Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2]

Viestit - Juti

Vapaa sana / Vs: Traktorimarssi
: 11.03.16 - klo:22:17
Minun mielestä tuossa traktorimarssissa ei oikein ole mitään järkeä. Tapahan se on sekin, mutta sillä suututetaan pirun paljon viattomia hesalaisia, jotka ei ole aiheuttanut viljelijille mitään pahaa. Maville sitä paskaa pitäisi mennä ajamaan. Eikä minua huvittaisi mennä Valmetin renkaita hieromaan sulalle asfaltille, ja polttoainettakin menisi pirusti.
 Mun mielestä paras keino kapinoida olisi pysäyttää koko tuotanto, ei myydä, eikä ostaa mitään, ennen kuin byrokratia maanviljeliöitä kohtaan vähenisi. Mitäs siiitä seuraisi? No, maito loppuisi melko pian kaupasta, eikä viljavarastotkaan riitä ikuisesti. Ja mistäs sitä tuotaisi tarpeeksi nopeasti tänne? - Ei mistään. Silloin varmasti tapahtuisi jotakin ja maanviljelijöiden tärkeys tulisi esille.
Minua aina vituttaa, kun puhutaan "viljelijästä" tarkoitetaan aina karjatilallisia, eikä milloinkaan kasvitilallisia. Viljatilallisislla on ollut jo vuosia tappiota. Viljan hinta Suomessa on halvin koko Euroopassa ja sille on varmasti joku tekijä. Arvostetaanko karjatilallisia jotenkin enemmän? En nyt tietenkään halua morkata kumpaakaan osapuolta, kyllä se talous on tiukilla melko monella.

 Luovutuslakot kaatuu omaan mahdottomuuteensa aina löytyy veemeleitä jotka myisivät heti kun hinta olis vähäkin parempi
No se on kyllä totta, se ois aika hankala toteuttaa. Varmasti joku rähmylöisi. Toivottavasti tämänpäiväisellä marssilla on jotakin vaikutusta, näkyi ainakin viesti menevän perille... Hyvä niin :)
Vapaa sana / Vs: Traktorimarssi
: 10.03.16 - klo:21:38
Minun mielestä tuossa traktorimarssissa ei oikein ole mitään järkeä. Tapahan se on sekin, mutta sillä suututetaan pirun paljon viattomia hesalaisia, jotka ei ole aiheuttanut viljelijille mitään pahaa. Maville sitä paskaa pitäisi mennä ajamaan. Eikä minua huvittaisi mennä Valmetin renkaita hieromaan sulalle asfaltille, ja polttoainettakin menisi pirusti.
 Mun mielestä paras keino kapinoida olisi pysäyttää koko tuotanto, ei myydä, eikä ostaa mitään, ennen kuin byrokratia maanviljeliöitä kohtaan vähenisi. Mitäs siiitä seuraisi? No, maito loppuisi melko pian kaupasta, eikä viljavarastotkaan riitä ikuisesti. Ja mistäs sitä tuotaisi tarpeeksi nopeasti tänne? - Ei mistään. Silloin varmasti tapahtuisi jotakin ja maanviljelijöiden tärkeys tulisi esille.
Minua aina vituttaa, kun puhutaan "viljelijästä" tarkoitetaan aina karjatilallisia, eikä milloinkaan kasvitilallisia. Viljatilallisislla on ollut jo vuosia tappiota. Viljan hinta Suomessa on halvin koko Euroopassa ja sille on varmasti joku tekijä. Arvostetaanko karjatilallisia jotenkin enemmän? En nyt tietenkään halua morkata kumpaakaan osapuolta, kyllä se talous on tiukilla melko monella.
http://autonvaimennus.fi/
Tuolta ite katselin ohjeita ja tilasin eristeet. Tuli äskettäin eristettyä Valmet 903:n kaikki lattiapinnat, vaihteistomelun takia. Käytin butyylimattoa (Dynamat Xtremeä) jota laitoin kaksi kerrosta ja tämän päälle senttinen solumuovikerros (retkipatjaa). Kyllä se ääntä jonkin verran eristi, nyt ainakin kevyitä töitä pystyy tekemään ilman kuulosuojaimia. Tieajo erikseen, koska ylentävä Hi-trac volisee melko paljon. Eihän se aivan hiljainen ole, sillä melua tulee kaikkialta muualta (mm. oven tiiviteistä, huonoista läpivientikumeista ja alkuperäisistä eristyksistä). Itse ainakin suosittelen tuota Dynamatia, on todella helppoa asentaa bitumiin verrattuna ja hyvin ohutta (paksuus vain parin millin luokkaa). Näkyy se myös eristävänkin. Ongelma vain, että on melko kallista. Lähtökohtaisesti tärkeintä on kuitenkin eristää pienet eristämättömät kohdat sillä melu tulee niistä hyvin herkästi. (Esim. läpiviennit, tiivisteet ja muut pienetkin reiät.) Se tuli huomattua, kun Valmetin kopin etupäässä olevan sormenpään kokoisen reiän tukki sormella, korvakuulolta huomasi, että moottorin äänet pienenivät huomattavasti. Eli niistä kannattaa lähteä. Se ois vaan niin kova sana, ettei kuulosuojaimia tarvitsisi, itellä ainakin ne rupee painamaan päätä jo muutaman ajotunnin jälkeen.
En tiiä, mutta mun mielestä Valtran mallisto on tehty vähä järjettömäs, yhtä vaihteistoa myydään kolmella eri nimellä: Versuna, Activena ja Hitechinä. ??? Mitäs näillä on erona?
-Versussa ls-hydrauliikka, sähkölohkot ja kyynärnojan näyttö.
-Activessa ls-hydrauliikka, mekaaniset lohkot ja (lisävarusteena?) karvalakkikyynärnoja.
-Hitechissä hammaspyöräpumppu, mekaaniset lohkot, ja lisävarusteena karvalakkikyynärnoja.
Kaiken kukkuraksi nuo mekaaniset lohkot on vaijerivälitteiset, joihin omien kokemuksien perusteella tulee muutaman tuhannen tunnin jälkeen v***umaisia välyksiä. :o Melko negatiivinen yllätys mulle tuo "uusi" Hitech, kun sanovat, että vanha Hitech palaa takaisin. Odotin, että ois tullu joku uudistuneempi keppivaihde, joka kyllä kiinnostaisi, vaan paskanmarjat. :-[
https://www.youtube.com/watch?v=JvDOLhACRXY
Jyrsintää näköjään urakkapalkalla...  :o Onkohan tuosta mitään muuta hyötyä, kuin että pintasammaleet sekoittuu ja koneet särkyy? Hirveetä rääkkäystä :'(

