Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2]

Viestit - Piedro

Tervehdys hyvät forumin lukijat!
Enimmäkseen yleisön pyynnöstä kommentoin muutamaa tälläkin foorumilla meidän tuotteestamme ja toiminnastamme esitettyä väitettä. Voisi tietty olla parempi perustaa oma topiikki tälle infolle, kuitenkin saan sapiskaa reilusta OT:stä tämän vuoksi.

Haluasin kertoa yhtiön perustajana muutaman faktan yrityksestämme, ja samalla ampua alas joitakin villinä esiintyneitä väitteitä.

Ekotuning Group OY on supisuomalainen yritys, suomalaisine työntekijöineen. VoimaaCom on Ekotuning Group Oy:n suomessa käyttämä tuotemerkki, ja virallisesti rekisteröity tavaramerkki. Tällä hetkellä muissa kuudessa maassa (Ruotsi, Norja, Saksa, Viro, Usa ja Canada) toimimme Ekotuningin nimellä. ( http://www.ekotuning.com )
Kaiken kaikkiaan meillä on tuottellemme noin 70 jälleenmyyjää, joista Suomessa noin nelisenkymmentä.
Toiminnan alettua VoimaaComin nimellä, Tammikuussa 2006 myimme kevyen liikenteen puolelle Saksalaista osaamista, ja raskaiden ajoneuvojen puolelle Tanskalaista Turbochipin käsialaa.

Hyvin pian kuitenkin tuli selväksi, että pystyäksemme palvemaan asiakkaitamme niin hyvin kun halusimme, emme voisi jatkaa muiden tekemien ohjelmien myymistä. Tämän vuoksi alkoi ankara ohjelmoinnin opiskeleminen, alalla jossa kouluja ei ole, ja rahakaan ei auta jos ymmärrystä ei löydy.
Nyt, tuhansien opiskelutuntien jälkeen voimme vakuuttaa olevamme turvallinen yhteistyökumppani optimointi -asioissa.
Edustamme moottorioptimoinnissa linjaa joka on tuiki harvinainen koko maailman mittakaavassa. Tuotteemme on omamme alusta loppuun. 100% suomalainen tuote. Vain harvoille toimijoille alalla on mahdollisuus esittää toiveet ajoneuvon suorituskyvyn muutoksiin omalla kotimaisella kielellään perille asti. Ja saada halumastaan muutoksesta kättä pidempää mittausdataa ennen ja jälkeen operaation. Jokainen optimoimamme ajoneuvo on uniikki, ja jokainen ohjelma muutoksineen tehdään erikseen itse asiakkaan toiveet huomioiden. Yhtään ns hylly- tai bulkkitiedostoa ei ole markkinoille lähtenyt tavanomaisiin ajoneuvoihin sen jälkeen kun oma tuotantomme alkoi vuoden 2007 aikana.
Tekemisemme perustuu omaan ohjelmointikehitykseen markkinoiden uusimmilla työkaluilla.
Tuotekehityksessä käytössämme on useilta merkeiltä merkkikohtaiset testerit joilla saa riittävästi informaatiota moottorissa ja sen ympärillä tapahtuvista asioista. Testereiden näyttämän ulkopuolella mittaamme pakolämpöjä lisäksi eri kuormituksilla ja eri tehoversioilla. Tuotekehitys on tärkeää ja jatkuu toki kokoajan, niin uusien kuin vanhempien moottorienkin kohdalla. Tuotekehityslabrastamme löytyy noin 20 uutta tai käytettyä ohjainlaitetta aiempiin tai nyt tuotekehityksessä oleviin traktoreihin ja kuorma-autoihin. Parhaillaan kehitämme tuotettamme Tier 3B luokan moottoreihin traktoreissa. Samoin kuin JD:n IVT:n nopeus muutokset ja xx30 sarjan EGR.

Haluamme lähtökohtaisesti mitata jokaisen ajoneuvon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, koska vain siten, asiakas tietää mistä maksaa. Toinen syy mittauksiin on ajoneuvon lähtökunto, joka ei todellakaan ole yksiselitteinen. Meillä onkin helppo verrata nykyisellään jo pelkästään moderneista traktoreista kertynyttä noin kahden tuhannen alkuperäisen traktorin mittausdataa, aina kulloisenkin uuteen mittaukseen.
Trendi on selvä, noin 30% poikkeaa merkittävästi tehtaan ilmoittamasta. Mittaamme poikkeavat usempaan kertaan ja eri suunnista, jotta voidaan eliminoida moottorin lämpöjen ja esimerkiksi ilmansuodattimen mahdollisen tiiveyden aiheuttamat virheet.

