Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 20

Viestit - Konemies

Osat tulee tarvittaessa muutamassa päivässä ja vaihto mallista riippuen noin 4 työpäivää joista pari ensimmäistä menee osia odotellessa ja purkaessa päällekkäin, pitää tietysti vika olla selvillä. Tuohon 2,5 kk aikaan on jonku pitäny töpeksiä asiansa jossain vaiheessa.
Taitaa olla eroja asuinpaikan mukaan. Ylivieskan myyntialueella ei moittimista ole ollu kummankaan suhteen mutta taitaapa olla eniten koneitakin maakunnassa ja useampi ammattitaitoinen huoltopiste.
Ensimmäiset 1500h ilman isompia vikoja. Ohjaamojousitusta on pitäny päivitellä. Etukuormaajan kytkennöissä oli maahantuontihuollossa jääny lapsus ja ureatankin tiiviste vuoti. Pakoputken lämpöpelti näkyy ratkeavan. Yksi pikaliitin hajonnut. Yllättävän vähällä menny ja kaikki takuuseen. 7624 vt -14.
Läheskään kaikissa vaunuissa ei ole automatiikkaa joka hoitaa lukituksen. Automaatti ei taasen itse avaa lukitusta tiukkaan mutkaan tultaessa, kuskin on avattava lukitus jolloin väännöt poistuu. Automaatteihin on luvissa muutos käyttäjien pyynnöstä, varmasti vähentää teliremontteja joita joillain kuuluu olleen.
Pystyykö tekeen kuormain askareita vai onko ek ohajus lähinnä vitsi kuten valitettavasti monessa nykyään...
Vipu ainakin markkinoiden parhaimmistoa...
Se mitä keväällä ehitiin kuormata lunta yms (Q978) oli kyllä mainio käytettävyys, suunnanvaihtajakin ek-ohjaimessa. Koko kesän aisat olleet hallissa irrallaan, raskaita vetohommia koko kesä, just mihin "JD6630" ei MF laittais  :)
7624 Dyna Vt -14, 1100h.
- Suunnanvaihtajan johtosarja oli päässyt karkaamaan kytkinpolkimen topparin väliin, takuujuttu.
- Hytin jousituksen kanssa on vielä takuuaskareita, joku ottaa kopin alla johonkin, mieto kopina.

Ei muuta sanomista ole toistaiseksi.
Belgiassa se tieten on lähin missä saisi sinkattua koko kärryn kerralla, reilut on kustannukset jos sinne rahtaisi edestakaisin. Satoja tuhansia kuutioita kuitenkin noilla keksinnöillä jo ajeltu eikä yhtään teliä ole saatu hajalle, eikä jousta poikki. Luulenpa että käyttökin vaikuttaa asiaan, miten telin lukituksia jaksaa käyttää, revitäänkö kaivureilla upoksista yms. Lämpösovitteinen olkatappi on joskus liikahtanut itsekseen ja pitänyt rässätä takaisin paikalleen ja tietysti jarruja säädelty kulumisen takia lähemmäs.

Jos kolmitieventtiili tarttuu jo parin päivän tauon jälkeen, kannattaisi löysätä hieman kiristystä. Vastaavasti jakaja on liian löysällä jos heinä tukkii, terävälystä liikaa tai sitten terät kuluneet tosi pahaksi ettei leikkuupinnat enää toimi. Uudet terät 50 000 ajetun kuution jälkeen jakajaan, automaattikärryillä saattaa mennä puoletkin pidemmälle kun jakaja pyörii hitaammin. Säätö kannattaa tarkastaa määräajoin joutoaikana niin toimii silloin kun kärryä tarvitsee.
Romuksi ajetut vanteet, takaset ainaki ihan solmussa. Puolikuntoiset kumit joista todennäköisesti joku on rikki. Vaihteisto hajalla, konepeitto selvä, hytti ja lokarit entiset. Vetokoukku näkyy olevan nurin, liekkö se särkeny sitte vaihteiston kuoret.
Jäljelle jää moottori, etuakseli, etunostolaite, etuvoimanotto ja satunnaista pikkuosaa mitä tuskin kukaan tarttee ja noistakin voi joku olla kelvoton. Vaurioita on paljon enemmän vierestä katsottuna mitä kuvissa näkyy. 15+alv
Motorolan vhf-kamppeet laitettiin kaikkiin. Kantama noin 20km ilman kohinoita eikä tartte mikkiä pidellä, mikrofonit hytissä ja painonapit sopivissa paikoissa.
2000- luvun vaihteessa olin kesärenkinä naapuritalossa kun tuli NH sähkölaatikollisia taloon. Nyt kun kävin DD:a kokeileen niin palasi nuo vanhat NH-muistot mieleen. Portaattomaan tottuneena ei edes vaihtoehtoksi käynyt. Tämän kokemuksen jälkeen odoteltiin portaatonta R-sarjan konetta kokeille pari kuukautta tuloksetta, samoin kuin NH-tuotetta. jäi JD ja NH ostamatta samasta syystä, "siat sai jäädä säkkiinsä".
Bkt Agrimax tai Alliance 365. Molemmat pitää talvella hyvin kumilaatunsa takia ja kestävät tietäkin hieroa.
Eikös tuo am paina jo tonnin? Aika raskas 100 heppaseen koneeseen? Isommille teille ja suurempaan koneeseen varmasti parempi vaihtoehto.
Eiköhän vastaus tuohon ole Vuomet: https://www.youtube.com/v/YQ8TiOhOpGk%26fs=1%26autoplay=1

Ei kärsi kaksiset penkat olla kun loppuu heittokorkeus  :-\
Saattaa sellainenki vuosi vielä joskus tulla..vielä ei ole ollu ongelmia. Purkaa nimittäin sieltä 1000-1200mm korkeudesta mistä pitääkin, eikä kuolaa 40cm korkeudelta penkkoja samalla rakennellen.
Kaksi vaihtoehtoa:

- Odotat että pelto on niin kuiva ettei mitään tule
- Soitat urakoitsijan paikalle ja erillisen siirron. Vastuu sotkemisesta, niin kuin monesta muustakin siirtyy itseltä pois.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 20