Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 23 24 [25] 26 27

Viestit - natikka

ite ainaki meidän 5150 casella lähden kolmos alueen ykkös pikavaihteella ja siitä sitten ylöspäin. koneen kyllä pitäisi kiertää ainakin 2400rpm. ainakin se mx135 kiersi mitä ite kokeilin. ja meidän 5150 kiertää 2600rpm. sama konehan noissa on. käsikaasulla saattaa todennäköisesti kiertää enempi. kierroksia varmaan saa lisää ruuvaamalla kaasuvaijeria tiukemmalle. ei itellä tarkkaa tietoa asiasta. minkämoisen valmetin vaihdoit caseen?? meillä on jo valmetit vaihdettu caseihin jo vuonna.90. onneksi. 8)
minä en ole kyllä ikinä kuullut että mx135 ja siitä pienemissä olisi ollut loodan/perän kanssa ongelmia. mutta mx150/170 oon kuullut jotain huhuja siitä. jos satavarman casen haluat niin osta 5000- sarjan kone.
juu, hyviä koneita cummins caset on on toki nuo vanhat natikatkin kovia koneita. mutta ilmeisesti haet jotain uudempaa. 5000-sarja on todella luja, MX sarja samaten mutta mukvempi hytti on MX sarjas. meillä on 5150 case ja hyvä peli ollut. 5500h mittarissa, eikä isompaa remottia ole ollut.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Puimuri
: 03.04.08 - klo:09:30
Mää tiärän tapauksen, jos uurenkarhiall Sampoll tehtiin mettätöitä, ketjut etupyöriss. Hualtomies vähä ihmetteli hytraalipumpun hajoomista tammikuussa.
niin kumminki sampon motolla ???
nakkaa se muksus raktorin hyttiin ja laita se vaikka kyntämähän ;D. son heleppua puuhaa, toki kannattaa itte olla mulukkaamas vieres sitä tuohua. kannattaa tosiaan opettaa kakara tekemään oikeita töitä, ettei siitä tule sellasta tietsinörttiä ja leikkarinpelaajaa. on niitäki nähty.
no jo on aihe, ei sitten turhempaa keksiny ??? :D
minkähän hintaiset mahtaa olla 5150 casen takalokasuojat? meinaa olla ruostevikaa reilusti. >:(
voi voi, eilenkin aumansiirrossa oli T170 vallusta perä/vaihteisto paukahtanu hajalle. ei nämä valmetit nykyään taida enää traktoreita olla, kun ajatteloo vanhoja 8000-sarjalaasia ja etenkin 2000-sarjan tornivalmetteja.
heti peuramiehet nostaa ääntään kun jotain sanoo. ;D sen kun ostat minkä tahansa ei mua tarvi kuunnella. nuo mun puheet jonnuista on kuulopuheita. mutta mielipitetitä sinähän hait raktorin valintaa varte. jos tuo case mikä oli vaihtoehtona niin on vielä cumminsin koneella niin siinä on varma peli.
osta case suosista vain, ite oon ainaki kuullu jok ikisestä jontikasta pahaa. en toki ny tuostoo varma mutta en ite sortuisi välttämät jonnuun.
no tuosta mä ny en sitte tiä, mutta ei nuo nyykän TM ja M ja casen MXM sarjat huonoja ole. kyllä jos ite uuden koneen hommaisin niin saattaisi olla MXM maxxum. mutta heikompia kumminkin ovat ku oikean casen 5000 sarja ja MX sarja.
kyllä nyt ei seata uusia caseja, ja vanhoja aivan oikeita cummins caseja!!! 5000- sarjan koneet pirun lujia, ei voi verrata esim. MXM maxxumiin. ei voi kyllä nyt muuta sanoa että, kun nyykkäri ja case yhdistyi niin siinä samassa meni casen maine!!!
tulipa mokattua heti ekalla kertaa,ja sekotettua nimikkeet kunnolla.joka tapauksessa varaosia ei ainakaan agranoomimarketin miesten mielestå kyseiseen moottoriin löydy

Se punppu vaihtuili vissiin 2002 vuonna semmoseks jossa vaihdettava akseli.

En ny ihan 100 tuosta vuodesta ole.eiköhän se punppu oo vaihtunu jo ajat sitte, meillä on vm.91 sampo ja siihenki sai akselin vaihdettua. akseli murtuu/poikkee sen taikia kun kone käy tyhjäkäyntiä ja ravistaa niin lujaa sitä pääremmiä mikä menee pumpulle. eli kun konetta käytettän tyhjänä niin hieman kierroksia koneeseen niin se ei ravista. näin huoltomies tomitti, ja todettu asia on. viime syksy oli koneen kanssa vähä takkuamista kun alkoi paikat olemaan loppuun ajettuja, mutta edellisinä syksyinä ei ole ollut  mitään isompaa ongelmaa joitan remmejä vain. mutta viime syksy oli jotain aivan muuta. pitää oppia sille että sampoissa tulee noi viat puun takaa eteen aivan yhtäkkiä.

niin ja vaihteistosta sen verran että: kun vaihteistoöljymäärä ohjekirjan mukaan on jotain 4-5litraa, niin tuo määrä ei piisaa ollenkaa. öljyä pitää olla vähintää 6litraa, että öljynpinta osuu sille isoimmalle rattaalle sielä vaihteistos ja roiskii öljyn kunnolla. meillä vaihteet keveni huomattavasti kun öljyä oli reilu 6 litraa.
Nykypäivän sampo vastaa 84 mallin jd:tä.Käsittämätöntä.
ja kokemus tosiaan puhuu... :D
puhut varmaan kylläkin hydraulipumpusta, ajomoottori on vaihteiston poskes. tosiaan olisi päässyt 3000€halvemmalla kun olisit vaihtanu akselin ja pooripalan hihnapyörään. nimim. kokemusta on.
Sivuja: 1 ... 23 24 [25] 26 27