Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2]

Viestit - LihavaPoika

Leveys ero olennaisin.
Saa levittää omalla  vastuulla näin kertoivat JiiKoo markkinoinnista aikanaan.
Tuota vanhaa t sarjaa on nyt saanut varmaan edullisesti kun uusi huomattavasti parempi tulossa ja vanhat pitää saada myytyä.

Maaseudus oli mielenkiintoinen mainos vanhasta Tupperware Valtrasta ylistettiin esim; painojakaumaa???
Jos se niin rein omainen tuon kokoluokan traktoriin niin miksi sitä muutettiin.
Tais vaan tulla väärää painojakaumaa sellaiset 30vuotta. No tyhmähän se joka ei virheistä opi :)
Onkos siinä uudes tupperissa nyt tasalattia ohjaamo? Joskus tätä parannusta ehdotin Killerissä vastaus asiakasta lähestyvä;

-Sellainen traktori ei sovi matalaan rakennukseen.
-Voihan siihen laittaa 34 renkaat tai jopa 30
- Sellainen vaihtokone ei mene kaupaksi.
-??

Olipa rakentava keskustelu kehittämisestä. No eipä se voimansiirron puutteellisuus ja suuri kulutus sekä
ostohinnasta osan mennessä AY maksuihin -> millä rahoitetaan vasemmistoa -> kapuloita viljelijän rattaisiin juurikaan ostohaluja herätä. Pitää tietää historiasta että voi ymmärtää nykyisyyttä.

Ajakaa vaan valteemilla mutta älkää ylistäkö pysykää todellisuudessa.

yleisesti ottaen fiatissa on todella vahvat vetoakselit ja voimansiirto.
[/quote]

Alamäki muuttuu tasaiseksi alkaa kepittäminen sehän se Fiiattimiesten sanonta on.
1000 sammui tyhjäkäynnillä nostolaitteen tehdessään korjausliikkeen. aikas moni tonnisen omistaja tuntee ominaisuuden. ei vääntöä ei voimansiirto ongelmia. Hyvä kone palakoneen eteen mutta onko maatalouteen?

Naapurilla 110-90 patu 655 perseessä. nyt ssanut tehdä vetari remontit molemmin puolin. Pulttikehä irtoaa vetoakselinpäästä. Sori me Vammas/Ford miehet ei ymmärretä. Katkeaa se vetari voortistakin kun telan ja renkaan välissä kanto. Fiat Ford kombinaatiosta mukavia puolia saatiin jarru ja ulosotto "katselmukset"
mikä  voortin omistajille uutta. myös perän ristitapin seurantaan kannattaa ajotyylillään vaikuttaa.

Kyllä ne Grandi Fiatit kestäviä pelejä on.  Varmasti ei oo Suolahdesta niin kestävää voimansiirtoa tullut mitä Grandeissa, mutta Grandien voimansiirron kestävyyttä ja mainetta turha yrittää vyöryttää pienempiin malleihin.
Eikö kantikkaat siilot nämä mallia paketttikuivaaja olisi tilankäytön kannalta tehokkain tapa.
Helppo purkaa ja koota ja todennäköisesti tulevaisuudessakin helppoja realisoida????
Onko kuitenkaan niin kalliita.

Itse kyllä harkitsisin tasovarastoa, voi käyttää sitten vaikka hakkeella heinällä klapeilla ym tarpeen mukaan.
Portteri -02 2,5tdi syncro. Destian entinen siis keltainen vaara kavereiden mukaan...
Liikenteessä helppo tunnistaa runsaasta maatalousaiheisesta tarroituksesta, helavyö tehosteella.
Ollut 11kk 53000km oon vasta kerinnyt rallaamaan.

Ennemmin 525tdsa -97 toinen samanlainen ensimmäisen niittasin hirven kanssa -04 nykyinen vuodesta -05
joku 250000 itse tullut siihen rullattua. Varmaan auto jolla eniten kerätty ylinopessakkoja suomessa sekä ajokortinmenetyksiä. Vesipumppu 340000km muuten parilla nivelellä ja jarru osilla. Ajo tyylini on autoa kuluttava voisi sanoa jopa repiväksi.
Pitänee ajaa johonkin latoon 6-7 vuoden päästä ja entisöidä kovalla mobilisti hengellä eläkepäivillä.

Kristilliseen avioliittoon vihityllä vaimolla nykyään Volvo XC60. Auto joka suunniteltu todennäköisesti talidomidille koska ei paikkaa kyynerpäille ollenkaan. Joten ei pysty ajamaan bemaristi tyylillä luu ikkunalla.

