Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2]

Viestit - sekuli

Ei niitä koneita ole huvikseen ostettu ja jos kolme kuskia/kone niin pitää yli 16h vuorokaudessa pyöriä. Meillä on kaks konetta jotka on työllistetty periaattees 24/7, näille tulee 6000h ja rapiat. Loput on kausitöissä n. 3000h/vuosi, silleen saahaan porukka pidettyä töissä ympäri vuoden ja vara koneita noitten kahen huoltoihin. Meillä on tiimissä 26 ihmistä jotka pyörittää normaalisti keskenään hommaa+ 6 ihmistä jotka omistavat kaluston ja tekee remontit ja hoitaa muutonkin yrityksen pyörityksen. Työaikalakien mukaan on toimittu ja toimitaan koska ollaan osin jatkuvan valvonnan alaisia.
Lappalainen epäilöö jotta mulla ei koneet kestä, että olis miehessä vika. Pikkuusen sulle tausta tietoo, mullon tällähetkellä 2konetta omassa käytös ja 8konetta sitten yhtiön nimissä joilla 3 kuskia / kone. Nää yhtiön koneet on tuolla paremmilla urakointi alueilla ja todella kovassa käytössä, koneilla ajetaan 3000-6000h/vuosi. Kaikkia valtamerkkejä n.200 pollen luokassa on kulkenut käsissä ja monenmoista remonttia on käyty tekemässä. Suurin pettymys on ollut 8000 sarjan massikoissa, joita ostettiin kaks kerralla toinen uutena ja toinen käyttetty. Kytkykauppana sai todella halvalla. Lujinta päätä edustaa fendt ja valtra, ei juuri murheita ja mitä on ollut niin helppoja korjata.
Mulla omassa käytös valtra ja nh, molemilla ajettu n.15000h. Kummastakaan ei ole moottoria tai voimasiirtoa aukaistu. Ovat muutenkin näyttely kelpoisessa kunnossa ja kaikki lisävarusteet on myös asennettu asiaan kuuluvalla tavalla, eli äkkinäinen luulee jo tehdastyöksi.
Notta sellaista koneen pitoa meillä, entäs teillä. 
No oon .ittu kuullu ihan kuullu penkiltä käsi ku vario sano yhteistyö sopimuksen irti, se oli jossain vajaassa 10000h. Sit siin oli vähä väivettä kun se meiltä läks ja tulihan siitä sitten tietoo että oli pikku remppa ollu. Mulla on jonkinverran tullu kokemusta noista massikan laatikoista, nytkin yks levällään ku jokisen eväät. Selvinny sekin miks niitä on käytettynä puoliilmatteeks tarjolla ympäri eurooppaa.  
Ohan kaikis suunnan vaihois jo ohjaus, eli ei ne pelkällä vivun siirrolla ala pakkoja luistattaa. Voithan valtustakin vetää täyvest laukast suunnan toisee ja huomaat että kohta pysähdyt ja lähdet toiseen suuntaan. Eikä pakat ole vielä huutaneet sitä kuuluisaa hoosiannaa. Eikä varionkaan laatikko mikään särkymätön ole, ei edes sen suunnanvaihdon osalta. Massikan osalta varmaan entisiin on uskomaton toi varion kestävyys, kun siellähän ei perinteisesti ole kerenny öljyjä laatikkoon remontin välillä vaihtaa.
Ojalahan tuntuu olevan hyvin rattoreiden toiminnasta perillä. Ookko harkinnu vaikka tekniikan tohriks väittelyy... Noilla saduilla vois joku narrinhattu irrota.
Noista rattorin varusteista vois sanua mitä ittellä on kokemusta. Jousitus taitaa olla parhaimmillaan pelkästään tiellä. Me ajettiin 12t.t. pelkästään kynnöstä täys jousitetulla. kaikki jousituksen osat vaihettiin kertaalleenja olis pitäny taas rempata, mut kones poistu vahvuudesta. Jousitus kuluneena kynnöksellä = helvetti kuskille. Meil on nykyisestä ohjaamo jäykistetty kuskien vaatimuksesta, tai se on normaalien tyynyjen varassa.
