Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8

Viestit - Hammaslukko

Vapaa sana / Vs: Muistaako kukaan
: 07.11.14 - klo:14:03
... ekana kaiveltiin reunaturpeet ja kivet tielle, murskattiin hienoksi ja ajettiin destian hienointa savesta siihen pintaan.....

Tuo kuulostaa siltä, että tien pintaan tehtiin tahallaan liejuksi muuttuva kerros kun tarpeeksi sataa...  Jos tie olisi soraharjulla tms. tuo tyyli saattaisi toimia.

Isä tuossa joku aika takaperin näyttikin Härkätien varresta montun, mikä oli kuulemma ollut aikoinaan TVH:n savenottopaikka. Savea taas ajettiin siitä tielle kesäisin, että saatiin tienpinta pysymään kovana. Tästä on kyllä oltava aikaa jokunen tovi, kun Härkätie on kuitenkin monta kymmentä vuotta ollut jo asfaltoituna.
Vapaa sana / Vs: Sorkkisko?
: 06.11.14 - klo:21:35
http://www.tilannehuone.fi/tehtava.php?hash=64a82457482e02283a7ab77194196add

Koski Tl
tieliikenneonnettomuus: pieni

Henkilöauto ja hevoskuljetuskärry ojassa Sorvastontiellä. Kärryssä on kyydissä hevonen, jonka mahdollisesta loukkaantumisesta ei ole vielä tietoa.

Voi taas ilmeisesti todeta jokavuotisen uutisen, että talvi yllätti autoilijat.  :D
Paras paikka porata/kaivaa olisi Valtran vaihtokonepihoilta  ;D

(Täs on siis nyt se "vitsi", että Valmetit/Valtrat tuppaavat pikkuisen vuotamaan öljyä  ;) ;) )
Ei se ole vitsi. Huoltokaan ei saa sitä loppumaan. Nostolaitteen toinen sylinteri valskasi öljyä ja aikani sitä seurailin, kunnes päätin viedä koneen huoltoon. Huoltomies otti vikalistaa ylös ja kirjasi sen sylinterin tiivisteet ensimmäiseksi. Teetin siihen samalla kevyen tuhannen tunnin huollon. Sitten hain koneen takaisin ja ihmettelin, kun etukuormaajan hydrauliikkaletkujen ympärille oli kiedottu keltaista spiraalia, sellaista en ollut tilannut. Sitten huomasin, että hydrauliikan lähtöihin oli ilmestynyt sellaisia muovisia sulkuläppiä, jotka haittaavat letkujen kiinnitystä. Lopuksi huomasin, että eipä sitä sylinterin tiivistettä ollut laitettu. Aikanaan tuli lasku ja kaikenlaista pientarvikketta oli listalle kertynyt. Tulin siihen tulokseen, että antaa sylinterin vuotaa ja ihan hyvin ollaan menty pari vuotta eteenpäin.

Se on toi "omahuoltaja" sellainen virtuoosi, että se voi tehdä mitä vaan. Ajattelin, että näin tällä kertaa, enkä tähän asiaan viitsi palata. Näin jälkeenpäinkin oli jokseenkin koominen huolto.. ;D :D

Et kai vaan Konekosken valohuoltoa käytä?  ;D

Kyllä sen talon aikaansaamattomuus pitäisi olla jo aika laajassa tiedossa.
Itseasiassa tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen, ettei noiden homma pelaa... ???

Siitähän ei ollut kysymys, etteikö hommia olisi tehty. Oli vaan keskitytty yllättäviin asioihin. Keksitty puutteita, joita koneen omistaja ei ollut huomioinut.. ;D

Kuten myös.

Mielelläni kuulisin lisää tosta väitteestä. ::)

Ainakin mitä Konehuolto Kujanpään asiakkaitten mielipiteitä tuttavapiiristä löytyy, niin ovat olleet kannalla että työtahti on ollut tehokkaampaa, vaikka pahimmillaan yli 20:ntä konetta on pihassa.

