautta. Myös hissilliset käy mutta auto on rautajousinen että en tiä laskeeko perä tarpeeksi maahan että hissi tulee maahan asti. Ja lastaus on toine mikä on perälaidan kautta nopeempi kun saa juoksuttaa vaan sitä pitkin porukan sisään.

Tämä tulisi hiehojen ja vasikoiden kuljetukseen meidän ja kasvatustilan välillä. Ja näyttelyreissuihin myös käytettäisiin.

Ratkaisuun johtavasta hyvästä vinkistä voi luvata jonkin palkkion....
Että tämmöstä. Antaa eläinten olla eläimiä ja ihmisten kulkee jostain ohjatuista "ovista".
Ttu mitä paskaa koko puhe jossa esiintyy NTM. "Nyt Tyhmää Mölöhötetään INDEKSI" vai mitä lie tarkottaa.
Taas totean että ei ole aiheuttanut mitään lisätöitä pakkanen marimekossa. Viimetalvi koetteli kyllä. -37 ja lämpö navetassa +4-+6. Vähän sumua jo esiinty tossa vaihees mutta mitään ei haittaa.

Edelleen kummastelen että moni pelkää ja epäilee verhonavetoita. Hormeilla ainakin toimii. Avoharjalla kuullu että jossain olis ongelmaa. Tiedä sitte miten on...

2 vuoden kokemuksella mitään muuta en enää harkittiskaan kuin verhoja.
Omasta mielestä ne on parhaat kuumalla ja parhaat kylmällä. Ilma on aina aika kuiva. esim menneiden kesien helteistä ei aiheutunu minkäänlaisia notkahduksia maitomäärissä. Luojan kiitos ei ole tarvinnu laiduntaa lehmiä...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Nastat
: 20.01.12 - klo:17:19
Ainut miinus nastoissa että itellä esim ruokintapöydälläa ajettaessa vaurioittaa pintaa. Muuta pahaa en keksi
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Nastat
: 20.01.12 - klo:17:18
Rengasliikkeen laittamista nastoista. 99vm rakkeri. 2000 laitettiin nastat jokapyörään 4perhokki taakke ja 3perhokki eteen. Ensimmäisen kerran uusittiin ko.toimenpide 2008. Sillo alako tuntuu ettei pidä enää. Eikä nastoja palijoo enää ollu. Viime talvena viä täydennettiin. Nyt renkaat tosin jäi pois käytöstä. Että mielestäni hyvin pysyivät. Raskaiden kuormien veto kesällä irrottaa esim jyrkissä mäissä nastoja. Muuten ne ei juuri kesäajoista kärsi
Mulloli tää vika. Nuppi ku oli paikallaa nii virta tuli. Sit ku paino nappia ja taitto vivun työasentoo nii pätkäsi.. Ja se johto todellakin oli poikki siä kahvan juuressa. Kato ny jos se vika sieltä löytys. Mä purin monta tuntia turhaan sitä hydrauliikkapuoltakin...
 8)
Menee kun tekee juuri noin kun Maalaispoika kehuu. Kerran sekottaa hyväksi nii ei pitäis jämähtää
Tähä vois todeta että PASKAN LÄTINÄÄ. Älä tollasia mieti. Verhot ja hormit, siinä se. Ei se paska nii haise että se ketää haittais.
 ::) 8)
Ymmärrän kyllä sen automaattikoneen edun mutta hinta käyttömäärään nähden on aika suolaa. Jos hyvän laitta asennettuna n 12-15te ja se tunnin tai kaks käy vuodessa nii jukolauta se o kallista sähköö. Korostan vielä että ollaan niin hyvän linjan varressa että siksi toi automatisoitu ei jotenkin tunnu järkevältä. Tr käyttönen olisi vain niitä kauhuskenaarioita varten. Asia olis sitten eri jos asuis josai tiettömän taipalee takana peräpuskissa nii automaattine olis ainut oikea ratkaisu. 63 on pää suulakkeet ja aattelin et pykälää suuremmaan kaatin hankkis eli 75KvA. Se vaatii n 140hv aksilasta tehoa. Toki rakkeri on nii vanha että ei ole "vakionopeudensäätöö" ulosotolle. Mutta sellanen on saatavissa kyllä lainaan. Vaatisko tollanen sellasen missä ne kierrokset pystyy säätään?
Nyt tuntus että vois hommata aggregaatin. Ollaan niin hyvän runkolinjan varrella että ei ole ollut tarvetta mutta nyt kun 2 roboa lypsää alkaa ongelmat kertaantua katastrofin sattuessa. Ja huhut kertoo että rakkerikäyttösten taajudet vaihtelee niin ettei onnistu sellasella lypsyt. Mutta käsittääkseni nykymallit pystyvät taajuuden pitämään. Kertokaa te jos teillä on asiasta tietoa/kokemusta.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17