Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13

Viestit - AP

Kyllähän ne nuo tuottajajärjestöjen palaverit ja kokoustamiset on välillä sellaisia A-I -tuottajien kivitysmessuja että ei pahemmasta väliä. Liiton kokouksissa huudetaan sitä sun tätä ei-valiolaisten tuottajien pään menoksi.

Jännä nähdä koska alkaa jäsenkato...
Arlan logo, luo tilaa Arlan tuotteille, samat tuotteet samat jalostajat, tämä merkitsee sitä että pohjoismaissa hintasot yhtenäistyy muutaman vuoden sisällä, mikäli muissa pohjoismaissa ei tuottajahinnat oleellisesti nouse, niin Suomessa ne silloin laskee.
Kun tuottajahinnat Suomessa laskee, niin tuotanto hiipuu ja markkinoilla tulee tilaa tuonnille, kun Arla on jo tehnyt brändinsä tunnetuksi tänä aikana, niin tuonnin laajentaminen on helppoa kauppapaikat ja markkinathan on jo hallussa.

Siksihän sitä on rysselin johdolla ajettu tuota rakennekehitystä oikein viimesen päälle tänne, että maitolitrat tuotettas halvemmalla ja tuottajalle ei tartteis maksaa raaka-aineesta niin paljoa. Kenenkään lehmäpalatsin omistajan ei auta rutista tätä väitettä vastaan... Itte autatte laajentumisellanne maidon yksikköhintaa alaspäin.
Ei muuta ku pistätte agronetin moderaattoreille viestiä että kickbännäävät kaikki ingmannin tuottajat pois täältä, niin ei tarttee erimielisyyksien seassa keskustella. ;)
...Pojat, me on hävitty tää peli?...
Kädenojennuksena lasketaan kaupalle hintaa.. ihan vaan varmuuden vuoksi. Vähän niinku suggestoidaan meille ittellemme että tää maatalouden harjoittaminen on paskaa hommaa. ...kun arla pääsee markkinajohtajaksi, niin se määrittelee myös markkinahinnat... Niin. Pitääkö markkinajohtajan panikoida hommansa niin persiilleen, että se menettää nykyisen, varsin selkeän markkinajohtajuutensa?

Ruotsista tuotavan maidon suurin vaikutus on, että antaa helpon tekosyyn panikoida markkinatilannetta. Edelleenki: Jos haluatte maidosta enempi hintaa/litra, niin lypsäkää vähemmän. Ja toisekseen, puolenkymmentä vuotta sitten suunniteltiin navetoiden kannattavuuksia hinnoilla 25-30 senttiä litra. Nyt itketään ku ei saada sitä neljääkymmentä... Pitäkää se perälauta kurissa...
miksi arlan tuotteissa pittää lukija että

                                             ingman ???

ei ummarra ei
vai onko se jotaki kusetusta

Miksi nestlen jäätelössä lukee että Valio??...
Kyllähän täällä tuntuu käämit palavan yhellä jos toisellaki... Ja välillä tuntuu, että ingmannilaiset tuottajat on piakkoin saamassa muilutusköörin vieraaksi...
Jos oikiasti on näin hätä mitä tämäkin foorumi on antanu ny taas ymmärtää, nii miksette nosta kissaa pöydälle myös julkisuudessa? Onhan niitä jotain toimitusjohtajan kommentteja mut niinvain näkyy semmosen toteamukset menevän pienillä huomioilla...

Ja jos maitohomma on ny kaatumassa, niinku annetaan ymmärtää nii perukaa hyvät ihmiset kaikki robottikaupat ja muut. Apemieski soittaa, että elekääpä tuoko sitä möykkyä pihalle. Myykää tuotanto jatkaville hulluille että pääsette veloista ja lyökää lappu luukulle. Nottaettä...
Sen verta voin sanoa että tyyliisi kuuluu että alat ns mollaamaan kun et osaa muuta sanoa ja nuo typerät youtube linkit ovat todella lapsellisia ja alaarvoisia,eivät lisää uskottavuuttasi millään lailla tässä eikä muussakaan asiassa.Kuten eräs nimimerkki mainitsi turhaa länkyttämistä

ottaako pattiin sä oikiasti luule notta mitään uskottavuutta olen hakemassa ??? koskahan alkaa taas kurmootusporukoolla uhkaalu ;D

Jätetäänkö siis Apilaksen kommentit siis ihan suosiolla huomioimatta, jos ei kerran ole aikomuskaan olla uskottava?...

