Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19

Viestit - Pulu

Kyllä ne syvät kourut voi jossain tapauksissa pienentä täyttömaan määrää. Sopivasti viettävä rakennuspaikka niin oikeinpäin käännetty navetta, jossa olkipohjaiset karsinat on ns. Yläpäässä ja kovasti täyttöä vaativaan päähän syvät ja leveät kourut niin hiekkaa kuluu vain parsien ja kapean ruokintapöydän alle
Onko kellään kokemuksia Oxsan kauhoista? Yksi liperiläinen on nyt antautunut ja ei ehdi tässä nyt pajottaa kuntoon joten täytyy hankkia uusi. Hinnaltaan MT tukun kauhat taitavat olla edullisimpia. Itselle tulisi kuitenkin rahti päälle. Oxsan saisi omalta kylältä.
Ilman muuta Virosta eihän oman kylän firmaa pidä millään tavoin suosia ,virolaiset syö suomalaisia elintarvikkeita mutta oxsan metallimiehet ulkolaisia.
Onkos "palkansaajalla" paljonkin kokemusta oxsan tai MT tukun kauhoista? Mutta sitten asiaan. Mikko Perältä kun tilaat kauhan niin ei tarvitse pettyä ja hinta on ainakin tähän mennessä hankituissa kuormaajavälineissä ollut kilpailukykyinen ja saat tod. Näk. Kotipihaan toimitettuna kauhan
Nyt on kolme talvea takana Oxsan kanssa ja kauppaan nuo vehkeet ois pitäny jättää.

Tukijalat repes irti kiitos mitättömän rakenteen, liian pienet tassut ja kahdella M16 pultilla kiinni, repeilivät irti, vääntyilivät jne. Nyt tehty kaverin kanssa ruuvisäätöiset tassut kulutuslevyjalaksin riittävän isoin ja ei koko talveen siinä remonttia!

Syöttökoneisto jotain pehmyttä rautaa, vääntyilevät ja mutkuilevat miten sattuu. Vaikka on levykytkinakseli välissä ja mietovoimainen (60hv pto teho) traktori veturina. Murtopulttisuojus lingossa älytön, vaatii aina kotikäynnin jotta saa murtopultit vaihdettua, koska luukuista ei sovi vaihtamaan ja alle ei työturvallisuuden takia pysty menemään. Ja toisekseen siinäkin oli suunnitteluvirhe kun pultteja ei saanut katkeamisen jälkeen kuin rälläkällä pois. No siihen tuli takuuseen uusi akseli joka koneistettu päin persettä, mutta kun senkin varaosan saaminen kesti kuukausitolkulla, en alkanut taas uutta penäämään.

Luukkujen hydraulisylinterit tappeineen niin ahtaasti sijoitettu että ovat painautuneet lumen ahdistamana kohti heittolapoja koko perärungon (heittokammion) antaessa periksi.

Eikä tämä ole tällä kylällä ainoa oxsa jonka kanssa on vakavia ongelmia. Saumat repeilee, uudet osat ei sovi ja lingot täynnä virheitä. Valmistajan/omistajatahon mukaan ongelmia ei ole kenelläkään muulla... eli perinteinen vastaus.

Kaikista paras on, että kokeilin vaihdattaa linkoa niin toiset liikkeet ei oikein mielellään taida oxsaa ottaa enää vaihdossa :-(
Samaa tasoa on oxsan paalipihti. Viimeistelyn tasoa kun katselee niin saa kyllä melko fakiiri olla että paalikuorman tekee ja purkaa ilman että joka paali on rikki
Tarkkaan ei jaksa muistaa enään mutta olisko ollu 500-700e haarukassa kun tilas ihan kisakäyttöön sopivat laakerit, pultit ja pari heppua teki puolenpäivää töitä
Jos trelleborgeilla mielii ajaa on syytä pitää kunnon vakuutukset koneessa sen hetken varalle, kun kylki halkeaa tieajossa
Filleriä. On helppo keräillä paskaläjät lapiolla tai talikolla pois eikä oo mitään älyttömän kallista. Penkan kuorinnasta tuleva hieman hiekkainen mähkäkin toimii ja sen voi vaikka joka syksy kauhoo lantalaan ja keväällä uudet kerrokset
Ja sehän Anttia harmittaa ;)
Apepytyn kulumiseen vaikuttaa paljon sen käyttötapa. Pytty jolla veivataan vaikka aamulla satsi ja se jaetaan tyhjäks iltaan mennessä ja pytty seisoo yön yli tyhjänä niin maalittomaksi kulunut pinta ruostuu,  jonka uusi satsi taas kuluttaa pois --> materiaalia häviää tasaisesti pinnoilta. Verrokkina pytty, jossa rehua ns. Koko ajan sisässä pintoja kuluttaa vain mekaaninen hankaus, jota nykymetalliseokset kestää huomattavasti paremmin. Tämmösiä havaintoja oon ite tehny kun katellu lähipiirissä olevia apesysteemejä :-\
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Oniar
: 04.03.17 - klo:14:57
Pyörittäjään ei viron pojat ole muistanut tai älynnyt laittaa niitä kuritusnippoja tavallisten tilalle,niissä on pieni reikä se auttaa.Tässä taas nähdään kun harrastelijat rupee kuormaimia rakentaan niin virheitä tulee ,mutta täältä viesteistä saa hyvät korjausohjeet sinne viroon. ;)
Ei taida viron pojat ymmärtää et mikä on kuritusnippa
Nestetäytöllä ja kunnollisella rengastuksella on merkittävä rooli pienkuormaajan tasapainoisuudessa
Giantille ääni täältäkin! 202 noin 2000 tunnin käyttäjäkokemuksella. Ja suuri kiitos oikeasti asiansa osaavalle varaosamyynnille
Tuosta navetasta keskusteltiin joskus hieman täälläkin. https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=9556.msg132530#msg132530
Tämä oli eri tila pälkäneellä.
Kyllä toi on just se sama parsinavetta jota hollolan suurviljelijä johtaa
Ei pidä paikkaansa,300 kutturan parsinavetta mihinä sellaane?
https://m.youtube.com/watch?v=zVlbOpu7bs4
tämä juttu puluseni
http://yle.fi/uutiset/3-5740455
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=14296.0
Sovitaan sitten niin, jos kerta olet noin perillä asiasta
Dr.who on eri navetassa.
Munkin navetan elukoita tonne Urjalaan meni.
Sitä minäkin meinasin mutta tollasen vänkyrän kanssa viitti alkaa väitteleen
Tuosta navetasta keskusteltiin joskus hieman täälläkin. https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=9556.msg132530#msg132530
Tämä oli eri tila pälkäneellä.
Kyllä toi on just se sama parsinavetta jota hollolan suurviljelijä johtaa
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19