Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7

Viestit - peijooni

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Patu
: 14.01.11 - klo:06:17
Käytössä valvoilinen hydraulinen esiohjaus patussa,
menetteleehän tämäkin, mut jos puhtaasti "tyhjältä pöydältä"
valitset, johansonin sähkölohko taitaa pelata paraiten
suomen suvessa, ja osia löytyy suomesta.

ei sen puoleen on valvoilinen hydr. esiohjauskin pelannut
yksien o-renkaiden vaihdon jälkeen.

valvoilinen heikkous tää suomen suvi, hydr esiohjaus ku täi tervasa
-15 c pakkasessa, jus menettelee, kun saa öölit lämpöseksi
tää valvoilinen sähköpuoli syvältä, koura, jatke, ei mihinkään tarkkaan
hommaan, liike sinnepäin, ja lakkaa toimimasta yli -20 c pakkasssa

vissiinkin mulla liian heikot kelat sähköpuolella 12 v järjestelmään.

eli valvoiline "varauksella" suomen suveen
Eikö patuun ole muita vaihtoehtoja? sähköisistä ei kokemuksia mutta hakin esihydr. toimii kuin ajatus johanssoniin verrattuna....ja jos nyt olisin ostamassa, esihydr. ostaisin, vaikka sähkönapit on/off...
Kun traktori lämpiää niin alkaa toi jontikan joystickki renaamaan, elikkä jostain pätkii ja heittää herjan tauluun "ei toimintoa". Rupeaa kuitenkin samantien toimimaan uudestaan. Onkohan kellään tehnyt samaa, eli tietoa mistä vikaa voisi etsiä???

oletkos soittanut laukkaselle?
Kovaan käyttöön kone jossa on vain kovaa käyttöä kestäviä komponentteja. Kovaa käyttöä normaalisti pitäisi kestää iso moottori, kuiva kytkin, mekaaninen vaihdelaatikko omilla öljyillä, hydrauliikka omilla öljyillä ja öljyn paineella jousta vasten vapautuvat kytkimet.
   Ei taida valmiina löytyä :)
Miksi kuiva kytkin? Aika harvoin olen kuullut että märkä "kytkin" olisi hajonnut...tai siis hydraulinen suunnanvaihto.
Hydraulisesti vapautuviin kytkimiin vielä jotenkin luotan mutta noihin joilla "vaihteita korvataan" en luota. On kuitenkin hiukan vikaherkkää tekniikkaa.
  Voidaan ajatella jokaiselle traktorin liikkumiselle tarvittavalle komponentille hajoamisriski jollakin tuntimäärällä. Kun kaikki riskit lasketaan yhteen niin saadaan jokin kuusa käyttövarmuudesta, jos on hyvin vähän ja erittäin kestäviä komponentteja niin kauan liikkuu :D
  Nykyaikaisessa traktorissa on kymmeniä komponentteja jotka jossain vaiheessa vikaantuvat ja takuuajan jälkeen aina sataa valmistajan ja jälleenmyyjän kassaan euroja kun traktori hajoaa.
joskus deere on mainostanut että märkäkytkin kestää koneen iän? pitäneekö paikkaansa?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: On se.
: 06.01.11 - klo:12:17

Mikä noin Huono ON ?

,,,,å,,,,

Kuusi neljä yksi nolla  ,,,,å,,,
Ihan kiva kone ajaa ja tehdä hommia, kun ei olis tullut tällaista huonon päivän kappaletta.

Jós kerta peurasta kyse niin tsekkasitko oliko peräöljyn seassa jarrulevypalasien lisäksi pikavaihdelevypalasia?

Siellä oli muutama palanen, ilmeisesti suunnanvaihtajan pakasta... kun taaksepäin lähdössä aina miettii hetken ennenkuin lähtee, vaihteet on toimineet normaalisti.

>Ja onko huohotin putsattu vaihteiston päältä kaikenpahan alku ja juuri......

Ei ole. En edes tarkemmin tiedä kyseistä operaatiota. Vaatiiko sekin hytin irroituksen?


Ei. hydrauli venttiilikön alla "sieni" perän päällä vaihteiston huohotin, ilmeisesti esim. kipatessa painetta muodostuu laatikkoon, joka aiheuttaa jarrujen laahauksen........ otetaan irti, puretaan ja pestään jne... niin putsausta helpottaa, kun ottaa työntövarren korvakon irti :)
Suomessa on minun mielestäni vähän taipumusta siihen, että yksi asia on muotia kerrallaan kun maidontuotannon kannattavuutta yritetään parantaa.
Homma on kuitenkin aika monimutkainen palapeli, jossa monen asian pitäisi olla kohdallaan, ja vanha totuus siitä, että on parempi olla rikas ja terve kuin köyhä ja kipeä pätee tässäkin.

