Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 10 11 [12]

Viestit - maamees

Samaa mieltä Herra Heinämäen kanssa. Halvalla ei yleensä saa hyvää, mutta esim. nuo palmsin kärryt ovat hintaansa nähden hyvät. Itsellä 12 t maakärryt viljakorokkeen kanssa. Sekalaista ajoa viljaa, maata, lantaa ym. Ainakin ei ammattilaiskäyttöön hyvät. Takapuskuri kyllä tökerösti laitettu tosi alas, muutin itsekin jo. Hyväksyn täysin, että on paaaaljon parempiakin kärryjä, mutta ne on sit yleensä aika monta tonnia kalliimpia....
Rene kyseli lisää..

Kyseinen tonutti suurimpia mitä täällä myydään, en muista mallia, jotain milleniumsarjaa... karhottaa keskelle. Kone aika iso, jos ahtaita peltoteitä, peräpään manuaaliohjaus auttaa kyllä. (automaattinen ohjaus yleensä käytössä)

On ohuemmilla piikeillä, jos esim. kuivahkoa rehua, niin menee 4 kolmen metrin laihoa hyvin yhteen (leviää enemmänkin auki). Sit märempää tai apila, niin enintään kolme leveyttä.

Jos tarve sekalaista säilörehun niputusta, niin on helppo uskoa jotta parempiakin koneita markkinoilla olis?
Yhdeltä kesältä tonutista omaa ajokokemusta, toiselta näkemystä. Noi heikkoudet rakenteissa ei ehkä ole pahoja, jos käyttö tavanomaista omalla tilalla tai kimppakoneena. Kyseistä konetta vedetty perässä vaihtelevissa oloissa ympäri maakuntaa, maanteitä nähny aikalailla.

Ja se haravointi on hyvissä oloissa esim. onnistuneessa esikuivatuksessa, tosi hyvä. Mut tosiaan raskaassa heinässä alkaa haravapyörät pomppia "rehuknöölien" yli herkästi, jos tavoitellaan lähes täyttä leveyttä. Se rehu joko menee täysin lujallakin vauhdilla, tai sit ei mitenkään, paitsi työleveydestä tinkien. (roottorikarhottimella kun voi hinkata hitaammalla vauhdilla niin, että menee?)

Toisaalta yksinkertainen kone, ei nivelakselia ym. juttuja.
Tonutista hieman näkemystä. Ei vaikuta liian kestävältä jso ajoa paaljon (runko, pyöränlaakerit). Märkä paksu heinä tai apila aiheuttaa ongelmia, jos mielii saada leveältä nippuun. Eli herkästi joutuu kaventamaan leveyttä. Vähän kuivempi rehu menee hyvin, ja kun menee- ni voi ajaa lujaa jos on tasaista. esim. 20 km/h, tietenkin tilanteen mukaan. Kulmien haravointi tarkasti hankalempaa, kun menee karhotin varret "poikittain", eikä rehu kulje. Karhotinpyörät saa kyllä säädettyä maahan nähden hyvin, kun kulkee kans renkaiden varassa, (eikä niinkuin muinainen vicon?)
Tulee mieleen noin 15 vuoden takaa...

Olin harjoittelemassa yhdellä tutkimusmaatilalla ja siel oli uusi 2060 14 jalan sampo. Rupesi kesken puintien käymään huonosti, pystyi puimaan, mutta oli tehoja hukassa aika runsaasti. Vikaa selviteltiin, paljon tutkittiin ja taas välillä puitiin. Tiedossa oli myös, että yks kaveri oli puinu tankkauksen jälkeen muutaman tunnin ilman polttoainesäiliön korkkia... Lopulta otettiin tankin rungon puolelta läpivientiputkesta pa letku irti. Siinä letku teki jyrkän mutkan. Mutkaan oli jääny siisti tukko vihneitä. Sit alkoi taas tehoja löytymään, et sillai sillon...
Joo, tietty se sopivan kokoinen raktori olis hyvä.

Minua on hieman mietityttänyt saisko näitä nykyraktoreita käymään taloudellisemmin, jos uudelleen ohjelmoitas tms. Ja koskee kaikkia merkkejä.

Siis, kun on nää päästömääräykset. Jotta jotkut arvot (olisko vaik typen oksidit ym.) saatais alhaisiks, seurauksena on kulutuksen nousu. Eli olisko esim. ruiskutusajoituksen muutos tms. avain, jotta sama teho (tai enempi) tulis pienemmällä polttoainemäärällä.

Ja turha ihan hirveästi on kettuilla jostain merkistä, kun on yleisesti todettu, jotta tää on ongelma joka merkissä.... uudemmissa koneissa...
Kasvintuotanto / Vs: Yaran hinnanlasku
: 01.12.08 - klo:23:02
Juurikin näin.  ???
Minä ajattelin tuon mainoksen näin:

Valtran tehtaalta on ollut ainakin 1 (ellei useampi) mies tekemässä kesäaikaan maatilan töitä ns. renkinä. Siis perinne ainakin 15 vuoden ajalta. Ollut joillain tiloilla jotka ostanut valtran. Tuo mies saattaa jotain osatakin. Oli täällä suunnalla yhdellä tilalla myös. Vissiin omaksi huvikseen?

Et kyse ei välttämättä ole uudesta ja oudosta asiasta? Mut vetoa en menisi lyömään... ;)
Joo, vois kommentoida, et on myös poikkeuksia. Hollolassa toimii Valtra huolto, mikä on huoltanut Fendttiä vissiin jo -80 luvulla. Ehkä Suomen vankinta osaamista? Ja siinä ympärillä on melkoinen venttikanta käytössä. Valtra tullut mukaan kuvioon varmaan kolme, neljä vuotta sitten.
Sivuja: 1 ... 10 11 [12]