...Muuan vuoden päästä huomataan että tekemättä jääneet investoinnit laskevat
tuotannon niin alas että jolostava teollisuus menettää kannattavuutensa massojen
jäädessä pieniksi. ...


Mitä Ojala tuolla tarkoitat? Onko realiteetit unohtunu?? Ceealueella on maidontuotannolla maksimiraja ja uskokaa pois jos se jatkuvalla syötöllä ylitetään niin siihen loppuu pohjoisen ylläpitävän tuen hyväksyntä Brysselin näkemänä. Tämän hetken rakennekehitys kyllä pitää tuon C-alueen kiintiön täynnä... AB-alueella saadaan lisätä ns. loputtomasti maidontuotantoa mut taitaa olla suunta alaspäin??

Jos jalostava teollisuus menettää kannattavuutensa sillä, että se ei saa jatkuvalla syötöllä lisää raaka-ainetta, niin yhtälöön ei liene muuta ratkaisua kun tuoda sitä sitten ympäröiviltä markkinoilta??
Karusellissa en oo lypsäny kertaakaan, erisorttisilla lypsyasemilla pari-kolme vuotta, parsilypsyä ihan tarpeeksi monta vuotta. Ja tuo lypsyn automatisointi sai pontta, kun katsoi noita jotka ovat vähän kauemmin harrastelleet käsinlypsyä: ei yhdelläkään ehjä keho, kellä reistas selkä, kellä polvet ja kellä kyynär- ja olkapäät. Hellurei.

Ja lähinnä tuo "puolen minuutin perseen kyttääminen". Robotilalla aika käytetään siihen että kuljetaan karjan seassa ja tarkkaillaan niitä. Monelta asemalypsäjältä oon saanu kuulla, että ensin lypsetään ja sitten lähdetään kuitenki kiertelemään sinne navettaan ja tarkkailemaan elukoita. Got it?
Ruokintaa ollaan valmiit automatisoimaan mutta ei lypsyä...? Onko se ruokinta-automatiikka jotenki pomminvarmempaa ku lypsy?
Ja mielestäni siinä ei hirveästi lehmäkontaktia tuu jossain karusellissa missä katot sitä yhen yksilön persusta korkeintaan sen puoli minuuttia...
Nuo -05 -sarjan Valmetit saa ilman isoja kikkailuja kulkemaan viittäkymppiä. Ei välttämättä oo niitä her*****simpia ajettavia, mut kohtuu edullisia ovat.
Useamman robon yksikössä onnistuu paikkailla katkoja jos on tosiaan lehmät samassa ryhmässä. Yhen robon systeemissä pitäs olla jokin varajärjestelmä häiriötilanteelle. Se on suunnitteluvaiheen moka (tai lypsykoneen ylimielistä arvostusta) jos ei minkäänlaista varajärjestelmää ole.

En millään sorttia ymmärrä sitä lehmän kiskomista robotille ja mitä ihmeen opetuttamista... Se pitää eläin pistää sinne ryhmään, että se saa vapaasti tutustua siihen koneeseen, että se omatahtoisesti kävelee robottiin. Ja ei kai hiehoillakaan se "opettaminen" oo muuta ku pesee vetimet ja painaa kiinnitysnappia. Sillä selvä. Jossain vaiheessa aikasemmin kasvatusta pitää vähän enempi kiinnittää huomiota eläimeen, jos niistä tulee sekopäitä koneenpotkijoita...
Olikyllä oolraitilta semmosta avautumista, että kirvoitti ihan ääneen naurahtamisen näin olympialaisia sivusilmällä kattoessa.

