Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 25

Viestit - traktorikuski

Pelottelevat nykyöljyjen leväperäisyydellä, vai mitä kasvustoa sinne bioöljyjen sekaan tulikaan? Kuinka pitkäksi aikaa uskaltaa varastoa ottaa?
Mistä tieto laskusta on peräisin? Mä veikkailen samaa, että ehkä pohjaa ei ole vielä ihan nähty. Maailmantalous alkaa vasta kunnolla yskimään kun tää alkujärkytys koronasta on saatu ohi..

Huomenna melkein neljä senttiä lisää laskua, paljonko ensi viikolla?

Tieto siis Teboilin hintamuutoksista netissä. Se päivää pidemmälle tehty ennuste tietenkin täysin hatusta vedetty.
Huomenna laskee puolitoista senttiä, myöhemmin lisää. 50 senttiin vielä matkaa.

Niin on, Koneviesti esittelee kamaa.

Tulevassa numerossa vai jo painetussa? Vai tarkoititko että esittelee jotain muuta kamaa kuin AgOpenGPS?
Yhden taajuuden laitteilla RTK ei oikein toimi kymmentä kilometriä kauempaa. SNIP piirtää single frequency kantamaksi 10 km tukiasemasta ja dual frequency laitteille 50 km:n kantaman. Muistan kokeilleeni Metsähovista lähetettyä korjaussignaalia lähes 70 km:n etäisyydeltä, sieltäkin sai hapuilevan fiksin mutta ei enää oikeasti käyttökelpoinen. Yhden ppm:n virhekin 50 km:n etäisyydeltä jo 5 cm ja muutenkin ehkä aika optimistinen tuo 50 km mutta kunnollisella tukiasemalla tuo 20 km on alakanttiin.
Muistaakseni Kaupoin tukiaseman kantama samaa luokkaa kuin omani. Radiolla kohtuullisen etäälle ja kännykkänetillä toiselle puolelle maapalloa (vaikkakin korjaussignaali ei niin kaukana ole käyttökelpoinen).
Huomenna kuulemma nousee kunnes taas laskee entisestään...
millä lailla nuo rattia pyörittävät toimii vanhojen rattien kans?   kova ja jo liukaskii pinta monessa,  sekä pikkuklappi akselilla?

Kunnollisessa rattirenkisysteemissä on ohjauskulma-anturi jolloin tietää tarkalleen pyörien kääntökulman vaikka ohjauksessa olisi klappia. Oikeastaan aika lailla pakollinen vaikka ei mitään klappia olisikaan. Kaikissa vaan ei tuota anturia käytetä.
Riittääkö tuolla rattirengillä ja RTK korjauksella tarkkuus kylvöön? Kehtaako valtatien varteen kylvää tällä systeemillä?

RTK:lla paikannustarkkuus luokkaa 0,5 cm - 2,5 cm ja siihen tulee päälle vain sen rattirengin ohjaustarkkuus. Jos on oikein säädetty eikä kauheasti kurvaile suoraa ajettaessa niin tarkkuus riittää varmasti kylvöön.

Kaikki on niin suhteellista kun tuossa aiemmin joku oli tyytyväinen differentiaalikorjaukseen ja vielä sen absoluuttiseen tarkkuuteen (kun peltoa ei kylvetty järjestyksessä edellistä ajolinjaa seuraten). Palvelun tuottajahan määrittelee tarkkuudeksi: "DGNSS-palvelua (Differential GNSS) voi käyttää reaaliajassa ja se on tarkoitettu noin puolen metrin tarkkuutta tarvitseville käyttäjille. ". Yleensä noita tarkkuuksia liiotellaan mainoksissa mutta maanmittauslaitoksen antamat luvut varmaan hyvin realistiset.
Valtrassa ainakin molemmat. Toimii automaattisesti avaimesta ja sen lisäksi on samanlainen manuaalikytkin kuin Fendteissä.
Happi ja lääkehappi on kaksi aivan eri asiaa...

Googlen mukaan happi ja lääkehappi on sama asia:
Mitä Lääke happi AWO s is ältää-Vaikuttava aine on 100 % happi, kemiallinen merkintä O2-Lääkehappi AWO ei sisällä muita aineita

Meinaat kai että kaasuhitsilaitteiden happi ei välttämättä ole riittävän puhdasta happea? Ehkä tässä vielä tuokin muuttuu riittävän puhtaaksi.

No jatketaanpas tätä..

Hommasin Samsungin Activetab 2 tabin (iskun-,pölyn- ja  roiskevedenkestävä) että voin käyttää sitä myös näyttöpäätteenä Mojominin melkein jo risan ajo-opastimen monitorin tilalle..

Mutta ei suostu tabin bluetootti toimimaan Mojon antennin kanssa.. 
Kännykän Xcover4 ja toisen muutaman vuoden vanhan Levonon tabin kanssa antenniyhteys ja ajo-opastus toimii oikein..

Lienee Active tabin bluetooth sitten liian moderni vanhalle antennille vai oisko tabin bluetootti viallinen..
Ajo-opastin appi on Fieldbee ja sen testasin jo viime vuonna että toimii Xcoverin kanssa..

Testailin tabissa myös muita bluetooth gps sovelluksia ja samaa vikaa niissäkin..

Pitääkö käydä sitten joku halpis markettitabi ostamassa näytöksi.... >:(

Ei tuossa voi olla kyse siitä että tabletti on liian uusi. Eihän tuo ole mikään Applen tuote, siellähän oletetaan että autot ja traktorit vaihdetaan uusiin heti kun Apple tuo uuden laitteen uusine ominaisuuksineen eikä välitä ylläpitää taaksepäin yhteensopivuutta kuten muu maailma.

Joku toteutusvirhe voi olla kyseessä tai sitten käyttäjän asetukset pielessä. Millä bluetooth profiililla tuo antenni toimii, sarjaporttinako? Oletko kokeillut antennia vaikkapa tavallisella läppärillä? Edeltä en oikein osannut tulkita toimiiko se antenni minkään muun laitteen kanssa kuin mojon omalla näytöllä.
Voi olla että laskeekin vielä, tai sitten ei.
Sen näkee sitten kesän kuluessa.
Toivottavasti pysyisi näillä lukemilla koko vuoden.

Mitä haittaa sinulle olisi siitä jos hinta laskisi puoleen? Ei kai naapurikateudesta kannata niin paljoa välittää jos vastapainona kaikki muut tulevat ostokset ja rahdit ym. halpenee?
Niin sitten on aina kellot ja ration kanavat sekaisin kun laittaa virrat päälle.

Huomioitava asia mutta onko 6350:ssä mitään kelloa sekoamassa ja kaikki radiothan on jo vuosikymmeniä tallentaneet kanavatiedot pysyväismuistiin. Jotain vialla jos kanavat hukkuu tai sitten on likimain ensimmäisiä radioita joissa sähköinen kanavahaku ja muisti.

Makuasioita mutta tuon ikäisestä vetäisin kaikki sähköt poikki. Pääkytkin sinne minne on helpoin ja turvallisin  asentaa. Samalla lakkaa se radio syömästä 5 - 15 mA virtaa talvisäilön ajaksi, ei tarvitse sulaketta nypätä.
Luomuun kun siirtyy, niin ei tartte tommostenkaan ongelmien kanssa painiskella.

Tommostenkaan? Luomuko on yhtä juhlaa vaan vailla ongelmia, sen kun nostelee vaan rahoja? Siinä tapauksessa asiallinen kommentti ja kuuluu tähän threadiin.
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 25