Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3]

Viestit - jaskatheman

Nyt on tulossa vanhalta mantereelta 6910S vm.2001.
Saapa nähdä........
Mulla ennestään kans 6310 premiumi -98, ja noita hydrauliletkuja on kans muutama menny ja jotain pikkuvikoja (hehkun rele, ohjauspylvään säätö, ym)... Mutta onhan tuo nyt jo kohta 12v vanha.
Muuten mielestäni käteen sopiva, hydrauliikka ei ole yhtä tarkka ku samanikäisessä 6600 Valdossa. Mettän puolella V on omaa luokkaansa, mutta kyllä sitä yleensä JD:n koppiin nousee ku jotain pellolla tai navetan mäellä tehdä pitää.
Ketterä, hiljainen, hyvä näkyvyys....
Harkinnan alla 6810/6910 tai 6820/6920 Premiumi.
PQ tai AQ vaihteistolla.
Onkos voorumilaisilla minkälaisia kokemuksia ko. JD malleista?

Millaisia tyyppivikoja ja syynättäviä paikkoja koneissa on?
Onko 20-sarjan alkupään vehkeissä mitään ns. lapsenvikoja?

Ennemmin oli 6,2d Chevy Silverado vm.89. Hyvä auto. ei vikoja. laiska moottori. 3hengen hytti.....
Nyt on ollu nyt noin 2,5 vuotta Dodge Ram 2500 vm 2003.
5,9 H.O. Cumminssilla. Noin 15tmls olen sillä ajellu ja hyvin on pelannu.
Mittarissa nyt 97tmls.
H.O. koneessa vakiona 310hv, omaani olen laittanut BullyDog lastun, vapaavirtaussuodattimen ja 4" suoran putkiston. BullyDogia saa säätää ajonki aikana. Lastulla irtoaa 425hv ja +1000Nm. Keskikulutus maantiellä pienimmillään noin 8,5l ja taajamassa 13-15l riippuen nilkan asennosta. (taitaa olla samat lukemat mikä 4x4 100hv Hi-Luxissa...)
Ainut remontti tuli kun vaihdelaatikosta meni kakkosvaihde, kun henkilökohtaisissa BurnoutPartyissä vedettiin kolmosella kuivalla asvaltilla kylkimylläkkää, siitä automaatin pienemmälle vaihtaessa suli ne kakkosen kitkat. Nyt laatikko vahvistettu.
Laatikko onkin kuulemma Dodgen ainoa "heikko" kohta. Sekin normaalikäytössä lähes ikuinen.
Uudempi 6,7l Cummins ei ole niin ylistetty moottori kuin vanha 5,9.

Auton plussia
-6:lle rekisteröity
-pehmeät penkit ja tilaa kaikille
-ei käyttömaksua, D-vero noin 150€
-ei nop.rajoitinta (rek. ennen 7/03, h-a tason päästöt)
-uskomattomasti voimaa
-mahtava kärryveturi
-Herättää tunteita


Miinuksia
-kankea kääntymään
-ei kovinkaan maastokelpoinen
-ei saisi ajaa +80 km/h
-joidenkin mielestä vajaasylinterinen

Mietin kanssa kauan Duramaxia ennen kuin hankin Rammin, Onnekseni valittin oikein. Hetkeäkää en ole katunu. Chevy kuulemma aika paljon janoisampi. Foorti on tietääkseni kestävä, Jenkeissä kavereiden kanssa 2vk vuokralla Ford Excursion. Ei sytyttäny mua yhtää.

Noi Mp-liftin jousitukset ei tuppaa kestämään oikein edes etukuormaaja käytössä, saati sitte kurottajassa. Aika moni on vaihtanu ton Mp-liftin pumpun niihin "pallon mallisiin".
MInkäs kokoiset paineakut Manitoussa on. Onkos ne sellaset pallot vai jotain muuta.
Omatekoisina on varmaan helpompi laittaa kytkentä ihan normaalin palloventtiilin taakse.


Taitaa olla toisin päin tuon kestävyyden kanssa ::)

Voipi olla. Itsellä ei kokemusta. Kuulopuheiden varassa ollaan....
Taidanpa tiedustella Hydrollilta hintaa. 
Noi Mp-liftin jousitukset ei tuppaa kestämään oikein edes etukuormaaja käytössä, saati sitte kurottajassa. Aika moni on vaihtanu ton Mp-liftin pumpun niihin "pallon mallisiin".
MInkäs kokoiset paineakut Manitoussa on. Onkos ne sellaset pallot vai jotain muuta.
Omatekoisina on varmaan helpompi laittaa kytkentä ihan normaalin palloventtiilin taakse.
Onkos kellään kurottajassa puomin jousitusta?
Tehdastekoista tai itse väsättyä?
Kuinka sijoitettu koneeseen?
Paineakun/akkujen koko/määrä?
Muita kokemuksia ja kuulopuheita?

Itsellä JCB 531-70Agri, ja aika usein tulee mieleen että ko. ominaisuus voisi olla paikallaan. Säästäis varmaan ainakin puomistoa aika lailla.
Minkä kokoisia karjoja noilla vaunuilla ruokitaan, ku ei ole pienimmästä päästä?

375 lihamullia nyt. Syksymmällä toivottavasti rikkuu 400. Vaunua hankkies sai niin hyvät investointiavustukset että ajattelin laittaa kerralla reilun kokoisen. Kerta-ajolla ruokkii koko karjan, eikä tartte heti vaihtaa jos karja lisääntyy....

MegaVallua olen itsekin miettinyt, olis sekin etu että olis kaks lähes samanmoista laitetta markilla (nyt on jo se V 6600).
Harkinnassa on traktorin osto pelkästään apevaunun pyörittämiseen. Vaunu on Keenanin 28 kuutioinen, joka asettaa tiettyjä vaatimuksia myös traktorille.

Nyt vaunua pyöritetään Valmet 6600 -96:ella, mutta Valtolla on muitakin hommia tilalla ja sitä joutuu usein repimään irti apevaunusta.
Lisäksi V:ssa on vain 540/1000 perä, ja tonniperällä se ei jaksa vaunua pyörittää, kun taas 540:lla kierrokset oltava +2100rpm jotta Keenanin lapa pyörii riittävän nopeasti. Soppaa kuluu ja meteli on valtava...

Vaunua on pyöritetty myös JD 6310:lla. JD on muuten ko. hommaan tosi hyvä ja siinä on 540e nopeus ulosotossa sekä hyvin vääntöä (sekoitus noin 1500rpm), mutta JD:n ulosoton kytkentä on niin pehmeä että täyden vaunun käynnistäminen (rehumassan liikkeelle saanti) saa usein ulosoton "luistamaan" eikä homma tältä osin oikein toimi.

En tiedä auttaisiko jos JD:ssä olisi enempi voimaa??? Toisaalta moottori ei sammu. Ulosotto alkaa vaan luistamaan.....

 eli koneen kriteerit:

-3 hydraulilohkoa
-+105 hv, taloudellinen moottori !
-mielellään neliveto talven liukkailla
-"tiukka" ulosoton kytkentä
-750 tai 540e perä tai muuten matalakierroksinen ulosotto.
-jarruventtiili (vaunu painaa täynnä lähes 20t)
-riitävän hidas vaihteisto appeen jakamiseen
-pikavaihteita (mitä enemmän, sitä enemmän)

Ja tämä kaikki mieluusti edulliseen hintaan !
Sivuja: 1 2 [3]