Laajan asiakaskunnan Kujanpää on ehtinyt kasvattaa. Liedon suurviljelijäkin ainakin yhteen aikaan huollatti Valtrat Kujanpäässä.

Ihan koneen merkkiin katsomatta niin kyllähän noissa korjaamoissa eroa on, toiset tekee huollon tarkkaan huolto-ohjelman mukaisesti ja toisille täytyy muistuttaa mitä huolto-ohjelmaan kuuluu.  ;D
Paras paikka porata/kaivaa olisi Valtran vaihtokonepihoilta  ;D

(Täs on siis nyt se "vitsi", että Valmetit/Valtrat tuppaavat pikkuisen vuotamaan öljyä  ;) ;) )
Ei se ole vitsi. Huoltokaan ei saa sitä loppumaan. Nostolaitteen toinen sylinteri valskasi öljyä ja aikani sitä seurailin, kunnes päätin viedä koneen huoltoon. Huoltomies otti vikalistaa ylös ja kirjasi sen sylinterin tiivisteet ensimmäiseksi. Teetin siihen samalla kevyen tuhannen tunnin huollon. Sitten hain koneen takaisin ja ihmettelin, kun etukuormaajan hydrauliikkaletkujen ympärille oli kiedottu keltaista spiraalia, sellaista en ollut tilannut. Sitten huomasin, että hydrauliikan lähtöihin oli ilmestynyt sellaisia muovisia sulkuläppiä, jotka haittaavat letkujen kiinnitystä. Lopuksi huomasin, että eipä sitä sylinterin tiivistettä ollut laitettu. Aikanaan tuli lasku ja kaikenlaista pientarvikketta oli listalle kertynyt. Tulin siihen tulokseen, että antaa sylinterin vuotaa ja ihan hyvin ollaan menty pari vuotta eteenpäin.

Se on toi "omahuoltaja" sellainen virtuoosi, että se voi tehdä mitä vaan. Ajattelin, että näin tällä kertaa, enkä tähän asiaan viitsi palata. Näin jälkeenpäinkin oli jokseenkin koominen huolto.. ;D :D

Et kai vaan Konekosken valohuoltoa käytä?  ;D

Kyllä sen talon aikaansaamattomuus pitäisi olla jo aika laajassa tiedossa.
Siinä on Welgeriin laitettu vähän järeämpää rengastusta: http://www.nettikone.com/welger/rp-15/1351058
Yhdellä tilalla tiedän ajettavan rehuntekojen välissä kuivalantaa nurmelle ja ajoivat jopa ohran oraallekkin alkukesästä. Turvevaltainen kuivitus tietääkseni käytössä.
Yksi talo pellon keskellä odottaa myös purkamista. Huh helpotusta sitten kun ei enää tartte kiertää sitä tonttia tiemaineen.
Heinäkuorman tekoa:

https://www.youtube.com/watch?v=X50vY3mqXy8

Voi hyvänen aika mitä touhua, eipä ole noitakaan paalinajajia ylimääräisellä järjenjuoksulla pilattu!  ;D
Missä kohtaa 05-sarjan Valmetissa pitäis boksin olla? Siinä kyl kabiiniin mahtuu vaikka muuttokuorma, ei sen puoleen.

Monessa 05-sarjalaisessa työkalupakki on ollut siinä penkin jalustan alla. Siihen mahtuu kohtuullisen pitkäkin laatikko eikä ole tiellä. Oikean oven käyttöä boikotoivat ovat kylväneet työkaluja myös rapun syvennyksen täyteen.

Juubi ehtikin jo ensin kertomaan molemmat paikat. Loppu hytti täyttyykin sitten moottorisahasta, kombikannusta ja muista metsurinvermeistä.
Ja ei kai nyt kukaan voi vakavissaan kuvitella, että tila, jolla on yli 200 ha ruiskutettavaa vuodessa, ostaisi suomalaisen kasvinsuojeluruiskun :o.

Onko sulla konkreettista näyttöä ja todisteita siitä,ettei kotimaisilla ruiskuilla,eli samilla ja kasilla, pysty ruiskuttamaan yli kahta sataa hehtaaria kesässä?
No sitähän minäkin,ei sulla ole.