Edustamme muutoksissamme linjaa jota moottoritehtaat itse käyttävät tehdessään samasta mekaanisesta kokoonpanosta eri tehoversioita. Se ei voi olla kaukana oikeasta totuudesta. VTT –yhteistyö ja Ruotsalaisen konevahinko- vakuutustyhtiön (Maskin Skadefondet) tuotteelleeme markkinoiden ainoana toimittajana myöntämä optimointitakuu lienevät myös osoitus osaamisestamme.

Ala,on sille vihkiytymättömälle haastava. Tehoa saa esiin monella tapaa, toiset niistä nostavat moottorin lämpöjä, toiset laskevat. Joidenkin toimittajien  mielestä mittaus on turhaa, Näin puhuvat yleensä ne joilla ei ole mittaus mahdollisuutta. Tuotettamme myyvän jälleenmyyjäverkostomme omassa käytössä on nyt noin 16 dynamometriä, joista 8 kpl tarkoitetty PTO -tehojen mittaukseen. Tarve lisäinvestointeihin on selvä. Useat jälleenmyyjistämme harkitsevat ja laskevat parhaillaan noin 35 000€ PTO -dynamometrin hankinnan kannattavuutta.
Kerron mielelläni lisää kokemuksisamme, tuotteestamme ja mahdollisuuksistamme eri merkeille ja malleille. Käsittääkseini se kuitenkin tulkittaisiin mainostamiseksi joka forumeilla ei yleisissä topiikeissa ole suotavaa eikä sallittuakaan.
Kotisivuillamme on pieni osa, muutaman sadan traktorin mittausdata esillä, ennen ja jälkeen optimoinnin, sieltä on helppo verrata minkälaisia mahdollisuuksia mihinkin moottorimalleihin on saatavilla.
Joitakin kuvia ja toimintaamme liittyvää voi kiinnostuneet myös käydä kurkkimassa Facebook -sivuiltamme:

http://www.facebook.com/pages/VoimaaCom/214433356980

http://www.facebook.com/pages/EkotuningCom/223867817400

Tämän paatoksen tarkoitus oli siis oikoa yrityksestämme esiintynyttä uumoilua, ja moderaattori(t) poistakoon kirjoituksen tai osia siitä jos kokee ne forumille sopimattomaksi.

Ystävällisin terveisin
Pertti Teppo
Ekotuning Group OY
 
LTR-racingilla oon vuoden takuu työlleen,ja tuloo säätämään jos tarvetta on,ja se on vielä erikoistunu sisudieseliin,mikolta kuulemma löytyy valtran ohjelmat koneelta heti,porin tehotuonti saa aikaan savua,mutta myös voimaa,ltr pystyy muuttamaan vääntömomentteja siihen kierroshaarukkaan mihin asikas haluaa.tuola enempi tietoa---->http://www.ltr-racing.com/
Ei se Porilaasenkaa ohojelma aina savua, mutta pakolämpöjä se nostaa. Eli jos ei tilanne ihan justihin oo sielä muuttunu, niin se on hinta/laatusuhteeltaan markkinooren huonoin vaihtoehto. Tuntuu vähä jotta ratsastaa vanhalla maineella.
No voimaa.com se se vasta kallis onkin ja aika samaa laatua  ;D  Ja turbon+suuttimien vaihdon jälkeen ei mitään tarjottavaa enää  :-\
Tervehdys kaverit!
Täällä tuntuu olevan "meidän isä on parempi kuin taivaan isä" väittelyt käynnissä, ja selvästikin on epätietoisuutta liikkeellä siitä mitä kukakin pystyy tarjoamaan. Muiden asioista ja osaamisesta en tykkää paljoa haastella julkisesti, omamme voin esitellä sitäkin enemmän.

Onko tuotteemme kallis, on varmasti paljon katsojan näkövinkkelistä perusteltu väite, ja tietysti sekin riippuu siitä mihin vertaa. Tehon mittaus on yksi asia, dynot eivät ole olleet ainakaan meille vielä ilmaisia. Täällä myönnetään näköjään myös erikoistumis- titteleitä, voisin samantien heitää asian osaisille hakemukset kehiin.
Pystymme, olemme tehneet ja teemme kokoajan ohjelmamuutoksia myös mekaanisesti muutettuihin koneisiin. Laitteillamme muutokset ja säätö on helpompaa kuin ilman. Tarkoitan tässä esimerkiksi dynamometreissä säädettyjä kokoonpanoja. 
Taidan laittaa tähän seuraavaksi esittelyä omasta toiminnastamme, jonka tarkoitus ei ole mainostaa enenpää kuin aikaisemmatkaan postaukset, vain selventää ilmoilla vellovia käsityksiä tuotteestamme.
Sivuja: 1 [2]