Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6

Viestit - saiski

Merivirrallakin taitaa olla lomautukset edessä... :(
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: Sonnila
: 23.11.12 - klo:09:59
Kumpi on halvempi vaihtoehto? Tehdä syvät kuilut vai matalat lantakoneella. Voiko syvien kuilujen tilavuuden laskea lietteen varastotilaksi??
Onko kokemusta e merkkien toimivuudesta vasikkamasterissa. Ei tartteis puljata pantojen kanssa.
Niin... Fendt tulee olemaan agcon huipputuote. Valtra saa jatkaa omaa valitsemaansa tietä. Verku tehdään sit vähän noiden kahden ylijäämäosista. Kai tää on ollu kaikille selvää jo pidemmän aikaa ;D
Se joystic vaihdetaan etu/takalohkoille mekaanisesti hanasta alemman takalasin kautta.


????  Jo on verkun huippumalliin systeemit laitettu!!!! Edes paljon parjatussa valtrassa ei ole tuollaisia sanka***** aikuisia systeemejä....
T151 advance vähän tuunattu. Tarkkuussilppurilla kulutus 12,5l/h.  Keskikulutus myös samaa luokkaa. Tankillisella noin 30 h ajoa. Raskaassa vedossa vie toki enemmän, mutta ohjelmoinnin jälkeen kulutus ei ainakaan lisääntynyt. Ajotietokone näyttää hieman turhan optimistisia lukemia....
Itte tehny murskeviljaa laakasiiloon. Säilöntäaineena maitohappobakteerit. Viljan kosteudella ei ole niin väliä. Vaihteluväli n.15% - 45%. Pääasia lienee hyvä litistys ja kunnon painelu. Aumassa voi tuo painelu tuottaa ongelmia kasan leviämisen takia. Joskus kokeillu säilöntään happoja, mutta silloin pitäis viljan olla vielä melkoisen tuoretta.
HK tuo puolasta naudanlihaa kun kotimaasta ei löydy tarpeeksi arvo osia... Lisäksi puolan tuonnilla yritetään estää lihan "halpatuontia"!!!  Mitäköhän nuo vielä seuraavaksi keksii suomalaisen lihantuottajan päänmenoksi??
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

Mikähän mahtaa olla kulutusero A93 ja casen välillä?? Ja millä tavalla suunnanvaihto on casessa parempi??
Lainaus
Ja kun todellisuudessa tuo A-Valtra on varusteltuna kaikkein halvin kone

Keskolla oli tarjous MF5400:n pienemmät mallit kuormaajalla 43 k€ alv 0. Saako tosiaan A93:n samoilla varusteilla, kuten ilmastoinnilla, sähkövaihteistolla, isolla hiljaisella hytillä, 3-hyd ulostulolla, 100% nelivedolla ja sillä mukavuuspaketilla? Ainoat varusteet mitä ei saa MF:ään on kääntyvä penkki ja sähkötikku kyynärnojaan, ja sekin on korvattavissa halvemmin Ergokahvalla.

Jarruventtiili on tietysti hyvä, mutta A-valmetti on niin pieni mitoiltaan että vedetäänkö sillä tosiaan niin isoja kärryjä että sitä tarvitsee? Jo perus-Tuhti 120 kulkee täysin peilien varassa noin kapealla vetäjällä eikä yli näe. Se ja pienemmät eivät jarruja tarvi, tai ehkä Valmettiin tarttee, eihän siinä jarruja ole.

Edelleen olen sitä mieltä että A on hyvä perustraktori mutta liian kallis.


Mikä tuo mukavuuspaketti on?? Joku pattajan matka varmaan :D
no jos ulosottoon tarvitaan vielä 2010-luvulla kahta eri vipua käyttää niin eikö se ole jo vanhanaikaista?



Missä siellä on kaksi vipua ulosottoon???  Yhden tiedän, mutta en toista.
Heterot ei tarvii mitään tukiyhdistys sivustoja.... MF pojut taitaa tarvita :D
-25 ja lähtis heti liikkeelle jos haluais , mutta 10 minuuttia ainakin on tervettä käyttää ensin. Eri asia onko tervettä käynnistää tollasella kelillä ollenkaan, jos ei ole pakko.

Mikäs malli tuli?? Merkistä olen vihiä kuullu ;)
Saa maitotilat kasvattaa itse terninsä teuraaksi, jos 300 pitää eto elukasta maksaa. ;)
5000 maksimissaan. Ja velaks ;D
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6