Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18

Viestit - tohtori

Öljy oli tehtaalta 46, suosittelevat vaihtoa 50h sisäänajon jälkeen. Talvikäyttöön suosittelivat 32, lämpimiin maihin 46. Meinaan siirtyä tuohon 32 ennen kuin kylmät oikeasti tulevat.
Joo esitteet on oniarissa huonot, keskolla on jakaa vain vanhoja malleja ja nettisivutkin on päivittämättä. Myöskään tietoa lisävarusteista oli vaikea saada. Paikallisen k-kauppiaan ammattitaidon varassa. Nämä uudet keltaiset kuormaajat ovat paljon järeämpiä kuin vanhat mustat ja letkutus on parempi. 12t kärryssä aisaa ei ole pokattu ja renkaat pienemmät, siksi valitain tuon. Jatko on todella nopea, sanoisin 1m/s traktorin tyhjäkäynnillä. Vähän voimakkaampi se saisi olla jos on koura täynnä tukkia. Eiköhän siellä ole pakko olla joku ketjuviritys kun on tuplajatko.
Ja 100 litran öljysäiliö on tuolla nosturin alla piilossa, mutta siinä on niin järeät dimensiot että jää lähes kokonaan piiloon.
Joo 550/22,5 on rengaskoko. Nokian renkaat ja yksi oli soikea, joutuu ehkä reklamoimaan ellei se ala asettua.
http://aijaa.com/Hj1VG9
http://aijaa.com/TT498v

Eli tuossa kuvat oniarin pumpusta ja yleiskuva. Piti sanomani että imuletku on samaa kaliiberia kuin Sassin evissä. Parempi design olisi ehkä pumppu aisalle ja laajakulma-akseli. Jotenkin kliinisempi ratkaisu olisi se. Pumppu on tapissa, mutta ei jäykästi tuettu vaan ainoastaan pyöriminen estetty tuosta kolmannen varren korvakkeesta. Puomin mitat on oikein hyvät. Tyvipuomi nousee pystyyn jolloin se on ketterä myös harvennuksilla ja saa korkeat kasat. varsinkin latvusten ja risujen ajossa ehdoton vaatimus ettei koko tontti ole 3m korkeaa risukasaa.
Jaa, kuvat olivat liian suuria tähän vanhakantaiseen foorumiin ja viesti hukkui bittiavaruuteen, kokeillaampa uudestaan
Mutta ehkä mielummin ottaisin tuon mallin että pumppu aisalla ja laajakulma-akselilla käyttö. Olisi jotenkin siistimpi tuo peräänotto ja irrotus, mutta lisää rasvauskohteita. Äkkiäkös sen sinne siirtää jos saa inspiraation.
Ostin ison virolaisen, eli Oniar 8600 nosturi 14T kärryssä, omalla hydrauliikalla ja sähköohjauksella. Ensitunnelmat ovat melko positiiviset. Sähkökahvojen sijoittelu ohjaamoon oli aika haastavaa. Ne oli tarkoitettu käsinojiin kiinnitettäväksi, mutta olivat niin isokokoiset ettei niitä siihen voinut laittaa. Lopulta löytyi hyvä paikka muualta.

Sähköohjaus itsessään yllätti positiivisesti tarkkuudellaan. Tuossa nosturissa on mielestäni hyvät liikeradat, koska tuplajatkolla, niin 2-puomi on sopivan lyhyt, pääsee myös läheltä korkealle.

Oma hydrauliikka on tehokas, joskin hieman äänekäs. Mutta ainakin nokan pumppu piti samanlaista urinaa. Kestävyys selvinnee tulevaisuudessa. Kärry on järeää tekoa ja sopivan korkea. Vetoaisan kiinnitys hieman arveluttaa, mutta on tuo ainakin nyt uutena kestänyt täysiä kuormia. Kääntökulmat sensijaan ei todellakaan ole vaatimattomat, kärryn sisemmät pyörät pyörivät takaperin kun aisaohjaus on tapissa ja ajaa traktorilla ympyrää.

Nosturin voimat ovat myös hyvin tasapainossa suhteessa toisiinsa eikä niinkun edellisessä nokassa, että tyvipuomi jaksoi nostaa mitä vaan mutta 2-nivel ei juuri mitään. Jos Oniarin nosturista pitää joku heikkous löytää niin tuo tuplajatko saisi olla hieman voimakkaampi. Ongelma ilmenee tosin vain älyttömän korkeaa risukasaa tehdessä, jolloin tulee joskus tarve jatkaa puomia yläviistoon.
Mahtaisko saada suoraan virosta halvemmalla , ei  ainasskaan tartisi alvia maksaa, samalla jäis iso k nuolemaan näppiään.

