Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6

Viestit - Urakoottija


Tollanen kanttipaalainhan menee ison vauhtipyörän turvin, kun sen vaan vauhtiin saa. ;)

Voi kun meniskin, kaiken se on tähän mennes ottanu mitä on eteen laittanu  :P
300 hevosvoiman koneestakin putoo 100 kiekkaa ulosotosta aina kun mäntä käy takana, paalin tiukkuus maksimissa..  8)
Saas nähärä monellako isännällä meno näyttää vastaavalta, kun pitää pakolla mennä liian aikaasin sotkemahan nuata verenpaisumuksen alle jäänehiä peltoja...  :-[
http://www.youtube.com/watch?v=82PrrQxid-8
Kasvintuotanto / Vs: kakan ajjuun
: 20.04.13 - klo:09:45
Joko olette kakkia ajelleet nurmille?  Niinhän tuo polttelisi aloitella paska ralli.

Helikopterilla vai? Sula on mutta pikkasen liian märkää.
Traktorilla .
Hyvin kantaa maa  huomenna aloitan aikasella aamulla. Tänään  hieman sekoitellaan.

Yks isäntä kyseli jo ja sanoi, että vappuun mennessä pitäis olla ajettuna....
Mutta mikäs siinä mennään jos asiakas niin tahtoo  ;D
CaseIH MXM 190 vedetään nyykkärin BB960 suurkanttipaalaria tai Casen 540 suurkanttipaalaria. McHale 998 käärijän edessä on 6320 deere tai VolvoBM 700  8)
Casen suurkanttipaalaajaan sitojan osia tilattu niin ennemin oli ranskasta lähetetyt osat perillä, kun etelä-suomen keskusvarastolta lähetetyt....
Eioo tullu tuollast a-sarjalaist ajettuu muutta jotenkii ei ihan kaikki täsmää tuos sisäkuvas ;D

http://www.nettikone.com/valtra/a75/1151131

Eikö tuo ole "pikavaihde" mikä tuossa vasemmassa kepissä on, joskus olen jossain nähnyt sellaisen...

Siis mä oon vieläkin sitä mieltä, että se keppi on mekaaninen suunnanvaihtaja. Ratin vieressä vasemmalla pitkä keppi "kaksoiskytkin" ulosotolle ja punapäinen viiksi vilkku/valo ohjaus. En mää mikään Valumöötti tietäjä oo, mutta mun mielestä ihan realistinen ajatelma. Vai lukeeko tuosta jotain taustatietoa ropo suunnanvaihdosta yms. Muistaakseni A:han saa suunnanvaidon joko vasurilla tai oikealla kädellä. Vastaisku NH:n vasuri suunnanvaihtajalle  ;) Siis mekaanisella tavalla 8)

Joo tuo musta on ulosoton kytkin ja punainen viiksi on suunnanvaihtaja, näyttää ainakin samalta kun kaikissa muissakin hitec valtroissa, enkä itse ainakaan ole törmännyt vielä koneeseen missä tarvitsisi viiksestä "nostaa" holkkia että saa pitkät päälle...
Ja 900 valtraa olen joskus ajanut ja kyseisessä koneessa oli kepillä "pikavaihde" joka tarvitsi kytkeä kytkimen kanssa päälle, toki se keppi oli oikealla, mutta eiköhän sen ole vasemmallekin saanut.

Ahaa ... siis saako tai onko A:han saanut "pikavaihteenkin". Tuollainen 3 keppinen oli joskus 80-luvulla 300 sarjan massikoissakin. Multi Poverin jälkeen tuntui kyllä peruuttamiselta *erse erellä puuhun. Ihan turha ja joutavanpäiväinen "keksintö" 8)

Muistaakseni sen on siihenkin saanut. Ja kyllähän se ensimmäisillä ajokerroilla ihmetytti ja lähinnä nauratti  ;D
Eioo tullu tuollast a-sarjalaist ajettuu muutta jotenkii ei ihan kaikki täsmää tuos sisäkuvas ;D

http://www.nettikone.com/valtra/a75/1151131

Eikö tuo ole "pikavaihde" mikä tuossa vasemmassa kepissä on, joskus olen jossain nähnyt sellaisen...