Eli hyvä kestävyys ja hyvä keskituotos pitäisi saada mielellään molemmat, ja matalalla ruokintakustannuksella.

Mikään noista kolmesta yksinään ei takaa hyvää kannattavuutta jos kaksi muuta ei ole kunnossa.  Keskipoikimakerta joka on juuri nyt kovasti tapetilla, mutta se on myös pahimmillaan petollinen mittari, elinikäistuotos poistetuilla olisi parempi, eikä sekään ole ihan yksiselitteinen, kaksi lehmää, jotka on molemmat poistettu esim. 40000 lypsäneenä voivat olla kannattavuudeltaan hyvinkin erilaisia. 
juuri näin ja vielä lisäys miksi lehmän pitäs poikia usein? poikiminen on riski! minä taidan siirtyä lehmiin jotka poikii harvemmin....
Istuimen alla....

Istuimen päällä on ainakin raitisilma puhallus  ;D Tosin siiä raikkaudesta voi olla montaa mieltä.

Pitäisi olla ilmastointi pakollinen, kun tuollaisessa paikassa ilmanotto.
Tuollaiseen laittaa khp:n ilmastoinnin niin on parempi kuin alkuperäinen!
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: On se.
: 06.01.11 - klo:06:14

Mikä noin Huono ON ?

,,,,å,,,,

Kuusi neljä yksi nolla  ,,,,å,,,
Ihan kiva kone ajaa ja tehdä hommia, kun ei olis tullut tällaista huonon päivän kappaletta.

Jós kerta peurasta kyse niin tsekkasitko oliko peräöljyn seassa jarrulevypalasien lisäksi pikavaihdelevypalasia?
Ja onko huohotin putsattu vaihteiston päältä kaikenpahan alku ja juuri......
Eniten mietin pelletin pitkää varastointi aikaa! jos saa vähänkin kosteutta turpoaa yms.
 Minä olen öljyn kannalla varmoja ja halpoja....
Eipäs Casessa ole väliä mitä öljyi käyttää kuha on nesteen Gear mj superii taikka sit Hytraania. Noilla ainaki pelaa, muilla voi jarrut mennä... Ainakaa meillä ei kestäny yleisöölillä ajella.
onkos joku kokeillut shell donax? tai teboil wetol w? täällä päin nesteen öljy on aika suolaisen hintaista.....
lähinnä tieajossa tulisi käytettyä tuota kyseistä laitetta jos semmoinen olisi.
missä sinulla on vasen jalka kun ei jouda kytkimelle?
Olen polttanut kespeksellä aikanaan vaikka mitä, enkä enää välitä polttaa sillä yhtään mitään. Aina haisi ukko kuin tervattu umppaantunut huonosti poltettu vaate. Ja sitä rassuuta oli joka vuorokauden aikaan. Siis haisi sängyssäkin! Tehopaloa ei saanu "täysille" ja kitupalo oli liian hupaa polttoaineelle. Stokeriin vaihto pudotti polton puoleen, sama vaikka polttaa ne jätteet siellä roviolla. Muutama nokipalo tuli koettua, vaikka kattilan hapetuspolttokin tuli tutuksi. Pikeä oli katolle asti. Joku sanoo, etten osannut käyttää, mutta sanokoon vaan. Kunnon automaattiluukut vaatii ainakin ilmansäätöön; teho/jouto eri luukulla ja suuttimella ym. jaksa nyt selittää...

Ihmettelen kyllä tätä Kespesiä, tällä ja muutamalla muulla foorumilla siitä puhutaan, mutta eihän kyseisestä kattilasta saa  mitään varsinaista tietoa ainakaan netistä, ei ole edes nettisivuja valmistajalla, eikö muutakaan mainosta löydy mistään, taitaa olla niin, että jotkut paikalliset tehtaan lähialueella asuvat ovat kattilaa ostaneet, kun ovat sitä paikan päällä käyneet katsomassa, ei kai kukaan nyt  ala aivan sokkona kattilahankintaa tekemään. Kannattaa siis unohtaa moinen tuntematon merkki, kuka sitten uutta kattilaa onkin ostamassa.

tuu meille kattoon..
kaikki siinä palaa mutta pikeäähän se, suurena onglmana en pikeämistä pidä, koska välillä kun päästää varaajanki kylmäksi niin piet lähtee..
stokerin palopään luona voi myös polttaa roskia ;)
varmo 1000 on suurin vai tarkoitatko varmo paali palaleikkuria?
Paljonkohan moinen kampes on uutena mahtanut maksaa
mistä varmosta on kyse? varmolift, varmon kiljotiinileikkuri vai sellainen laatikkoleikkuri?
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7