 Siis jos tekis suorankaupan ilman vaihdokkia – tarjousta kehiin.

Ymmärsin että Keskossa on Oniarin kanssa aika tiukat vaateet jälleenmyynnin yksinoikeudesta. Sitä en tiedä myisivätkö tehtaalta suoraan jos kysyisi. Kampanjahinta tuosta ei ollut ihan hirveä kun ottaa paketin koon huomioon. Samalla hinnalla olisi Nokassa joutunut tyytymään 2m lyhyempään ulottuvuuteen ja 10T kärryyn. Myöskin varusteet viroilaisissa järkevän hintaisia.
Hankkijalla on muuten Palmssin kanssa aika tiukka myös tuo myyntisoppari, kaiken maailman nyrkkipajat lakkasivat samantien kaupittelemasta palmsseja.
Ostin ison virolaisen, eli Oniar 8600 nosturi 14T kärryssä, omalla hydrauliikalla ja sähköohjauksella. Ensitunnelmat ovat melko positiiviset. Sähkökahvojen sijoittelu ohjaamoon oli aika haastavaa. Ne oli tarkoitettu käsinojiin kiinnitettäväksi, mutta olivat niin isokokoiset ettei niitä siihen voinut laittaa. Lopulta löytyi hyvä paikka muualta.

Sähköohjaus itsessään yllätti positiivisesti tarkkuudellaan. Tuossa nosturissa on mielestäni hyvät liikeradat, koska tuplajatkolla, niin 2-puomi on sopivan lyhyt, pääsee myös läheltä korkealle.

Oma hydrauliikka on tehokas, joskin hieman äänekäs. Mutta ainakin nokan pumppu piti samanlaista urinaa. Kestävyys selvinnee tulevaisuudessa. Kärry on järeää tekoa ja sopivan korkea. Vetoaisan kiinnitys hieman arveluttaa, mutta on tuo ainakin nyt uutena kestänyt täysiä kuormia. Kääntökulmat sensijaan ei todellakaan ole vaatimattomat, kärryn sisemmät pyörät pyörivät takaperin kun aisaohjaus on tapissa ja ajaa traktorilla ympyrää.

Nosturin voimat ovat myös hyvin tasapainossa suhteessa toisiinsa eikä niinkun edellisessä nokassa, että tyvipuomi jaksoi nostaa mitä vaan mutta 2-nivel ei juuri mitään. Jos Oniarin nosturista pitää joku heikkous löytää niin tuo tuplajatko saisi olla hieman voimakkaampi. Ongelma ilmenee tosin vain älyttömän korkeaa risukasaa tehdessä, jolloin tulee joskus tarve jatkaa puomia yläviistoon.
Imupuoli liian kuristava siitä urina tulee ,ei osaa pikkuryssä tehdä hydejärjestelmää.

https://www.youtube.com/watch?v=6tt2BSBsgZ4

En mä tätäkään kyllä hiljaiseksi kutsuisi. Varmaan pikkuryssän tekemä. Oniarin hydrauliikka on muuten Italiasta.
Ostin ison virolaisen, eli Oniar 8600 nosturi 14T kärryssä, omalla hydrauliikalla ja sähköohjauksella. Ensitunnelmat ovat melko positiiviset. Sähkökahvojen sijoittelu ohjaamoon oli aika haastavaa. Ne oli tarkoitettu käsinojiin kiinnitettäväksi, mutta olivat niin isokokoiset ettei niitä siihen voinut laittaa. Lopulta löytyi hyvä paikka muualta.

Sähköohjaus itsessään yllätti positiivisesti tarkkuudellaan. Tuossa nosturissa on mielestäni hyvät liikeradat, koska tuplajatkolla, niin 2-puomi on sopivan lyhyt, pääsee myös läheltä korkealle.

Oma hydrauliikka on tehokas, joskin hieman äänekäs. Mutta ainakin nokan pumppu piti samanlaista urinaa. Kestävyys selvinnee tulevaisuudessa. Kärry on järeää tekoa ja sopivan korkea. Vetoaisan kiinnitys hieman arveluttaa, mutta on tuo ainakin nyt uutena kestänyt täysiä kuormia. Kääntökulmat sensijaan ei todellakaan ole vaatimattomat, kärryn sisemmät pyörät pyörivät takaperin kun aisaohjaus on tapissa ja ajaa traktorilla ympyrää.

