Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 92

Viestit - Maa-Anssi



Pumpun venttiilinsäätö. Vaatii asiaan perehtyneen joka tunteen mitä tekee. Säätö+korjaus on Pikku juttu kun tietää. Otappa ja etsi joku vanha MF huolto nestori ja kutsu kylään !! MF pumpun +nostolaitteen säädöt kannattaisi jonkun nuorempienkin opetella kun nuo koneet ei lopu mut miehet katoaa !!
[/quote]
Juuri näin! Ite korjailin vuosi sitten mf 135:n multi pumppua ja siinä samallahan näki mitä "matolaatikko" sisältää. Säätö ohjeita sain palstan kautta ja sitä ehkä vois kokeilla niiden avulla, mut jos osat ois tallin lattialla ja kasaan tarttis ruveta niin ei tulis mitään.
Aiemmin kävi fordeihin ikänsä perehtynyt huoltomies, jolta kysyin multi ongelmaan ratkaisua, niin ei sitä tullut, vaan soitti kollegalleen (eläkkeellä tuolloin jo) jolla taas mf tausta!
Noihin lakojuttuihin auttaa jarru?

Ja jos säätöä haluaa mettänreunoja varten ni ne LHP-vaihtoehdot on hyviä mahdollisuuksia, ei tarvi lannottaa ja rahaa tulee kun kääntää siinä kasvuston päällä.

Sitten on näitä yyber-isomuna-hifi-pioneerejä joilla on se täsmälelu, on muuten saatanan tärkee peli, eikä maksa ku kesämökin verran. Mutta paskaako siitä, voi pitää blokia ja kykkiä lakkinsa kanssa mainoslehdissä.
Lhp:tä ja sv-nurmea on jo maksimit. Pellot on niin vaihtelevia, että lannoitteen säädöllä sais varmasti säädeltyä suoraan tuota talous puoltakin, kun ei mens hukkaan huonoihin paikkoihin lannoitetta.
Kun sitä pyyhinmoottoria tuossa tarjottiin, niin halpana ratkaisuna sen voisi laittaa sirolla ketjulla tai hammashihnalla pyörittämään hitaasti suoraan alkuperäistä käsipyörää. Lukitusvipu vaan sivulle.
Ratkaistavaksi jää vain asentoinformaation välittäminen kuljettajalle. Periaatteessa siihen siirtyvään akseliin kehitellä kevyen haarukan seuraamaan aksiaalista liikettä, ja tämä haarukka liikuttelisi reilumpaa viisaria koneen edessä. Viisarista näkisi säädön suoraan katsomalla.

Tai sitten moottorin akseliin ruuvi joka liikuttaa viisaria pyörimisen mukaan. Tai jotain.
Sähköinen versio olisi kierroslaskija moottorin akseliin, se olisi jo hienompi. Tai lukemaan niitä käsipyörän lovia ja up/down näyttö ohjaamoon. Vaatii lisää piuhoja välille, muuten 2 riittää.
Hienostelija tekisi langattoman näytön vaikka kännyyn. Bluetooth-modulilla.

Ylikuorma kannattaa mekaanisesti suojata jotenkin, nuo moottorit tosiaan vääntävät riittävästi ja vähän enemmänkin.

Perusversiossa moottori, johtoa ja tukeva kytkin jolla voi pyörittää kumpaankin suuntaan. Loppu on omaa mekaniikkaa.

