Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 12

Viestit - Von Fendt

Yks kaveri kaavailee tuollaista järjestelyä ja ei nyt ole parempaa mietittävää  ::) Navetossa noin sata lehmää ja ei ihan vielä ole valmis rakentaan kokonaan uutta navettaa.

Yksiköiden lisääminen ei auta jos haluaa kyykkimisestä irti.

Saarikon tilan touhuista "en tiedä" mitään  8)
Toimisko appeella ja asemalla lisähöystettä korkeatuottoisimmille?
Miten laidunnukseen tottuneet lehmät parsinavetosta voitaisiin lypsää lypsyasemalla, siten että olisivat edelleen lypsyjen välit parsissa? Ei kombi-navettaa...

Mikä sijainti asemalle?

Miten eläinliikennejärjestelyt?

Pitää olla edullinen ja toimiva ratkaisu.
Jumbo 6600 D

6 vuotta n. 4000 ha

2 noukinta.

1 teräpalkki.

Muutamia noukkian piikkejä aluksi. Piikkejä sai sittemmin vanhasta noukkimesta.

Muutama noukkian kaari aluksi. Noukkian kaaria sai sittemmin vanhasta noukkimesta.

Alle 100 terää.

Pari renkaan paistopaikkausta.

1 rengas (kyljestä kiveen ajettu, paistokelvoton)

Pari pohjaketjun jatkolenkkiä.

Pari laakeria.

2 peräportin sylinteriä (vääntyi).

Muutamia hydrauliletkuja.

Pari stefaa.

Nivelakseli.

Alle 15 kiloeeroo kuiteskin. Öljyt joka lokeroon vaihdettu kerran vuotees ja vaseliinirässillä kierretty vaunua ahkerasti.

Tässä siis remonttikuluja  8)

Öljyjä n. tynnyrillinen ja vaseliinia pari laatikkoo. Työtunteja muutamia tusinoita...
minkälaista hintaa saa urakoitsija joka urakoi noukinvaunulla rehuntekoa ajaako tunti vai hehtaari taksalla ja paljonko on laskettu et pitäis saada traktorille ja sitten noukinvaunulle  eriteltynä?

Asiakkaan maksukyvyn mukaan  ;D

200 heponen veturi ja noin 66 kuution noukkari purkukeloilla v. 2009 100 egee tunti siirtoajo ja 200 egee tunti kun nivelakseli pyörii (pyörii purettaessakin).

Paras työsaavutus todella optimaalisissa oloissa n. 5 ha tunti, eli isännälle maksoi 170 egee (40 min akseli pyöri ja 20 min siirtoajoo). 34 egee hehtaari  8) Ajomatka oli 200 metriä, karhotettu 12 metrin leveydeltä, sopivan kuivaa, kuormat (9,5 tn) siilolla 9 minuutin välein ja tehokkuutta lisäsi se että oli purkukelat ja läpiajettavassa siilossa oli traktorin perässä rehunlevityskela. Käytännössä noin kolmen kilometrin etäisyydeltä kaksi kuormaa tunnissa ja aksila pyörii kuormaa kohti noin kymmenen minuuttia... Ihanan halpaa   8)

Tuntihinta siksi että ***** kun on sitten jossain tehty tiet hevosille ja nurmi perustettu suoraan kynnökseen. Sitten vielä kun saadaan ukkoskuuro ni johan alkaa urakkahinnat kuseen. Urakkahintaa/hehtaarihintaa ei pysty helposti määrittään, pitää todellakin tietää ihan kaikki olosuhteista. Tuntihinnalla on aivan sama mikä on keli, sato ja muut muutuvat seikat. Ei tietenkään tarkoita että ei voitais ajaa urakkavauhdilla  8) Vaikka tuntihinnat kuulostaa kovilta ni silti asiakas on tyytyväinen kun urakoitsija ajaa tuntitaksalla urakkavauhtiin ja ei maksa mistään turhasta.  Urakoitsijalla taas on aika mikä maksaa ja aikaa ei ole mielinmäärin sesonkina. Jos joskus saa hyvän urakan ni se ei enää lämmitä kun on hyvä rehuvuosi tai sitten se sadekesä...
No nyt tarjolla mahdollisuus tehdä konkurssi  ;D

http://www.loimaankiinteistonotariaatti.fi/maatila.htm
Tukia pitäisi kaikenkaikkiaan alentaa. Jossainvaiheessa ne kuitenkin lyövät päin kasvoja. Vähäisemmillä tuilla huonoimmat tilat lopettaisivat tuotantonsa ja teollisuuden olisi maksettava paremmin.

Tukia kyllä alennetaan pikkuhiljaa, tai muutetaan erillaisten maisemanhoito toimenpiteiden suuntaan ...
Nyt pitää vaan odotella niitä hinnannousuja ????

emoheikiltä loppuu eurut sitä ennen ko makselee karpooni päästö maksui.

