Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 21

Viestit - FMJ

Eikös korkeapaineversion idea ole se, että silloin voidaan käyttää pienempiä sylintereitä ja saada nosturi pienemmällä litratuotolla nopeaksi? Eihän siinä ole mitään järkeä, että sama nosturi on vaan tehokkampi?
Itsellä on talviteiden ensiaurauksiin näinä talvina ollut suunnitelma tehdä linkoon "alkutalvipaketti". Siinä olisivat lappeellaan olevat 12x100 kulutusteräkset terien V-muodossa. Ne pultattaisiin omilla korvakkeillaan lingon terien alle, jolloin linko ei pääsisi haukkaamaan ekoilla aurauskerroilla.
Terien taakse sitten väljästi kiinnitetty ketju, joka maassa laahatessaan jättäisi karkeutta pintaan.

Kyllä on ollut meinaan haastava talvi, viissenttinen polannekin on puhjennut lingotessa ja kannatellen suuri osa matkasta, lingon perän varassa. Mutta silloin pinta ei tiivisty, eikä jäädy. Vaan maan lämpö sulattaa mössöksi.
ite taas kuullu et pikkasen kivoja vaihtaa nuo palmsin letkut kun ovat kuulemsa jotsain sekundaa.    en oikeesti tiedä kun ei kokemusta.   pelkkää kuulopuhetta.

Enpä usko että Euroopan suurimmalla metsäperävaunuvalmistajalla on varaa laittaa mitään sekundaa letkua. Mielestäni käyttävät parkerin letkua, joka on ainakin metsäkonepuolella hyväksi todettua.
Metsätalous / Vs: Akkusaha
: 22.12.17 - klo:20:39
miten tuommosen sahan äänimaailma, kuuleeko kyläiset että siellä metsuri ahkeroi, tarviiko kuulosuojaimet muutenki kuin raadion takia :-\ :-\ :-\ :-\

https://www.facebook.com/koneviesti.fi/videos/1082945738505217/
https://www.facebook.com/koneviesti.fi/videos/845927142207079/
No, sanoisin että kun on ahtaita pihapiirejä aurattavana, eikä lumille tuuppaustiloja, leveälle sopivaan paikkaan lingolla puhaltaminen on käyntännöllisintä. Boonuksena se, että tasaisesti puhallettu lumi sulaa ennen juhannusta, eikä kasoja ole ympäriinsä nurmikoilla. Omakin piha sellainen, että kun on ajoreitin oppinut, selkeillä vedoilla menee lingon luukuilla suuntaa säädellen. Tien auraukset on oma hommansa, niissä etuaura olisi kova sana, muttei mun kilometreillä järkeä hankkia. Yksi pihan ja lyhyiden mettäteiden aurauskeikka vie lingolla pari tuntia, vähäisellä lumella vain pihan ja pihatien auraus vie puoli tuntia.
Juuri eilen sain toisen peruskunnostuksen 90-luvun klassikkoon, eli 225 eskoon. Edellisissä oikaisutalkoissa muutettiin vetokolmio kunnolliseksi, eli korvakemalliksi. Kuten edellä todettu, on kaikki tuon linkomallin kopiot sisältää myös vakioviatkin :) jokasyksyinen ensilinkous on sisältänyt kohdet murtopultit...
Lingon "kohtuunuoskaominaisuudet" ovat mielestäni riittävät. Siiven muuttuva kaarevuus rikkoo lumikasaa paremmin kuin suorasiipisissä. Tää linko on ojan puolelta levitetty 250 leveyteen, tuntui muutoksen jälkeen imevän paremmin lunta, ojan puolelta tuleva suurempi lumimäärä ohjaa lumen toispuoleisesti heittosiivikolle asti. Kierukkasyöttö tosiaan arka kiville, nyt laitettiin kokonaan uusi kierukka, miljoonasti hitsatun tilalle. Tarkoitus ensi kesänä tehdä siitä puolitoistakierteinen, eli laittaa loppuosaan vanhasta kierukasta tuplaosaa.
Kovilla on talviteiden "ruisleipäkivien" kanssa ollut, alempi luukkukin oli pullistunut pallomaiseksi ja heittokammion katto vastaavasti pullistunut. Polttopillillä palaa irti ja luukkua prässillä suoraksi. On muuten alkiperäisesti tosi mielenkiintoista ainetta, pallomainen luukku oikeni suoraksi, kuin sinitarraa.
eiks tuo ole sellanen ostostöllö versio?     ite nähny jonkun muumerkkisen..mut en kuiolemaksikaan muista mikä se oli.     ilman sitä laakeri savus äkkiä ja sen lisällä vaan pyöri ja pyöri...