Ennemmin rouvalla oli MB 200cdi -04 kaikki remontit laskien jotain 18000-20000 euroa. Korille, perälle eikä manuaalilaatikolle tehty mitään muuten lähes kaikki läpi.
Syyskuussa jäi viimeksi tienpäälle vaimokin totesi ettei tätä täälläpäin ole vielä hinattukaan.
Joulukorttia ei tänä vuonna hinausauto firmasta saapunut menneinä vuosina niitäkin tullut tämän auton takia.
http://www.nettikone.com/ford/tw-10/1360668

ei mikään ketterin mutta painoa yli 5,5t vakiona.
turbolla 150hv helposti.

hytti vaan poikki tuulilasin alareunan tasalta niin se on siinä.
Telakaivuri   http://www.kaivinkoneet.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=340

vastapainokaivuri http://www.hat.fi/vaihtokoneet/vastapainokaivurit/vammas-major-ford-7610-338&o=3&s=ASC&c=0&m=1000

yhdistelmäkaivuri http://gallery.kuukuna.net/gallery3/index.php/merkeitt_in/album03/County_2

kaivinkone teloilla http://photo.via-mobilis.com/1/2/1162831-rupsgraafmachine-fiat_hitachi.jpg

ja pyörillä http://www.w-equipment.com/afbeeldingen/models/5074/4/fiat-hitachi-ex165w.jpg

http://www.koneluokitus.fi/KKHt.php
ja tämä sivusto kannattaa laittaa suosikki valikkoon ja kerrata että oppii oikeat termit.

Itsellä 20t tela-alustainen  15tonniseen voisi pienentää muttei pienemmäksi.
1,5-60t tullut työkseen ajettua, nyt 30t Volvo työkaluna. 20tonninen sellainen millä kaivaa oikeastaan kaikki ja pystyy olemaan louhepenkallakin. 14t on louheella aika onneton koska kauha on kapea.

20t liikkuu 150hv traktorilla 3-akselisella lavetilla helposti. Talven aika asia erikseen, mutta silloin siirtoja muutenkin vähemmän. Salaojilla huomasi kun oli kaverin 135 Hitachi saman kauhan kanssa, työteho ei pienemmällä ollut sama vaikka kyseessä niinkin kapeakauha.

jos salaojitusta paljon niin kustannustehokkain (jos maalajit antaa myöten) on

https://www.youtube.com/watch?v=2aJDDbbR2DU

15-20t maatilakäyttöön passeli.

Metsäojitus ja pohjattomat nevat tehdään sitten siihen varustelluilla koneilla.
metsässä rypeminen vaan meinaa jättää koneeseen jälkensä.

Päästessäni lukemaan 20 (päissään) lopetin laskemisen.....

Isoin täysjousitettu 193hv -04 puoliomistuksessa lankomiehen kanssa, mikä keväisin lietekärryn edessä  toisella osakkaalla joten pois traktori vahvuudesta keväisin.

155hv -03 etunostolaiteella ja kääntyvällä etuakselilla kylvinkone ja syysmuokkaus traktorina lisänä piennarmurskaimen käyttö sekä soravaunun veto ojatyömailla.

110hv -90 etukuormain koneena kuormain ei kylläkään ole ollut vuoteen kiinni kurottajan tapettua etukuormain työt. Amazonen ruisku ollut kiinni vastaavasti yli vuoden. Keulasäiliönä Hardi 600 muuhun Hardista ei olekaan kuin Amazonen keulasäiliöksi....

7000 kärryn siirtoon ja kompuran pyöritykseen, Countyt 754 kaivuri yhdistelmä, 1164 metsäkärryn eteen  ja tienlanaukseen, 774 auraustöihin ja metsäkärryn eteen kun ristikudosrenkaat, OK-6, 5000 turbo ketju-maralla, OK trukki oli kurottajan edeltäjä, 20t -95 kaivinkone kuokkahommiin. 142 vaihtolava-auto (myynnissä)  1075 hydro4 tappuri puintisektorilla.

Siinä tullut virheitä että velatonta omaisuutta tullut myytyä lähinnä 6 sylinterisissä ei niistä nyt vaihdossa hirveitä ole kuitenkaan saanut suhteessa käyttöarvoon.
Jos ei muuta niin öljynvaihtoja ja rasvausta aina tiedossa.

Pari 7810 saisi olla toinen sinisenä tai mieluusti  hopea juhlavuoden malli siis yksi 27 mitä suomeen tuotu alun perin. Sekä aito jenkki JD pienempi ruiskun eteen ja isompi muokkauksiin.

Saisihan tuo traktorilinja vihertää sinertämisen sijaan mutta ennemmin monta kuin yksi uudempi.

Siitä voi olla ylpeä ettei meidän tilalla ole kauheasti  välillisesti vasemmistoa rahoitettu ay-maksujen kautta
kotimaista traktoria ostamalla..

mikäs täällä kilisee.. taitaa taas miinus pisteet kilahtaa yhden traktorimerkin markkina osuuden mukaan....

20t kone plus mahdolliset kauhat 3 akselisen JPM päällä.