Onko liian yksinkertainen, osat saanee paljon alle 100 e + rakentelun ilo.
Joku tällainen, toki vieläkin simppelimpi menisi. Sillä alennetulla lannoitteen syöttö määrällä ei ole niin tarkkaa mitä menee, kunhan palattaessa normaali tasoon olisi määrä kutakuinkin sama kuin kiertokokeessa.
Niin vielä tarkennusta että tarve olisi saada lannoitusta pienennettyä metsän varjo ja märkiin yms heikkoihin paikkoihin. Eli tilapäisesti pienentää menekkiä, ja taas palauttaa kohta kiertokokeella saatuun arvoon. On niin turhauttavaa vuodesta toiseen lannoittaa samalla säädöllä kaikki huonotkin paikat, seurauksena ei ole kuin muutama korsi tai sit täys lako. Olis helpompi muokatakin kun ei olis niitä vanhoja lakoja tiellisenä.
Saattais joku vetävä solenoidikin ajaa tuon asian..? Pitää perehtyä mekanismeihin ku tulee hyvä aika.
Vapaa sana / Vs: Väittelyssä häviölle
: 24.03.17 - klo:21:32
Voi hyvänen aika minkälainen keskustelu tästä tuli. Tolle nalkutukselle vois kyllä tehdä virallisen määritelmän. Tahi tunnistus "profiilin" jotta ei kummallekaan osapuolelle jäisi epäselväksi mistä on kyse kun miehellä valuu kuola, silmät pullistuu, verisuonet on just pettämäisillään ja oikean käden nyrkki on kuin rautaa, pakkoliikkeen omaisesti. ;)
Vapaa sana / Vs: Väittelyssä häviölle
: 24.03.17 - klo:18:35
Periksi antaminen tilanteessa jssa tiedät olevassi varmasti oikeassa tuntuu niin väärältä. Olen jo sen lopettanu kauan sitten. Nyt kyl ei voi pistää oikein kummankaan piikkiin kokonaan, koska syyksi paljastui väärän lapsen kuvista keskustelu!
Vapaa sana / Väittelyssä häviölle
: 24.03.17 - klo:18:09
https://i.ytimg.com/vi/H2sza2ZK18w/hqdefault.jpg
Pankaas kertoen hauskoja tai vähemmän hauskoja tarinoita väittelystä.
Just tultiin pulkkamäestä ja rouva kysy et enkö ottanutkaan videokuvaa hänen puhelimellaan hänestä ja lapsesta? Toki otin ku oli käsketty! Ei kuulemma ollu puhelimeen jääny ainakaan. Perustelin et olinhan ottanut kun pojasta oli video ku se laski leikkipaikan telineestä alas! (kyseenalaistettiin jo sekin että osasinko ottaa videoo)
Sanoin kiven kovaan että varmasti olen ottanut mutta sitä en voi vannoa et onko niitä puhelimessa. Tästähän riemu repes ja sota oli varma! Sit kävi ilmi että olikin ollu puhe toisesta lapsesta ja sen kanssa laskemisesta! En kyl jaksa muistaa otinko videoo tästä lapsesta mut en vissiin ku ei niit luurista löydy. Toiset ottamani videot on kyllä. Että se väittelyyn tarvittava aihe ei kovin suuri tartte olla, eikä sen ruokkiminen isommaksi riidaksi. Nyt ketuttaa ja naurattaa samalla..
Toinen oli kaverin kanssa kun löysin vanhan valokuvan jossa oli meidän tallin vieressä harmaa datsun cherry. En ite muistanu koko autoa, kaveri sano ettei sul sellaista ole ollu! Eikä kyl kellään tutullakaan. Tälle naurettiin kun ei se auto tuntunu löytävän omistajaansa, edes porukoilta kysymällä.
Kai ny joku muukin jostain väittelee..?
En todellakaan tee sähköisenä, maksoi tuhansia euroja tumella!  Olisko jollain esim varaosanumeroa tai kuvaa sille laakeriosalle?
Tumen rakennetta tuntematta saattaa tarvita joitain tehtaan tekemiä osia joita vois löytyä kuusenalta tai suoraan valmistajalta kysymällä. Selviäis ainakin hintaluokka  jota yritetään säästää.
Joo siis tumelta ei saa enää kuin sähköisiä säätimiä. Eli tää mekaaninen ei voi olla kovin monimutkainen, kunhan vaan saa päähänsä miten sen toteuttaisi. Niittosilppurin ohjaimet olis käytettävissä vaijereiksi.
Olis tarve tehdä lannoitteelle kaukosäätö, ja helpoiten se kävis "toisen tekemää" kopioiden. Eli olisko jollakin laittaa kuvaa, siis ihan mekaanisesti toteutetusta säätölaitteesta. Toki sanallisestakin selostuksesta olis apua.
Joo ei siihen mitään starttirahoja tai korkotukilainoja saa. Ite makselen n. 2,5% koko ajan. Ja omista tarttee pistää kaikki hankinnat!
Jos asennoituu ettei odotakaan paljoa viljelyltä niin ei tuu pettymystä. Moni asiahan tähän tilalliseksi rupeamiseen ajaa. Ehkä suurimpana halu nähdä edes jollain lailla hoidetut nurkat ja pellot, joihin toki osa tuotosta menee. Mutta turha väitellä laadun kanssa vs isot tilat. Multa on lähteny jo monta vuotta hyvä laatuista kauraa eteenpäin. Kun tekee työt silloin kun on keli, eikä silloin kun muilta töiltä ehtii!
Vapaa sana / Vs: Hiluksiton Heino
: 23.02.17 - klo:14:31
Eikö se monkijä ole tän päivän rollaattori. Meillä tota virkaa ajo hytitön mf 135, kunhan mies vaan sai ittensä pukille niin johan alko matka joutua! Vaikka muuten kulku jo olikin varsin verkkaista..
Vapaa sana / Vs: Tipaton tammikuu
: 04.02.17 - klo:09:22
Ei tullu tipatonta pidettyä. Käytiin poikain kanssa tallinnassa, eikä sillä reissulla kursailtu juomien kanssa. Verikokeiden mukaan maksa-arvot ok, eikä muissakaan sanomista. Eli jatketaan vanhaan malliin.
Jos sama cessna kuin 135:ssa niin päällä on iso halkiokanta ruuvi jonka alla jousi ja kuula -tyyppinen paineenalennus. Toinen varo jossain isommalle piirille.
Scs
Jaaha. Ostin siis sellaiset pari viikkoa siten. Olivatkin hiukan eri "makuiset" kun ne pussista otti ulos. Noh, ei ne mun ajot näytä kulutus kestävyyttä kuitenkaan.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 92