Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13

Viestit - renki68

ILMAN muuta karhottimella karhot yhteen. Noukunvaunu joutuu pienemmälle rasitukselle ja säästyy paljon polttoainetta! Ei tuo näytä vastustavan paljon yhtään sen enempää kun on kolme (3,5m niittokoneella) niitettyä karhoa. Korjuuaika puolittuu myös! Ja mitä järkeä on laittaa sitten tehokas vaunu, jos sille ei anna vastinetta. Noukimen piikkejä menee myös vähemmän; ajathan 2-3 kertaa vähemmän 8)

Samaa mieltä. Ei ole tänä kesänä tarvinut montaa piikkiä noukkimeen vaihtaa, polttoainetta säästyy ja jää ilmanaikainen kurvailu pellolla pois.
Mutta jokainen tekee niinkun haluaa... ;)

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168

Tuo ryömintä taaksepäin on ominaisuus ja näppärä käytännössä kun saa koneet ja kärryt mukavasti kytkettyä perään. Tietysti tuo on makuasia ja jos se häiritsee niin eiköhän huoltomies sen poista.
Tasasen harmaata näköjään teidän muitten kans,125 pojoa. Tuo numero-osio takaperin heitti volttia kun emäntä alkoi pitää älämölöä ja tuli vahtaamaan oikeita vastauksia. ;)

Yrmalla sentään rekisteröidään esittelykoneet tieliikennekelpoiseksi. Toisin oli edellisen myyjän aikana. Ostopäätös piti tehdä liikkeen pihassa pyörittelyn perusteella. Kunnollista koeajo mahdollisuutta ei tarjottu kun eivät olleet rekisterissä. Paras tapaus oli kun myyjä sanos jotta: "ei yhtä asiakasta varten aleta hommaamaan esittelykonetta paikalle, kyllä sen tohtii näkemättä ja kokeilemattakin ostaa, nimi paperiin vain, ota tai jätä".
Aivan mahtavaa asiakaspalvelua. ;D
Miten lie nykyään Mässin myynnin kohdalla, saako kunnolliseen koeajoon rekisteröidyn koneen?

Oottako muuten Mässimiehet kysynee nykysilt myyntitykeilt jotta kui siit Mässist tuli nii eriomane kones ku se tuli teitin myyntiin. Siihe asti ku Hankkija Ferguu möi, morkkasiva sitä nii pirust.


Onpa ollu heikkoa asiakaspalvelua jos myyjän puheet on tommosta ollu. Missäpäin suomea tuo sattui ja tuliko kaupat ko. tapauksessa?

Kyllä noissa uusissa massikoissa on kilvet olleet mitä olen nähnyt. Pakkohan ne uuden koneen ominaisuudet on saada kokeilla oikeassa työssä ja myyjäki sen ymmärtää. Jos ei ymmärrä niin on väärällä alalla.
Kohtuullisen surkeata:

puhutaan Valtrasta, Fendtista sekä Jontikasta juuri silloin, KUN PITÄISI PUHUA OMAN TILAN PASKASTA (NPK; norjalaisten rahamiesten tavoin......). Anybody home???

Ilmeisesti tililtä löytyy vielä sen verran ylivuotista paalua ettei asia kiinnosta. :)
Jos ei suolahden tuotantoa siirretä kolmen vuoden aikana halvempiin maihin ei valtraa enää sitten ole.

Ei pidä paikkaansa. Kyllä valtroille aina piisaa ostajakuntaa sen verran että kokoaminen tapahtuu kotimaassa. Hinnalla ei ole mitään merkitystä todellisille valtra fanaatikoille, heille kun ei muun merkkiset kelpaa. Jos isukilla on ollut valtra niin pojallakin tulee olemaan valtra. Liekkö geeniperimää vai mitä lie mutta näin se menee. ;)

Nytkin valtra tarjoaa etuakseli- ja hytinjousitusta sekä paineilmavarustusta 0€. Traktoritilauksia satelee pilvin pimein. :)
Jollain sitä on kova usko, että ventti vielä kuntoon saadaan...

Katso liite....

Toisaalta tuossahan on sopivaa aikaa heilua rasvaprässin kans kun ei tuo ventti ihan heti tuosta liikahda. Ei tarvi kiireellä huoltoa pilata. :)
3 kpl saatu rekisteriin tälle vuodelle. :P
Maailmalla niin kova kysyntä Deutzista ettei riitä Suomeen tuotavaksi. :'(


Nuo 3 on esittelykoneita, ei niitä yhtään oo myyty. ;)
Tämmönen siitä tuli. Ei mikään kaunis mutta toimii siitä huolimatta.  :)

Sais vielä tuon kuvan näkösälle vaan ku ei onnistu. >:(


Ei varmasti voi laittaa ruiskun kalvoja/suuttimia, ne ei kestä AIV happoa. Ulkonäöltään voivat olla samanlaisia, mutta kyllä kalvot ja muovimateriaali on erilaista.. Eli jos olet käyttänyt ruiskun kalvoja niin aika hyvin jos on pelannut nuinkin kauan.