Portaaton eli siis vario, kun eihän muuta portaatonta ole. Mää otan sillon varion jos kone urakka homassa ja vähintään ajomäärä 4000h/v, muuton sen antamaa etua ei tulokseen saa hyödynnettyä. Ei se kuitenkaan niin kauhiasti nopeuta/säästä, jotta se hintaero kuittaantus. Mut kyllä meillä vario on ajussa ja pikkusen auki 5000t näyttää vuodes pyörineen. Rattori kuormaus käytössä lienee lähinnä vitsi. En ainakaan minä sijoittais siihen kovin suuria summia, onhan olemassa halvempia lujempia ja tehokkaampia koneita.
Vai että hullaantuu isosta ale %,,, Mä olen ostanu eripuolelta suomea koneet, saatan pyytää kaikilta keskon myyjiltä tarjouksen ja teen muutamalle tarjouksen takaisin. Vastaavasti myös muiden kauppiaitten kans. Joskus tullu ostettua useempi samanlainen kone kun on mun tarjous hyväksytty. Joskus joutunu hakeen itte keskisestä euroopasta kun siellä on halunneet tehä kauppaa. Sieltä ostetaan missä hinta on halvin ja kauppaa tehään reippaasti.
Viron hintoihin en paljon rupeis vertailee, kun siellä on aikas heiluvaa. Ollaanhan mekin ostettu sinne suomesta koneet kun saa halvemmalla. Puolahan on tällä hetkee oikee jobbarien mekka.
On todella hyvä että on valinnan varaa myyjissä, jotta jokainen saa konekiimaan tyydyksen..
Kuinka suuri on toi asiaks tyyväisyys tutkimuksen otanta määrä? Se on suur ero jos vuojes on 100 asiakasta tai 10000, jälkimmäiseen tulee jo tyytymättömiä vaikka itte turo olis ethny kaupat.
Kyllähän yrmassa ja mones muussakin kaupas noi alennus rosentit on ollu 15-30. Turolla noi hinnat tuntu olevan apteekin mallilla, ainakin kun joskus muutamaa konetta häneltä kyselin. Ei mulla ainakaan tule ton turon tyyppisen kauppiaan kans kaupanteost mitään, no joillekin se sopii ja sillä hyvä.
Niin sekin on totta että jälkimarkkinointi on bisnestä, mutta ei kovin suurta näissä koneissa. Kun näiltä keskusliikkeiltä vielä odotetaan osien varastointia ja ainakin nopeaa palvelua tilaamalla, kaikkiin sen merkin koneisiin joita edustavat riippumatta siitä onko kyseinen malli edes heidän listoillaan.
Olen ostanut itse koneita keski-euroopasta ja tuonut tarvittavat osat itse yleensä hollannista, osat myös keskusliikkeitten mulle myymiin koneisiin. Olen myös kantanut vastuun omista käytetyistä tuontikoneista viemällä ne pois maasta, eivät erikoisuudellaan aiheuta kellekkään harmaita hiuksia. 
 
Kyllähän tuon mieluummin yrmasta ostaa, kuin tuolta helppoheikiltä. Sitäpaitsi uskoisin että vielä edullisempaan hintaankin yrma loppujen lopuks myy, noilla pyynnöillä kun ei tuolla oikeissa kaupoissa ole niin merkitystä. Siellä on hintaan otettu huomioon että voidaan vielä hyvittää siitä arvottomasta vaihtokoneesta jotakin. Toiseksi yrma kuten muutkin keskusliikkeet kantavat vastuun myymistään koneista ja joutuuvat vielä jelppaamaan näitä halpatuontikauppiailta koneen ostaneita. Sekin aiheuttaa jonkin verran kustannuksia.
Sivuja: 1 [2]