Vaantuota joo... Niin. Nopeusrajoitushan tosiaan on se suurin sallittu nopeus ja tässä on jo useampikin puhunu näistä mittarivirheistä ja niinpoispäin. Itellä on kans kokemusta useammasta ajoneuvosta että esim. 100 mittarissa on 90 todellista ja sellaisen auton rattiin sitte vielä vähän varovainen alle ajaja niin äkkiä on tilanne että kulkuneuvon nopeus on rajoitus-15%... Ja se huomattavasti hitaampi ajonopeus muuhun liikennevirtaan nähden on se asia, mikä aiheuttaa niitä riskitilanteita. En ole pakottamassa kaikkia ajamaan rajoitusnopeuksia, mut rauhallisemmin liikkuvien tulisi mielestäni olla aktiivisempia huomioimaan ne hieman nopeampaa menevät.

Sitten ne ite rajoitukset. Rajoitusten tasot on määritelty 70-luvulla ja nykypäivän autot ovat ehken jotain muuta kuin 70-luvulla? Onko kehitys mennyt käsi kädessä? Liikennelaki ja nopeusvalvonnan kirjallinen muoto ovat hieman jäykkiä käytäntöön... tottakai suuren kaupungin taajamassa on liikenneturvallisuutta vaarantavaa ajaa 40 alueella vaikka 50... mut en käsitä miksi jossain umpikorvessa pitäisi raapustaa sakkoja 80 alueella 90 ajavalle.

Ja tämä oolrait narskutti tästä 90n vauhdin vaarallisuudesta verrattuna 80 kmh vauhtiin... Minun mielestäni jos auto on elävän ihmisen sisältävä ohjus yheksän kympin vauhdissa, ei se ole sen turvallisempi kaheksankaan kympin vauhdissa. Silloin olis sama ottaa joka jampalta autot pois ja kulkea vaikka hevoskieseillä.

Olen ajanu... joskus hurvattomana ihan tarpeeksi lujaa. Nykyään piisaa se rajoitus plus se noin 5%. Ja aina suhteutettuna liikennevirtaan ja olosuhteisiin.

Mullakin oli alkuun käsitys, että robottisysteemi tulee halvemmaksi. Mutta vaikka joudutaan ottamaan yksi työntekijä enempi (36t€/a), niin sekä ProAgrian ja Heikura&Leinon matikalla asemavaihtoehto on kaikissa kohdissa halvempi.

Aivan kuinka laskee. Ota ne lelyt vuokralle ;D Ja mieti montako päivää vuodesta se palkallinen on todella työmaalla >:( saako 200 päiväksi  ??? jäis enää 165 päivää :o

Joulut ja juhannukset on kiva painaa pitkää päivää 8)

Ja kolme lypsyä asemalla :P



Tuossakin on yksi robon hyviä puolia. Yhden työntekiän 10 vuoden palkkakustannuksella ostaa 2 roboa lypsämään.
Vertailun kannalta kun katsoo niin pitäisi palkata yhtä robottia kohti vähintään 2 työntekiää että on lypsäjä viikonloput, juhlapyhät, vuosilomatlomat ja sairaslomat.

...Ja sitten kuitenkin palkataan se työntekijä sen robotin lisäksi.

Paljon mahdollista.

Tämä ny kaikki on suunnittelusta ja siitä paljo puhutusta managementistä kiinni. Että itellä säilyy kirkkaana mielessä, että mihin päin sitä omaa firmaa ohjaa. Jollaki se voi olla suunnitelmana että yks robo ja vain oman perheen työllistys. Toisella tuhatpäinen navetta, liuta työntekijöitä ja itelle toimitusjohtajan titteli. Pärjäävät ne neki jotka pitävät kustannusrakenteen hallinnassa ja lypselevät vanhoilla systeemeillä sen parikymmentä lehmää.

Ite alkuperäiseen aiheeseen, että mahtusko sille tontille kestokuivikepohjatila niille lypsäville? Sinne vanhan navetan sisään tekisit vaan uuden lypsysysteemin (oli se sitten robotti tai asema). Kustannusrakenne saattas olla her*****sen hyvä.
Just samasta meinasin kysyä, että te jotka ootte asiasta lukenu, niin minkä tähen siinä robotin edessä pitää olla se "jalkapallokentän kokoinen" tila tyhjää?... Joo, jotkin selvitykset niin sanoo, mut onko se ainoa totuus?

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13