No näin ne junkkarilta sano kun tilasin vuosi sitten kalvoja suuttimiin että samat suutinrungot ym. sälät on molemmissa.

Aivan sama mulle pääasia on että pelaa. 4. kesä lähtee nyt ja muut on kestäny paitsi noita kalvoja menee jokunen kesässä.

Jos... jos... siis jos laittaisin, valinta kallistuis isohko ppv+vetoauto yhdistelmään tieajoon. Ei herätä niin paljon negatiivisia tunteita kuin traktori lietekärryn kans... Kannattavuus pelkästään omaan käyttöön on taas oma lukunsa ja sitte meneeki jo täpinöinniksi.

Yksi auton huonoista puolista on se että tiet pitää olla viimesen päälle hyvät perille asti kun taas traktori+kärry menee vähän kehnompaakin tietä ja pellon piennarta talvi ajosta puhumattakaan.
Kun tällä palstalla aletaan jo valmistautumaan rehuntekoon niin tuli yks asia mieleen.

Junkkari HP 2000 hapotin ei pelaa niinku pitäis. Kun hapotin säädetään 5,7-6 litraan/min, alkaa pumpun kierrokset vaeltaa ja ohjainyksikkö raksuttaa. Ja happoa tulee suuttimesta samaa tahtia kun pumppu hyytyy, välillä enemmän välillä vähemmän.
Virtausmittari on vaihdettu, samoin ohjainyksikkö. Ei mitään vaikutusta.
Virta otetaan suoraan akulta paksulla johdolla.
Letkut on paksuseinämiset, ei mene kurttuun.
Suuttimet on mustat, 2litraa per suutin eli yhteensä 8litraa/min pitäis mennä vaan ei mene! >:(

Tämän takia joutuu ajamaan hiljempaa noukinvaunun kans. Ei hyvä.

Onko jollakulla kokemusta/tietoa ongelmasta? :)




+++++ Yks vikapaikka voi olla takaiskuventtiili jos sulla sellanen
järjestelmässä,
kerran teki takaiskuventtiili tenän, ei päästänyt happoa läpi
tatrpeeksi, muistaakseni takaiskuventtiilin kara jumitti, jotain
roskaa välissä, purkaus /puhdistus/kasaus ,toimii, kalvo oli
kyllä kuin uusi.

Nyt hapotin pelaa hienosti. :D Vika oli tuossa takaiskuventtiilissä. Oli jumittunut osittain auki asentoon eli pienellä virtauksella toimi mutta suuremmalla tuotolla alkoi ahdistamaan.

Oli juuttunut niin tiukkaan että ei saanu purettua vaikka mitä teki. Onneksi uusi löytyi hyllystä.

Nyt vaan odotellaan pari viikkoa ja annetaan heinän kasvaa kun vettäkin satoi vuorokauden. :)
Nosturia ei sitte tullutkaan tehtyä samin ja verkun väliin vaan istutin koko lannoittimen tuhtin lavalle. Laidat pois, pulteilla sami kiinni lavan etureunaan ja siinä on hinattava apulannan levitin. Teli tuli kaupan päälle ja mukava kuljetuskapasiteetti, 5 säkkiä koneeseen ja lavalle 9.

Eipä tarvi enää kahdella koneella ajella peräkanaa ympäri pitäjää. Säästyy kallista p-ainetta ja toinen kone saapi tehdä muita hommia.


Vai minkälainen vedettävä se on täysperävaunusta tehty lietekärri?..päteekös niissä se että max.paino on 3x traktorin massa jarrullisena..??



Ja max. kärrynpaino 24t. Tuohan rajoittaa säliön tilavuutta aika lailla, oisko maksimi 20m3 jos lietteen kuutiopaino on 1000kg:n luokkaa. Vai onko vielä painavanpaa?
Tää vois olla käytännössä aivan kätsy systemi, päistetarve
pienenee, samoten veksailu, käypi etupainoista samalla.

ei aivan mahdoton rakennella, sopivan kokoinen hydr, napamoottori,
ja etunostolaite (2-toiminen) sekä pyörä. montakohan
pongataan syksyn kynnöillä? ;D tartteepi rakennella
naapurien kiusaksi

Laita saman tien siihen paripyörä niin pysyy keula pinnalla vaikka ois hiukan kosteammat olosuhteet.  ;)
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13