Mieluisin veturi on JCB 3190 ei lisäpainotettu jousitettu ja nopea ei tee mieli muilla ajaa tämän jälkeen.
Huonot puolet on pikavaihteiden rajallisuus 3kpl mikä talvella haittana päävaihteisto joka kuorma-automainen . Myös kääntöjarrujen puute joskus harmittaa.

Toisena veturina TM155 Scanian suuttimilla eli 190hv nyt pellin alla. 22x45?kiinnikkeet etunostolaitteessa.
Talvella ykköspeli koska jyrkkä mäki jonka yläpäässä 90asteen käännös ei voi pitää lukkoja
päällä mutta vaihteita pystyy helposti selaamaan antaa erittäin paljon anteeksi.

Kyseisessä mäessä lähes joka talvi rekka kiinni. tälle vuotta valmistuu onneksi kiertotie joten tämäkin ongelma poistuu.

Samaa lavettia olen vetänyt kaverin 8400 vallullakin. Piristetty voimaa on mutta se vaihteiston rutina vaihdetta vaihtaessa ei oikein laatuvaikutelmaa anna. Pikavaihteitten porrastuskin jokseenkin huono.
Tupperi sarjaanhan välityksiä muutettiinkin oliko 50%?????


Jos JCB ei tunnu potenttiaaliselta koneelta katselisin JD 7000 8000, N-H TM 150 eteenpäin sekä G-sarjalaista
Tai Casen ainutta traktoria siis Magnumia 7100 on 30km versioita 7200 menee sen 40km

Ruotsin suunnalla paremmin tarjontaa. Englannin suunnalla kyseiset mallit haluttuja edelleen ja hyvät lähtee liikkeistä nopeasti uuteen kotiin.
2005 New holland TM155 rc ss ajovoa lokarit 650/540 painot 20kpl 73000,- sis alv
John deere 6820 autopowr painot lokarit samat kummit oli noin 20000,- kalliimpi mitä hollanti.
Tarjoukset oli pöydällä mutta löytyi käytetty 155 -03 jonka hinnasta taas oli sulanut tuo 20000,- pois
se oli siinä sitten ja samalla tänäänkin mennään. Saman siitä vaihdossa saisi lähes tulkoon mutta väliraha käsittämätön.

Eli hinnan nousua tainnut tapahtua aika rajusti.
 Nyt samalla Rahalla joku kämyinen 4 pyttyinen mopo. Uusi traktori mahdoton ajatus.
County turbotti 654 malliaan josta tuli 854T malli jo -60 luvun loppupuolella.
Turbosarjaa myytiin myös pelkästään mutta Ford eväsi takuun.
Voimansiirto kuulemma 5000 140hv asti suunniteltu joten  ei aivan heti hajoa.

Suomeen tuotu tiettävästi kaksi 854t mallia. Hinta ero ollut vissiin aika pieni 1004 tai 1124 malliin.

Kuulemma yllättävän hyvä ahtamaan tuo CAV turbo mutta harvinainen eli enää ei saa osia.

Eikös Allis ainakin ole ensimmäisiä turbo traktoreita.

-74 mallinen 7000 löytyy täältäkin. JF ST70H oli perässä tänäkin keväänä tunkion tuhoamis operaatiossa.
Ehkä Volvon hytti oli parempi -70 luvun alussa mitä hara muttei montaa parempaa ollut.
Punikkien kokoamia valtuja en traktoreina pidäkkään joten ei voi verrata.

Toinen asia virhe oli Että Basildon ainut traktori tehdas englannissa.
Käsittääkseni Fastracit tehdään englannissa myös.
Valtrassa huono hinta/laatusuhde. Mutta jos paripyörä kiinnikkeisiin saataisiin sitten parempaa.

Trelleborg Twinning paras koska keskiölevy tukemassa paripyörän vannekehää.
Hinta on sitten hyvän hinta eli 2500,- ++++++ pelkät kiinnikkeet. Ja Apv vanteet lisäksi.
Puoltaa paikkaa jos käytössä eri tyyppiset renkaat esim milli ja palapinnat.

Hyvä hinta/laatu Trellen DUO kiinnikejärjestelmä sisältää kehät välivanteet sekä pikakiinnike  lukkotangot.
Hinta asettunee 2000,- ylöspäin vanne koosta riippuen.
Kilpaileva tuote on GS-Shcaad Sveitsistä Grippen jälleenmyyjät kauppaavat Esim Rengas Paavola Sjk

Rajulla saat vain rajut mielialan vaihtelut.

Ja Jetistä joku hyvin tuumannut että miten M16 kierre kestää rhs putken sisällä muka paremmin kuin ketjukiinnikkeissä??
Menkää ny hemmettiin mehumaijojenne kanssa, kun kun kaivureista puhutaan.


??? Kaikki MEHUMAIJAT on KAIVUREITA.  Ympäripyörivät tela- tai pyöräalustaiset on kaivinkoneita.

Kaivuri on aina ns traktorikone.

Opetelkaas sanasto ennen kuin kirjoittelette mitään.
Sivuja: 1 [2]