***** renki asialla, lie oikein perehtynyt tekniikkaan , kuhan vaan liikkuu,
          Liian teknisiä vehkeitä rengeille, ja jos käyttöohjekirja puuttuu/
          Ei käyttöopastusta.

         Ryömitä alue versussa/direktissä valitaan mekaanisesti vivulla.
         
Valtroissahan on ryömintävaihde vakiona. Versussa menee päälle vaijerivälitteisellä vivulla, ja Directissä ei ole ollenkaan, portaattomuus korvaa sen. ;)
Ilmeisesti Valtussa ei ollut ryömintälaakottia..
Vaikka Directi pitäs olla...
https://www.youtube.com/watch?v=JvDOLhACRXY
Jyrsintää näköjään urakkapalkalla...  :o Onkohan tuosta mitään muuta hyötyä, kuin että pintasammaleet sekoittuu ja koneet särkyy? Hirveetä rääkkäystä :'(
back to the eighties  8)

https://www.youtube.com/watch?v=3G_bBPk3YPU
Nyt tehdään töitä kyllä kunnon koneilla! Noissa ei ole kyllä turhia härpäkkeitä, ei huoltomiestä tarvi.  :)
Saksalaiset näyttää mitenkä Valtra Directillä ajetaan. Onkohan ääntä korostettu? https://www.youtube.com/watch?v=00wyaI9oRTU
Mistä arvasit? 8)
Lippua ajattelin netistä ostaa ennakkoon,mutta sähköpostitulostuslippukin sisältää toimitusmaksua 1,50€.Kyllä on poroagria taas rahastamassa,Ja pysäköintimaksukin lienee maksaa maltaita.Saa nähdä millanen ruuhka sisäänmenossa,joskus siellä parkkipaikkaviittoilijat toppailevat liikennettä melko tyhmästi.

Ota myyntimies linja ja kävelet siitä sisään pokkana, sanot että agrimarketin osastoa ja sut kumarretaan sisälle, säästät 17 euroa  ;D
Tuli kokeiltua, kumarrettiin niskaperse-otteella pois alueelta, piti käydä parturissa ja hakea aurinkolasit päähän ja yrittää sitte uuestaan. Vitut siellä mittään Agrimarkettia ollu... ;D
Sivuja: 1 [2]