Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2]

Viestit - mascot

b kortilla sais kuulemma ajaa liikennetraktoria ilman kärryä.. ja sitten yli 60 kulkevaa kärrin kans ce kortilla.. toisaalta ihan järkevää nuissa nopeuksissa  :P
menee tuommonen ala sampo roosenlevin c6 tai c8 helposti..
http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/led_minityoevalo_9_50v_10w_floo-p-16731-73/

nuo on hyviä, helppo asentaa melekein mihin vaan ja valoa riittää ihan kohtuullisesti..
Kasvintuotanto / Vs: Puinnit 2015
: 04.09.15 - klo:19:08
Joko on porukka puinu heinänsiementä..
Tere

Minäkin lainaan tätä aihetta ja kysyn että missä lie vika kun valtrassa syttyy parkit ku painaa jarrua?  ::) Kone on t 170 vm 2006.

alota perävaunun pistorasiasta.. sitte ota takaumpioiden lasit irti ja katto onko johdot ok ja siitä johdotukset lokarin alta hytin nurkkiin..

Ja seuraavaksi tarkastat takavalojen sisältä ettei ole johdot yhdessä tai polttimon hehkulangat sotkussa jolloin saa parkit virtaa yhdistelmäpolttimon sisältä parkkivalolangan kanssa oikosulussa olevalta jarruvalon hehkulangalta jarrua painettaessa.

Jees vika korjattu, vaihoin uuden takavalon polttimon niin ongelma hävis.. :) kiitos vinkeistä
Tere

Minäkin lainaan tätä aihetta ja kysyn että missä lie vika kun valtrassa syttyy parkit ku painaa jarrua?  ::) Kone on t 170 vm 2006.
http://www.agropoint.fi/vaahtomerkitsin.html

tommonen olis hyvä vaihto ehto jos opastinta ei tartteis muussa ku lannan levityksessä.
Semmosta päivää ei tule että atte tuon nyykkäriin vaihtas  ;) järeämpää kalustoa mielessä. Tuo 936 on pyörittäny hakkuria koko ikänsä. On hyvä ja siisti
jos nuo koneet on vain hakkurin edessä ni eikö kustannustehokkaampaa ja muutenki miellyttävämpää ois istuttaa joku 500-600 heppanen kuorma-auton moottori pyörittämään hakkuria, kestää rääkkiä  pitkään ja peruskunnostuski halvempaa ku fentin vahto :-\ :-\ :-\ :-\

kaikkein viisainta ois istuttaa hakkuri suoraan kuorma-auton päälle..
Ainaki 2005 vuoden t sarjassa on tuo luukku samassa paikassa ku Juubilla.
Itse en ajaisi noin pitkään, jonkinverran vaihtoväliä varmaan voisi kasvattaa.

Paljon riippuu siitä, minkälaisissa oloissa ne tunnit kertyvät. Sisältyykö tuohon vaihtoväliin 100 kylmäkäynnistystä pakkasessa, huutaako kone turbo punoittaen ja lämpömittari punaisen rajalla 99% kuormalla koko ajan, onko piristetty rankasti, paljonko tyhjäkäyntiä ja pätkäajoa kylmänä jne. Vai käykö se tasalämpöisenä 40% kuormalla 1500 rpm päivästä toiseen.

Pelkät tunnit ovat vähän huono mittari öljyn rasitukselle.



No näinpähän se on. Ite olen pitänyt vaihtoväliä 250 ja kone raskaassa työssä, vaikka ajan "long life" öljyillä.
Millä periaatteella autopowerilla vedetään esim niittomurskainta tai paalainta..? Niissähän ei ole sitä poljin ajoa niin miten hidastus tapahtuu..  ??? Jos vivulla ei voi jarrutella.
Tässä valjastettiin hapotin paalaimen satulalle 12v jälkeen ja säädöt olivat hakusessa. Kuski ei tajunnut pysähtyä katsomaan mikä tilanne aineen menekillä oli ja tulikin ilmi, että kahteen paaliin oli mennyt n. 12l biologista säil.ainetta per paali. Kyllähän nämä vissiin uskaltaa syöttää?

Minkälainen hapotin kun nuin paljon saa menemään paaliin?
Mitä ootte mieltä, pystyykö  250 h huoltovälin olevalla koneella ajaa näillä 500 h vaihtovälin öljyllä? Tai varmasri pystyy,mutta voiko miten tuo vaihto väli..Voiko huoletta venyttää sinne 500 tuntiin.. Kyse siis tietenkin moottori öljystä. Öljynä oon  käyttäny shellin rimula 15w-40.
Tervehdys. Mulla on neljä traktoria ja kaikissa on samanlainen nostolaitevika:Eli, kun on kova pakkanen, ja konetta ei ole perässä, eivät varret laske kunnolla alas. Pitää välillä käydä oikein painamassa kun kärry pitäisi saada perään. Kesäisin vika häviää kaikista traktoreista. Viime talvena huomasin, että naapurin traktorissa oli aivan sama vika. siis vakavasti puhuen tiedän tasan tarkkaan mistä tuo johtuu, mutta ihmettelen etteivät valmistajat ratkaise tuota jollain pienellä apusylinterillä joka toimisi vain kun sormi on napilla , tms tavalla joka ei häiritse esim tunnustelua. Siis vika tuo jokatapauksessa on, ei ominaisuus.
Kannattaa joskus puhdistaa/voidella koukun nostotangot. Käy kertomassa murheesi Valtra kauppiaalle ja huolesi on ainakin niiltä osin pois pyyhitty.

Jep,nostotankoihin kertynyt paska siellä kangertaa.
Sivuja: 1 [2]