Eurot on jo loppunu, nyt on menossa aikanaan tienatut markkatilipussit ....

Armeija-aikaisilla säästöillä mennään..  ;)
Oiskohan se ollut 415 kun koeajolta jäi mieleen ek lohkon mekaanisen hallinnan toteutus. Siinä oli vanhan hyvän ajan henkeä mukana kun kepistä meni mekaaniset taakit suoraan lohkolle. Ei tule sähkövikoja siihen ainankaan. Tuntumakin oli ihan asiallinen.

Ojaamohan siinä on hieman itsetehdyn oloinen, mut kohtuuhiljainen ja jousitukset pelasivat lyhyeksi koneeksi hyvin.
  Kyllä siinä on ihan sähkölohkot vakiona kuten kaikissa 400-sarjalaisissa ja siitä ylöspäin. Eli ainakaan vakiona ei ole mekaanisia lohkoja etukuormaajalle. Tokihan mekaanisen lohkon voi asentaa kuormaajalle, mutta onko se järkevää, ainakaan ergonomian ja kevytkäyttöisyyden kärsimättä? 200- ja 300 sarjoissa on mekaaniset lohkot ja niitä ei saa 50km/h versioina.

Kyllä ensimmäiset 400:set oli mekaanisella lohkolla. Oiskoos 2004-2005 vaihtunu sähköiseksi ja samalla tuli multipurpose joikkari, sama kuin 700:ssa. Ensimmäisissä nelisatasissa oli Varioterminaalikin mustavalkoinen ja värinäyttö oli lisävaruste. Ite temusin 10 vuotta Varion kanssa sähköisellä hydrauliikalla ja ei voi moittia mitenkään, pari huomautusta vaan. Jos sähköt pettää totaalisesti niin Vario ei jätä pulaan, venttiilin kara liikkuu 17 millisellä avaimella helposti, et pääsee ainakin kotio jos esim aurat jää maahan kyntäessä. Avain tulee sillain kiinni että se toimii niinkuin vanhanaikainen lohko eestaas. 800:ssa jopa helpossa paikassa  :)
Miten tällä rintamalla nykyisin tapahtuu?

Täällä ei ainakaan tapahdu mitään. Pesänhoitaja on vähän sellaista rauhallisen sorttista tyyppiä..

Hyvä vaan että tuli konkurssi, on sitä muutakin elämää kuin 24/7 lehmissä kiinni. Alkaa järkikin jo pikkuhiljalleen palaileen ja mielenterveys..
Mites olis:

Impi


Minen kyllä lehmälle uskaltais nimeks laittaa, jos vaikka nimi on enne....

Se on enne, kokemus osoittaa.

Viimeksi kun oli I-kiraimen vuoro oli meillä Impi-niminen hieho. Tiineeksi tuli, mutta vasikkaa ei saatu ulos ilman keisarinleikkausta. Jos leikkaus olisi ollut puolenvuorokautta aikaisemmin olisi saatu elävä vasikka.

Hieho tuli ihan täyteen tuotantokuntoon ja lypsi ihan kohtalaisesti sen reilun vuoden, uudestaan ei siemennetty...
Vapaa sana / Vs: Huvittavia sanontoja
: 15.10.10 - klo:21:07
Tuskanpunainen.

Huolenharmaa.

Vekselinvihree.

Valmetin moottori käy kuin risuaitaa nurin sotkis..

Onhan nuita   ;D
Vapaa sana / Vs: Erikoinen kisa !
: 11.10.10 - klo:10:31
Iltalehti kertoo , että Chilen kaivosmiesten kesken on kisa siitä, kuka saa nousta Viimeisenä maan pinnalle ??? Luulisi jokaisen tahtovan olla  Ensimmäinen !   Mistähän tällainen johtuu ?   ???
Naiset ensiks vaikka heikoille jäille...  ;D ;D ;D

Tiettekös miltä ajalta tuo naiset ensin on peräisin?

Se on luola-ajalta, kun löydettiin luola ja haluttiin yöpyä siellä niin annettiin mennä naiset ensin, josko siellä olis vaikka karhu tai jotain  ;D
No,jokos pesänhoitajasta on ruvennu kuulumaan?Mitkä on fiilikset?

Rento pesänhoitaja, varmaankin Suomen paras --> ei liikoja ressaa  :)

Tässä sitä nyt vaan sivusta seuraillaan ja varrotaan pesäluettelon valmistumista... Ei ole ihan helppo juttu tuon muodostaminen, on niin paljon kaikenlaista...
Mitäs tälle rintamalle kuuluu,olis kiva kuulla väli-aika tietoja.

Mikään ei ole muuttunu konkurssin myötä, ainoastaan pankkitilit meni vaihtoon kun edelliset meni pesän haltuun.

Pesänhoitaja on kaksi sähköpostia lähettäny ja nyt viimeiseen kymmeneen päivään ei ole kuulunu mitään, liekö vissiin muita kiiruita...
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 12