Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Virossa oli kätevä optinen kerääjä. Arviolta 20 optista lukulaitetta, jotka olivat yhdistettynä kouriin, jotka nappasivat kiven pellosta ja siirsivät sen kärryyn. Työleveys oli n. 20 metriä ja ajonopeus n. 3-4 km/h. Poimittavien kivien koko on helposti valittavissa. Hieno laite kaikenkaikkiaan.
mistähän tuon koneen maahantuojan löytäs
Milläs tavalla arvon raatilaiset on päässeet kivistään eroon? Onko urakittijoilla ollu tunti- vai hehtaaritaksat. Ja missä kustannus tasossa on noissa hinnoissa pyöritty. Ei oikee jaksas kinnostaa tuo käsinkerruu
Onkos kellä kokemuksia noista paalipihdeistä. Tuo isompi versio näyttäs aika vankkarakenteiselle.
www.nhk.fi
Kesla suosittelee 70 - 140 l/min. Joten tuo meidän BC60, 65l/min nimellisvirtauksella jää vähän pieneksi. BC60 venttiileitä on kyllä käytetty jopa 90l/min tuotoilla. Meille on tulossa ensi kuun puolella uusi, isompi sarja, BC80 johon saadaan jopa 3/4" sylinteriportit, joten riittää kyllä tuohon 305T kuormaimeen. Yleisesti ottaen kannattaa ohjausventtiilit mitoittaa mieluimmin virtauskapasiteetin ylärajoille, kuin alarajoille. Jos hankkisit 140 l/min ohjausventtiilin ja käyttäisit sitä kumminkin vain 70 l/min virtauksella, olisi usean liikkeen yhtäaikainen ohjaaminen "millipeliä". Erityisen suuria vaikeuksia tulisi ympäripumppaavalla järjestelmällä.
Joko BC80 lohko on hyllyssä? olis kohta ajankohtainen juttu!
Olis tarkoitus hankkia Keslan 305T kuormain . Oletteko asentanu noihin kuormaajiin noita sähköpöytiä ja mitä suosittelisitte? Kuormain olis tarkoitus varustaa energia kouralla.
Ei Toi asia voi olla niin vaikea. Laidathan saa olla kiinteät koska paalien on mahduttava 260 väliin ja kun ne ei ole kun 120 leveitä niin niitä mahtuu helposti kaks vierekkäin. ja tota siirtymistä voi keventää nostamalla kippiä. Ja miksi ne paalit ei pysyisi siinä kärryssä kun ne pysyy aivan mainiosti nykyisessäkin mikä lastataan etukuormaajalla. Ja tosi on, että sellasessa kärryssä on monta mutkaa ennen kun se on valmis. Niin ja kuten mainitsin niin jos kärryllä on oikeasti käyttöä siihen mihin se on tehty niin miksi sen täytyy olla monikäyttöinen.
Niin ja kait olet tietoinen, että toi sun kuorma on laiton jos jokin kohta joko kärryssä tai kuormassa ylittää 260 koska kuorma on mahdollista jakaa ja kärry on epäsopiva kuljetustarpeeseen jos se on yli 260. Juten kuten totesin niin joudun ainakin itse kuljettaa paalit pystyssä tai yhdessä rivissä koska pallojen halkaisija on 150 mutta eihän siitä saa kun sakkoja jos on laiton kuorma joten ei siitä nyt hirveesti kannata ressata
Ps. Kato joskus kuinka kauan menee kärryn kuormaukseen ja purkuun aikaa niin ymmärrät miksi joku miettii tehokkaampaa tapaa.
Eipä tosiaan toi asia ole noin vaikee kun markkinoiltahan löytyy jo keskuksen myymä paalivaunu. Mennee pienet ja isot muovitetut ja muovittamattomat paalit sinne minne isäntä haluaa
Äsken jo kirjoittelin pitkät pätkät, mutta jotain tapahtui ja kaikki katosi. Joten nyt vähän lyhyempänä.
Olen siis aikeissa hankkia tubelinen tuubikäärimen ja kuhnen muuttuvakammioisen pyöröpaalaimen.
Olisiko jollain jo kokemusta näistä vehkeistä?
Myöskin paalausurakoitsijat voivat esittää hyviä argumentteja sen puolesta, että jatkaisin paalausurakoitsijan käyttöä.
Omat kokemukseni urakoitsijan käytöstä, kun ovat aikalailla ikäviä. Ei koskaan tule ajoissa, vehkeet hajoo jatkuvasti, valittaa karhoista joka kerta ja nyt tänä syksynä jokainen paali on ollut homeessa niin, että joka paalista on joutunut heittämään noin neljäsosan hukille ja vielä pisteenä iin päälle hinta on aivan posketon ja on noussut tasaisen tappavasti 1,5€ joka vuosi, tänä vuonna paalin hinnaksi tuli jo 14,6€+alv, lisäksi vielä säilöntäaineet, jotka eivät kuulu urakoitsijan hintaan. Meilläkin kuitenkin tehdään noin 800 rehupaalia ja noin 200 pahnapaalia vuodessa, niin siitä kuitenkin kertyy hintaa reilut 13500€+alv vuodessa. Kyseisellä urakoitsijalla on siis vanha kiinteäkammioinen paalain, jolla paalaa 90cm halkaisijalta olevia paaleja, elikä hinta on suorastaan ryöstö hinta, mutta hänellä kun on monopoli asema, kun muita paalausurakoitsijoita ei pitäjästä löydy.
Elikä mitkä olisivat ne syyt miksi en hankkisi itselleni noita koneita? Onhan se nimittäin jo hitonmoinen helpotus, kun paaleja on käsiteltävänä puolet vähemmän.
Mitä muuten mahtaa maksaa tuo nhk:n paalivaunu? Sen hintaa en ole vielä kysellyt.
Ostappa tuo koneketju niin arvaa kellä on teijän pitäjän monopoli sen jälkeen
Heittäkää perään Kendaalin Hyken 052 ja loppuu remontit. On meinaan voiteluominaisuudet 800 tunnin ajon jälkeen vielä sammaa luokkaa kun noissa muissa uutena
jokohan ovat saaneet jouset kestämään syöttörullissa oon kuullu että ollu ongelmia niitten kanssa
Voi ei... Taasko tämä alakaa
hyvistä konneista kannattaa aina keskustella
Mitenkäs toi automaattilastaus oikeen toimii
Tuo yhistelmähän vois olla aika toimiva paketti jos se tosiaan pelittää niikun noissa kuvateksteissä lukkee. Millonkahan nuo vermeet on tulossa myyntiin? En oo vielä nähny ainakaan missään vielä ilmotuksia! Tuossa kärryssä on tuo aisaratkaisu aika mielenkiintoinen kun lastauksessa ja purkamisessa voi käyttää samoja sylintereitä, ja noi paalit jää aika siistiin riviin ja vois melkeen uskoo että muovitettu paali säilys ehjänä vai säilyykö???