Nosturin voimat ovat myös hyvin tasapainossa suhteessa toisiinsa eikä niinkun edellisessä nokassa, että tyvipuomi jaksoi nostaa mitä vaan mutta 2-nivel ei juuri mitään. Jos Oniarin nosturista pitää joku heikkous löytää niin tuo tuplajatko saisi olla hieman voimakkaampi. Ongelma ilmenee tosin vain älyttömän korkeaa risukasaa tehdessä, jolloin tulee joskus tarve jatkaa puomia yläviistoon.
Ei Mersu puheilla enää parane. 200+:n mesessäkin kaikki viat mitä autossa voi olla.

Nyt kossit nukkumaan.

Tarkempaa harkintaa kirjoitteluun.

Huomenna sataa ennustealueella.

Mitä höpiset itseksesi. 300-400 tuhatta kilometriä menee ammattiajossa heittäen. Mitä nyt stadin kivisiä kynnöspeltoja ajaessa ohjauksen osia alustasta vaidellaan. Mutta se on normaalia. Älä tuommoisia kirjoittele kun et omaa kokemusta. Luulot on luuloja ja kokemus on kokemusta, eikä kokemusta hakkaa mikään.

Mikäs mies sinä olet toisia unille käskettämään kun itse jäät kukkumaan ja potaskaa heittämään? Sinunko yksinoikeus?

...nii-in peilistä sen kukin näkee kutka tarkemmin tartteis harkita mersuista kirjoittaessaan.

Benz motorwagen 1886.



Ooppeleihinkin ajetaan 400-500 tonnia ilman moottori/vaihteistoremppaa, on se kumma että Marsulla 300 tonnia on jo laadun tae 😂

Virolaisille ja Inkerinsuomalaisille Mersu oli kova juttu ysärillä. Samoin manneille.

Terveisiä Pietarista. Tääl on mersut kovin yleisiä ja tietty bemarit, nissanit ja ladat. Itänaapuri arvostaa myovitähteä maskissa kun ovat niin kiiltävän perään.

Kollostakin jo kyselivät että millon tulee taas punatähti-kerhon leirille. Sanoin vaan että eiköhän se ennen kesää tulle kyselemään uusia toimintaohjeita.

Tojenperään hieno kaupunki, taksikuskitkin valkoihoisia toisin kuin helsingissä nykyään.

Joo, just tuo ilmiö. Se on kova statussymbooli se tähti nokalla 😅😅

Ookkona ihan viisas? Kirjoitin että ammattiajossa 300-400. Sittenhän se jo vaihdetaan uuteen. Amatöörit aloittaa ajelun vasta siitä etteenpäin vaikka miljoonaan.

Eikä siinä nokalla ole mikään tähti. Se on saksalaisen insinöörin kehittämä vuorokausikalenteri, joka muistuttaa päivän rytmistä eli sakaroiden asento kertoo seuraavaa;

1. Vasen alakulma= viimeistään puoli kahdeksalta pittää lähtee toimistolle töihin.
2. Ylin sakara= kahdentoista kieppeillä pittää muistoo syödä jottain ja pittee ruokalepo.
3. Oikea alakulma= puoli viideltä viimeistään kotia lähtö toimistolta.
4. Vasen alakulma= puoli kaheksan aikaan Illallinen.
5. Ylin sakara= viimeistään puolenyön aikaan pittää olla jo unten mailla.
6. Oikea alakulma= Hyvä nousta jo puoli viijen aikaan virkeenä. Kersat vielä nukkuu niin voipi peuhata aamuvoimistelun merkeissä vaikkapa emännyyven kanssa jos ei muuta puuhoo.

......ja sitten palataan taasen kohtaan #1.

Näin on viisaasti Mersun saksalainen insinööri suunnitellut logonkin käytännöllisyyttä ajatellen.
Lueppas viestini tuolla edellä ja jos  tarvetta kommentoi .

Niin.....siis väitit että oikea vastaus on Kanada ja että paras auto maailmassa on sinun Lada Niva 4X1-2 + Se tallissasi seisova kantti-Volvo joka ei mennyt katsastuksessa läpi. Mitä sitten??
Et sitten lukenut S-sarjan surkeudesta oli pressa autona surkea oli.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000475236.html
Sas voi lukea tuolta että valtio luottaa edelleen ässään virka-autona. Olivat niin tyytyväisiä edellisiin.
192

Euroja Kelalta/kuu ?
Saa Baskapake huh tuota rahan tuloo.Mersussa istuu kuin olisi maantiellä toki muissakin nykyautoissa maavarakin 12 cm. ei oiken sovi tänne Suomen oloihin.

