Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 26 27 [28]

Viestit - Rockmaple

Mihinkäs noita apupyöriä tarvii?

Ehdottomasti subaru,eri automerkkejä valmistetaan milloinmissäkin maailman kolkassa. Auton alkuperämaa ei kerro sen valmistusmaata. Paitsi subaru jota valmistetaan vain japanissa, siksi laadunvalvonta on helpompaa kun pystyy "valvomaan" tuotantoa. Asiakastyytyväisyys kyselyissä subaru on ollut kärjessä ympäri maailman ja uuden malliston ansiosta myydyin neliveto suomessa.  :)

Emännällä on toinen Impreza menossa, ensimmäiseen ei tarvinu 120 000 km:n ja 5 vuoden aikana vaihtaa muita osia kuin pyyhkijän sulat ja 3 kpl polttimoita. Ajettavuutta en osaa kommentoida, kun en noilla juuri oo ajellut ja omiin kulkuneuvoihin verrattuna kaikki henkilöautot on hyviä. Mut neliveto on yliveto, sen voin sanoa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Bensaa
: 02.10.10 - klo:22:21
Mun nenä ainakin on haistavinaan jonkinlaisen eron pienkonebesassa ja autonbensassa, kuten myös niistä syntyneessä pakokaasussa. No, mut kusetustahan sen on pakko olla, vähän parfyymiä tavallisen bensan sekaan ja rahat pois herkkäuskoisilta. Tosta voi lukea satuja:

http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/03_muut_asiakirjat/Pienkonebensiini_200510_tarkastettu.pdf

Vai voisko kuitenkin olla jotain perää?
Jenkeillä ei olekaan nuo käsitteet oikeen missään asiassa hanskassa  ;D Minulle kuorma-auto tarkoittaa tätä:


Niille kuorma-auto on, pikku lava-auto kuorma-auton moottorilla, massalla, ja polttoaineen kulutuksella  ;D

Niin kyllähän se kuorma-auton moottori on poikaa, kun laitetaan vaikka tuollainen perään:

Näillähän tehdään Amerikassa oikeitakin töitä. Löytyy vastaavalla systeemillä kytkettäviä kärryjä paalinajoon ja koneiden kuljettamiseen ym. Paripyöräisillä pick-upeilla jenkit vetelee liki 10 tonnin kärryjä. Vetopöytäsysteemillä saa aisapainoa sen mitä autolla on kantavuutta, eikä kuten täkäläisellä peräkoukulla max. 75 kg. :D Luulen, että ihan mukavasti ja turvallisesti tuollainen kärry tulee perässä, jos nelivetoisella veturilla on omaa painoa esim. 3.5 tonnia, siihen päälle pari tonnia aisapainoa ja loput sähköjarrullisen perävaunun pyörillä.
Jenkeillä ei olekaan nuo käsitteet oikeen missään asiassa hanskassa  ;D Minulle kuorma-auto tarkoittaa tätä:

En tiedä USA:n lainsäädäntöä niin paljoa, että rinnastetaanko nämä siellä oikeiksi kuorma-autoiksi. Mutta Suomessa jos auton kokonaismassa on yli 3500kg, niinkuin jenkki avolavoissa yleensä on, se vain on järkevintä rekisteröidä ne kuorma-autoiksi.

Paitsi järkevää, niin ei oo muuta mahdollisuutta. Jos kokonaispaino on yli 3.5 t, niin nykyisin ei millään kikkailullakaan oo mahdollista saada rekisteröityä pakuksi.
Koskahan jenkit vetää päänsä pois perseestänsä, ja ryhtyvät tekemään oikeita autoja, joista on muillekin hyötä, kuin amerikan öljybisnekselle?  ;D

Mulle on ollut hyvinkin paljon hyötyä nyt 20 vuotta vanhasta 400 000 km ajetusta Cummins-Dodgesta, joka kantaa 1,5 tonnin kuorman ja vetää 3.5 tonnin kärryä tarvittaessa. Trukkilava sopii lavalle, kuten normaali rakennuslevykin. Naftaa on palanut keskimäärin n. 11,5 litraa satasella, tyhjänä kiihtyy tarvittaessa 0-100 km/h alle 10 sekunnin ja on automaattivaihteisena aika mukava kurvailla. On mulla japsipikappikin ollut, mut ei sovi mun käyttöön.
Meidän kylällä jyrsinkylvö oli suosittua takavuosina, nyttemmin mä oon ainoa jälkeenjäänyt joka sitä edelleen harjoittaa. Sopii tällaiselle yksinäiselle persaukiselle pienviljelijälle, euroviljelijälle auttamatta hidasta.  Näillä hiesusavilla ois hyvä saada kylvöt tekoon 3-5 päivässä ja kun 3 m:n jyrsinkylvöyhdistelmällä kylvää max 15 ha päivässä, niin tämä asettaa tiettyjä rajoituksia. VM:llä nykyään suoraan tai kevyesti muokattuun maahan kylvävä naapuri kuitenkin kaiholla muistelee jyrsinkylvöaikaisia komeita oraitaan.

Kultivattorilla muokkaus reilun syvyyteen syksyllä, keväällä tasausäestys ja jyrsinkylvö sivupyöräkoneella. Takapyöräkone  tahtoo jyrätä vähän liikaa välittömästi muokkauksen jälkeen. Joskus märkänä keväänä on kokeiltu tasausäkeen sijaan ajaa kertaalleen joustopiikillä toivossa, että maa kuivahtaisi, mut tuntuis, että jyrsin muokkaa paremmin kun vuolee kiinteää maata eikä pyörittele kovettuneita savikokkareita.
Piti ihan rekisteröityä agronettiin, kun näin mielenkiintoinen aihe (taas) otetiin käsittelyyn. Keskustelun alku on ehkä agronettihuumoria mitä en tosikkona ymmärrä. No, mut kuitenkin mun nähdäkseni tolla kalkkisotkotuksella saa luvan levittää sinne 12 000 euron puhdistamon kahteen ensimmäiseen pönttöön jäävät kikkarat omalle pellolle. Sitten taas se tavara mikä ei pysähdy niihin pönttöihin, on edelleen puhdistettava jollain konstilla. Vai onko agronetin perusolettama, että kaikilla tiloilla on umpipönttö ja imuvaunu ym. mitä tarvitaan omatoimiseen paskan hämmentämiseen ja levittämiseen?

Juu ja en oo laittanu vielä puhdistamoa. Enkä laita.
Sivuja: 1 ... 26 27 [28]