Se oli PowerUp. Itse käytin yhdessä autossa, alkoi hydraulinostimet hiljenemään. Noihan on jonkinlaisia voiteluaineita, lieneekö jotain parafiinipohjaisia.
Haittana taas että moottori kun alkaa yskimään, niin tuskimpa saat sitä läppärin johtoa kytkettyä sen sahan ecu.un ja tehtyä sitä ruiskun säätöä siellä metsässä. Tai edes tutkittua että missä se vika on. Voisi ainakin kuvitella että lumisessa metsässä ja sähköiset ruiskunsäätösysteemit ei ole se paras vaihtoehto. Kun kuitenkin ne säästöt tehdään siinä kosteuden ja tärinäsuojauksessa.

No kai näihin tulee jokin kännykkäsovellus jolla asia hoidetaan todella helposti...

Huksvarnalla on oma sovellus . Laitetaan ryyppy päälle ja annetaan käydä jonkun aikaa , säätää arvot kohilleen .

Tuo pätee stihleihin, moottorisahassa 60 sekuntia ryyppy päällä ja siitä suora sammutus kalibroi järjestelmän sen hetkisiin olosuhteisiin, raivurissa 90 sekuntia. Huskuissa täyskaasulla sahaus yli 2 sekuntia rasituksessa ja järjestelmä tekee automaattisen säädön, sekunnin murto-osan aikana.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tesla
: 05.10.17 - klo:22:42
Kaikki puhuu akkuautoista, aivan kuin ne olisivat jotain ikiliikkujia. Entäs sitten kun se pitää ladata, siinä taitaa sähkömittari pyöriä kuin majurin hihnapyörä. Eräässä parkkihallissa neljän teslan yhtäaikainen latauskin poltti sulakkeet, saati sitten kun niitä on sata...ei oo halpaa leikkiä taloyhtiöillekään siellä Punavuoren kuplassa, kun vedetään uudet kaapelioinnit ekoautoille.

Juuri tuossa mennäviikolla sovin tämän talven hankintakaupoista. Vuosien jälkeen teen koivun kuiduksi, eräältä suokuviolta olen jättänyt hieskoivut ottamatta ja lihottanut havupuiden seassa. Kuvion puuston laatu sellainen, ettei ole paljon tehnyt arvonalennusta...

90-luvulla Koivu meni halkona eteenpäin kohtuu hinnalla, nyt on tehty klapiksi säkkeihin. Mutta niiden markkinat aivan kamalat, pahimmillaan on harmailla markkinoilla myyty 1,5 kuution säkkejä 35 eurolla. Ihan päätöntä.

Muutoin sitten erittäin järeää havutukkia yläharvennukselta ja yksi korpikuusikon kakkosharvennus. Niistä pitäisi sitten verovapausrajan 125 kuutiota tulla täyteen tälle vuodelle, jos vaan pakkaset tulee ennen vuoden vaihdetta. Hinnat tosiaan laahaa, mutta ei oikein voi jättää tekemättäkään, kasvu taantuu.
Niin, ei auta watit tai lumenit, jos valojen kohdistus on väärä ja kirkkaus peittää näkyvyyttä...

http://www.koneviesti.fi/artikkelit/ty%C3%B6valojen-sijoitus-kuormatraktorissa-skogsforsk-tutkimus-k%C3%A4ynniss%C3%A4-1.168675
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Claas
: 11.08.17 - klo:18:55
Kaikki tiet kohta  vievät Hankkijaan....

-SS-

Ei Claassin osalta.

Joo Danish Agro totta tosiaan meinaa itte ruveta myymään että Jonteeret ei lakkaa menemästä kaupaksi. Mielenkiintoista kun konserni alkaa sisäisesti kannibalisoimaan tytäryhtiöitään.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/hankkija-saa-konekaupan-kilpailijan-talon-sis%C3%A4lt%C3%A4-1.201256

-SS-

Jos peuran pääkonttori sallisi nykytilanteessa kilpailevan merkin saman hakashallin alle, ongelmaa ei olisi. Mutta nykytilanteessa erillinen claas-organisaatio on ainoa vaihtoehto. Enemmän kuin rattorikauppaa miettisin sitä, mitä muita tuotteita voi DA tuoda tuohon putiikkiin...ei pelkällä Mersulla pärjännyt vehokaan.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Claas
: 11.08.17 - klo:15:37
Kaikki tiet kohta  vievät Hankkijaan....

-SS-

Ei Claassin osalta.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 21