HEP! Täällä yksi tuon maagisen rajan ylittäjä. Vm. 2002 Junkkarilla (eli nykyään Sami), pruuttailin kuluneella kasvukaudella, kuten monena aikaisempanakin, pyöreät 300+ ha.

Itse satun tietämään yhden 700/10 Junkkarin millä ruiskutetaan n. 150 ha/vuosi.  ;D
Mielestäni en ottanut kantaa lainkaan entisillä renkailla olleeseen vauhtiin? Jälleen muistin miksi agroon ei kannata vaivautua...

Mielestäni on taas sen verran paksua pajunköyttä väittää jonkun ikälopun jörniksen kulkevan 57km/h et teilläpäin taitaa käydä joulupukkikin vielä 50-vuotiailla.... ;D

Oletko ikään ajanut tuollaisella? Ainakin -89 mallin 3350 ja -90 mallin 3050 menivät jo vakiokierroksilla ja renkailla yli 50 km/h.

En. Perässä ajoin keväällä, meni sen vajaa 50. Edessä 600litranen vesipönttö ja takana 1000litranen tai isompi Hardi.

Siitäkin huolimatta, 7-8km/h lisää sihen vajaaseen viiteenkymppiin on mielikuvitusta.

Kävitkö kysymässä, että ajoiko edellä mennyt täyttä vauhtia?
Lainaus
Kuudellakympillä tunti tienaa koneen hinnan reilun kolmen viikon ajolla.
Tarkoitatko, että voi LASKUTTAA summan, joka vastaa koneen ostohintaa? Vai hankkii urakoinnilla VOITTOA niin, että voi maksaa murskan traktorin ja kuskin kustannusten jälkeen?  Siinä on vissi ero  :P

Kolmessa viikossa on yhteensä 504 tuntia, tuosta täytyy sitten vielä vähentää tankkaustauot + koneiden rasvaukset ja Valtran täytyy olla huollettu urakan alkaessa. Pikaisesti tällä kaavalla laskemalla pitäisi olla teoreettisesti mahdollista. Ei siinä mitään jos Kylmis tykkää traktorissa istua.

 ;D ;D
Yhdessä koneessa on jo, kun on talvisin vähemmällä ajolla.
Tynnyrillinen moottoriöljyä. Ooks varma että riittää  ???

Ei oo vielä semmosta tynnyriä kaupasta löytyny mikä ei oo tyhjäks männy  ;)
Mut jos sulla on 1 Deere, niin tuo tynnyri riittää 20 vuotta  ???



Sehän riippuu ajomäärästä. Tavanomaisen Loimaalaisen viljatilan ykköstraktoriin tulee 150 h/vuosi ja monialaisille urakoitsijoille helposti 1500 h/vuosi.

Ai tulee vai  :o Onko Sinulla tavanomainen viljatila Loimaalla, kun tiedät tuon noin tarkasti  ???


Satun vaan tuntemaan useita tilallisia erityisesti Loimaalta, jotka pitävät pinta-alaan nähden sekä määrällisesti, että koollisesti mittavaa konekantaa.

No olkoon jokaisen yrittäjän oma asia mihin rahansa käyttävät.

Mistä se traktorin omamassa muuten ratsian sattuessa otetaan? Punnitaanko traktorin akselit ko. kärri perässä vai luetaanko vain rekisteriotetta vai punnitaanko ilman kärryä vai miten?  ???

Meinaan että joku etukuormaajallinen, vannepainollinen traktori johon kohdistuu vielä pari tonnia aisapainoa, kellottaa helposti useamamman tonnin enemmän kuin mitä rekisteriotteeseen on merkitty...

Omapaino rekisteriotteesta. Lisäpainot (esim. etukuormaaja) tulee olla merkitty rekisteriotteeseen.

N 141:sen paino rekisteriotteessa 7200 kg. Viljanajon yhteydessä kaupan vaa`alla käydessä painoksi jäi 7000 kg kun kärryn paino laskettiin pois. Joko traktorin tai kärryn paino heittää...  ???
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8