Eikö Volvoissa muka ole ilmajousitusta? Ainakin omaan E-sarjalaiseeni saa valita maavaran nupista tilanteen mukaan. Kakkosautona perheessä on V70 volvo joten tiedän kokemuksesta sanoa että mersulla mennään paljon syvemmässä hangessa. Mersun kontti on myös litroissa suurempi, vaikka se on sedan. Säälittävän pieni on Volvon tavaratila.
Volvo on ollut aina edelläkävijä turvallisuuden kehittämisessä ja SAAb ,onko mersulta mitään
keksintöä joka olisi nykyautoissa turvallisuutta parantamassa ?
Oma Volvoni 740 GL lepää lämpimässä tallissa odottamassa ensi kesää sitten museo rekisteriin.

https://www.youtube.com/watch?v=5ks25R_8A70

Tuossa muutamia viimeisimpiä keksintöjä sassille. On syytä muistaa että nimenomaan Mercedes-Benzillä on eniten aktiiviseen ja passiiviseen turvallisuuteen liittyviä innovaatiota ja patentteja kaikista autonvalmistajista. Ja ruotsalaisten kovin lyhyen autonvalmistushistorian ajalta ainoa patentti taitaa olla turvavyö, joka sekin oli Mersussa samana vuonna vakiovarusteena. Merkittävimmistä Mercedes-Benz turvavarusteista voidaan mainita ABS ja ESP. Volvolla turvallisuudesta puhutaan paljon ja turvallinen autohan se onkin, mutta se taitaa olla Volvon ainoa meriitti. Saksalaisissa on muitakin ominaisuuksia turvallisuuden lisäksi.
Niin tarkoittiko aloittaja 803 903  eli kolmos sarjaa vai uudempaa 3 sarjaa 113 123 jne.?
No olisihan se ihme jos ei mene rikki kun peräkärryä pökki vasiten järki käteen dr woo.

Onko 803 ja 903 Valtroja, onko? Ja onko niissä muoviset takalokasuojat, onko?
Pökkäskö aloittaja siihen kärryyn vasiten, pökkäskö?Viimesissä oli pieni lirpake siellä takana muovia sai lisävarusteena siis mallit 803 903 jne.Köntys ei tiedä hevonpaskaa.

Kuinka vain sun Valtras lokasuoja taipuu jopa kaksinkerroin murtumatta 23-asteen pakkasillakin, aloittajalla ei kesälläkään, vaan murenee palasiksi, kuinka?

Aika pahoon on sulla luetun- ja muuskin ymmärrykses vikaa!

Oot sä mystinen mettäpöyröö,arkinen aivan,Talouden ja politiikan naurettavin hutkija.Ilmastotutkimuksen huippu epäluotettavin kriitikko.Paskanjauhamisen moninkertainen Suomen luuseri  :D  ;D

Nyt selvänäkyjen-näkijä alkaa väittämään, että aloittajalla on vanha 803-903-valmetti, jossä on lisävarusteena muoviset roiskeläpät  :D :D :D
Kato nyt isopää kunnolla tuo kuva tuon lirpakkeen sai muovisena jos osasi sen ottaa .
http://www.nettikone.com/valmet/803/1555558

Hieman asian sivusta. Voiko joku selittää, miksi kohta neljäkymmentävuotiaasta traktorivanhuksesta, joka on tunnettu heikkoudestaan ja huonosta varaosien saatavuudesta, pyydetään 8ke?
Sai kronoksen painavalla lapiorullaäkeella ainakin. Voimaa tosin vie älyttömästi ja moneen kertaan piti ajaa. Helpompi olisi ollut kyntää. Lisäksi rikkaruohot vähenevät kyntämällä. Myöskin vanhaa nurmea kultivoimalla pellosta tulee helposti erittäin epätasainen kun mättäät pyörivät siellä miten sattuu. Tästähän luonnollisesti on isoja ongelmia tiedossa, jos pellolta meinaa korjata jonkinlaista heinäsatoa. Itse kylvin ruista ja puin pitkään sänkeen, se onnistui kohtuu hyvin, mutta nyt pellon tasaamiseen on kiinnitettävä erityistä huomiota.
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18