Siis mä oon vieläkin sitä mieltä, että se keppi on mekaaninen suunnanvaihtaja. Ratin vieressä vasemmalla pitkä keppi "kaksoiskytkin" ulosotolle ja punapäinen viiksi vilkku/valo ohjaus. En mää mikään Valumöötti tietäjä oo, mutta mun mielestä ihan realistinen ajatelma. Vai lukeeko tuosta jotain taustatietoa ropo suunnanvaihdosta yms. Muistaakseni A:han saa suunnanvaidon joko vasurilla tai oikealla kädellä. Vastaisku NH:n vasuri suunnanvaihtajalle  ;) Siis mekaanisella tavalla 8)

Joo tuo musta on ulosoton kytkin ja punainen viiksi on suunnanvaihtaja, näyttää ainakin samalta kun kaikissa muissakin hitec valtroissa, enkä itse ainakaan ole törmännyt vielä koneeseen missä tarvitsisi viiksestä "nostaa" holkkia että saa pitkät päälle...
Ja 900 valtraa olen joskus ajanut ja kyseisessä koneessa oli kepillä "pikavaihde" joka tarvitsi kytkeä kytkimen kanssa päälle, toki se keppi oli oikealla, mutta eiköhän sen ole vasemmallekin saanut.
Eioo tullu tuollast a-sarjalaist ajettuu muutta jotenkii ei ihan kaikki täsmää tuos sisäkuvas ;D

http://www.nettikone.com/valtra/a75/1151131

Eikö tuo ole "pikavaihde" mikä tuossa vasemmassa kepissä on, joskus olen jossain nähnyt sellaisen...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: mf 7600
: 09.02.13 - klo:19:15
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.

Mutta ei veeteetä silti uskalla kalkkikärryn eteen valjastaa  :P

Eipä taida - kalkki sen serran turvetta raskaampaa  ;D

Tai veeteessä niin olemattomat jousitukset ettei pellolla tohori ajaa...  :P
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ja5oOiBvavI#t=25s

Näyttäis olevan pelkkä niittokone ilman murskaimia tuo perhonen, vaan veturi on kyllä saman tehoinen, kun 415 mutta 6-sylinterinen.
Liekköön tämä kone täältä savon suunnalta. Vaihto 7530 tommoseen. Oli vaihattelemassa takasi samanmoiseen deereen jo parisadan tunnin jälkeen kun ei opi ajaa, ja ei se visiin ilman harmeja ollu menny se alku...

Olis mukava päästä kokeileen uutta venttiä, et onko se oikeasti hankala oppia ajamaan sillä...  ???

Enpä usko et sen kummempi kuin muutkaan

Ei se vaikea ole, liikkeelle saa helposti, eikä nuo "hienoudet" ole sen vaikeampia mitä muissa merkeissä. Toki ne vaatii vähän paneutumista, mutta en ole itse ainakaan vielä törmännyt merkkiin missä ei tarvitsisi erikseen opetella näitä "hienouksia"
ite testannu kanssa dyna 6 massikkaa tosi hyvän olonen peli ajella.. ja voimaa on viedä  8) tykkäsin.. eivaan mahdu tälläisen pikku farmarin budjettiin ;D

http://www.nettikone.com/massey-ferguson/6475-dyna6/1135783
Ei paljo halvemmalla enää Traktoria saa...
Toki se voi tuntua kalliilta jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa  8)
Tänään käytihin porukalla kokeelemas tätäkin riemua. Ei oikeen kukaan valittanu vaikka mukana oli monen merkin kannattajia valmetista fendtiin.
Pitäis vaan saada kone viikoksi rehuntekoon ja suurkanttipaalaimen eteen heinänteolle niin tietäis miten se kone oikiasti toimii ja käyttäytyy. Manuaali pelas hyvin, eikä automaatissakaan moittimista.
Tyhmä kysymys nevamörköille. Miten näillä pysyy pinnalla??? Teilläpäin näitä tehdään pajalla.





Yksillä tuossa kuvassa olevilla kärryillä tänäkin vuonna ajanu rehua ja viljaa ilman ongelmia  8)
Aina jos vaan mahdollista valita niin käyn sen jyväkuorman hakemassa noilla kuorkista tehdyillä kärryillä, ei tule tiellä sellasta paikkaa missä tarttis kärryn takia hidastaa.
Ja näyttävät nykyään varustavan aika monet noista kärryistä ns. pallopyörillä, toki kuorkin pyörätkin saa jos haluaa.
Jyväskyläs haastateltiin sisun miähiä niin sanoivat, että koneita voi ostaa suoraan ja jopa ilman takasinkierrätystä tai ureaa. Ja ainakin pulttijako on kuulemma säilynyt samana kytkinkopassa, tiärä sitte mitä muutos töitä muuten pitäis teherä jos koneen meinais vaihtaa.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6