Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 285 286 [287] 288 289 ... 295

Viestit - metsajussi

ONSemin valmistama ylijännitesuoja eli Overvoltage Suppressor.

Tarkemmat tiedot linkistä:


http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/motorola/MR2835S.pdf

Mä taas muistan että pihaan tuli kymppipyörä täynnä 50 kiloisia. Ei ne kaikki meille olleet, muutama tonni kuitenkin.

Kopista kömpi alas - ja taas lavalle ylös - lyhyt mutta karvainen voimanpesä.
Ja hetken päästä toiselta puolelta tuli kopista melko reilutekoinen naisimmeinen. Olivat juttujensa mukaan pariskunta, ja jostain napapiirin kauemmalta puolelta.

Mies toi aina kahta säkkiä, kummassakin kainalossa siihen lavan reunalle, ja rouva sitten nakkeli siitä eteenpäin säkki kerrallaan alas jonkun lavan päälle pihalle. Ja minä pikkupoikana katselin ihmeissäni että miten joku voi olla niin vahva.


Mun periaatteessa pitäisi tietää, kun elektroniikan kanssa olen koko elämäni vehdannut... mutta en tiedä :-(

Mitäpä tuossa päällä lukee - lieneekö sähköisiä osia ollenkaan vai jotain mekaniikkaa?

Se kiinnostaisi tietää onko tämä vika edelleen myös uudemmissa vuosimalleissa.

Se josta meni ekana keväänä oli ymmärtääkseni 2010 pellolla, toinen taas lienee vm 2008 tai 2009.

Mulla ei oo moista eikä juuri muuta tietoakaan ruotsinraudasta.

Toisesta meni ekana keväänä.

Toinen kai 2-3 vuotta vanha ja vipstaakin talviunista ei minulla ole mitään käsitystä.
Renkaista en tiedä, muutamista uudemmista meni yksi hassu jousi sieltä säätölaatikon sisältä :-(
Taitaa koko lypsyrobo olla melkoinen rahastussampo. Vaikka ottaa huomioon, että se on tehty vaikeisiin olosuhteisiin, ja softa on erikoissovellus, niin silti kun vertaa tavallisiin teollisuuskäyttöön tarkoitettuihin roboihin niin kyllä hinta kuulostaa korkeanpuoleiselta :-|


120-130 hv jollei ole huimia rinteitä, ei käytä rankasti mahdollisia latoja jne.... vauhdistahan se myös riippuu. Vähän pienemmälläkin kulkee jos on pakko.
Pahnanpuhaltajassa vm 2000 pyöri repijäkelan ja apukelan välinen rullaketju 6*koneenrakennusnormin mukaista nopeutta, kuivui ja katkesi mielellään. Kai niihin voi CE-tarroja liimailla jos sattuu huvittamaan?
Liikkuu todella rivakasti :)    Kyllä se kuitenkin aika pitkään kestää kun muistaa vaan joka kerta voidella :)

Kuinka kovaa se sitten menee?

Aikanaan meillä oli MF-86 puimuri, jossa puintikelan käyttö oli ketjulla. Ketjussa ei ollut mitään vikaa siinä vaiheessa kun kone oli muuten finaalissa noin 30 vuoden käytön jälkeen. Samoin moottoreiden jakopäässä on aika vinhaan kulkevia ketjuja... Saattaa voitelu olla se olennainen tekijä tuon keston suhteen. Tuo puimurin vitja taisi olla joku speciaali, nailonholkkilaakeroitu tms.

Eikös Fahreissakin ollut ketjukäyttö - ja vielä joku öllöntiputusautomaatti siinä?
Pari niitä taitaa mullakin vielä olla - ekan hankin hyvin kauan sitten, olikohan silloin juuri uutuus.
Joskus takkusin sen tekstiviestikyselyn ja -ohjauksen kanssa, se oli vähän haasteellinen monessakin suhteessa. Teollisuusmallin gsm-modulilla olisi varmaan ollut helpompaa mutta kun piti väkertää Siemensin kännykällä ja sen 3 V- tasoisella sarjapiuhalla.

Käyttöjännitteen suhteen olen päässyt helpolla kun automaatiosysteemeissä on yleensä aina 24 V tarjolla. Ja saahan noita edullisia pikku hakkureita melko pienellä rahalla jo nykyään. Ajoneuvoissa pitää vaan varautua siihen että tuleva sähkö saattaa olla aika ikävänkin sorttista, rajuja piikkejä saattaa olla tarjolla. Muuntimen suojauksiin kannattaa uhrata vähän ajatusta.

Vaikka tuolta löytyy DC/DC-muuntimia riittävästi, ja isoilta myyjiltä paljon lisää.

http://www.coolpowersolutions.fi/dcdc_koteloidut.htm
Minkalaisen hyd.lohkon tuo sitten tarvitsee, vai käykö siihen ihan normaali sähkölohko.

Siihen käy ihan mikä vaan on/off-tyyppinen sähkölohko, jos logiikan lähdöt ovat releitä. Saa noista rakennettua propo-ohjauksiakin, mutta se on toinen tarina.

Jazzit ovat ihan kivoja - ja suhteettoman halpojakin ominaisuuksiinsa nähden. Jotain olen minäkin noista väkertänyt, vaikkakin enemmän A/D, D/A- ja bitinnysväyspuolella.
Sinänsä kummaa kuraa, kun ei tartu mihinkään, ei edes levikkeiden väliin.
Ja jurtitkin näyttävät yllättävän puhtoisilta.

Tuo motohakkuu taitaa riippua tällä kertaa aika paljon urakoitsijastakin, yhdeltä kuulin ettei isompia kuusia kannata enää yrittää perata kun on niin jäätynyt jo että pitää vierellä ajaen karsia ja toinen näköjään tekee saman kokoluokan koneella koko ajan päätehakkuukypsää myrskyrytöö  ::)

Voi vähän riippua kanssa siitä milloin ne puut on kaatuneet - ja minkälaiselle pohjalle.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Jyrä
: 17.01.12 - klo:16:44
Kuorettumisherkkiä savimaita ei siellä päin varmaan sitten oo...
Ja mä luin tuon 'extreme slow plowing'. Ja oikein kaksi kertaa peräkkäin.

Helevata. Menee jo senat sakaisin.
Sivuja: 1 ... 285 286 [287] 288 289 ... 295