Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12

Viestit - Von Fendt

Äläs ny anna ymmärtää enempää mitä todellisuudessa on....
Nimimerkillä: Luotto vielä pelaa!
Ps. maidon hinta tulee ensi kuun vaihteessa putoamaan 4-8 snt...osamaksukaupat vaikeutuu!

Luottoo on monenlaista...

Kauppalehdessäkin voi mainostaa.

Pieni mainos kannattaa aina, vaikka kyseessä olis pienenpikin artikkeli  ;D
Varios on jakopää moottorin takapääs  ;D

Jekku on kyllä Vaaarallisen hyvää  ;D Röyh...

Ylivoima on Since 1960-luku ja pulinat pois.

Kaikennäköisiä kylkisäiliöitä---> tiine sammakko. Lappoilmiö???

V, eiks kukaan ymmärrä Ojalan sanomaa.....
Onhan fentillä ominaisuuksia mutta miksi maksaa paljon enemmän jos laatu on valtrallakin riittävä.

Vide, tiäkkö mikä se on kun mikään ei riitä?

Kyllä köyhien kanssa on sitten niin veen raskas jutella....

Onnex on mettää naapurin kanssa tuhannen hehtaaria!  ;D
Oon kuullu juu, että nuutajärveltäpäin on punkalaitumen keskustassa ollu fentti lavetilla matkalla vammalaan korjaamolle, sata nolla...

Silti vaan ruohoo kaatu ja 400 lehmää saa evästä.. Jopa alle  ;D


[/quote]Minkä kumman häpeän? Ja jos ei ole laskutaitoa niin sen suuremmalla syyllä on parempi ajaa taloudellisesti turvallisella ja edullisella valtralla.
 Ajatuksena laskutaitoisena heitän seuraavan: Olipa kerran traktori menossa vaihtoon. Koneen arvo olisi riittänyt käsirahaksi fenttiin. Kone vaihtui kuitenkin valtraan kun siitä tarvitsi maksaa niin vähän että tehdyn työtunnin nettohinta jäi valtralla puoleen siitä mitä fentillä.
[/quote]

Kyllä sitä hävetä saa kun ei tuota maailman puhtaimpia elintarvikkeita parhaalla kalustolla.

Oma hyvinvointihan ei ole minkään arvoista?? No, ihmiset nauttii eri asioista.. Toinen on sovinisti ja toinen perfektionisti.
on mukava lukea agronomi-tason keskusteluita    :D

Kuinkahan moni täällä on agronomi..  :P

Itseopiskeltu insinööri täällä, jokaisen insinöörin märkä yöuni, patentoitu uniikkituote ;D Peruskoulupohjalta ;)
Onko 300-sarjalaisessa erilainen suunnannvaihtovipu ku 818-variossa ko siinä vaihetaan suuntaa heilauttamalla joystikkia vasemmalle? Ite mitä oon fendtillä ajellu ni meille tulis heti semmonen jos olis pätäkkää!

Usko maatalouteen riittää ja laskimessa patterit!
MEILLÄ VANHA VALTRA, TARTTEE LASKEE VAAN LEVILLÄ ;D ;D ;D ;D

Kait sitä vanhalla suolahden kehitysvammaisella, kun vaan häpeen kestää ;D

Laskettelu Levillä EVVK ;D Mielummin ajelen Fendillä Nuutajärven molemmissa päissä sata nolla ja naureskelen kun laskutaidottomien pitää ajaa valumötillä ;D

Onko 300-sarjalaisessa erilainen suunnannvaihtovipu ku 818-variossa ko siinä vaihetaan suuntaa heilauttamalla joystikkia vasemmalle? Ite mitä oon fendtillä ajellu ni meille tulis heti semmonen jos olis pätäkkää!

Usko maatalouteen riittää ja laskimessa patterit!
Mikä hinnaksi eri alueilla, joku lupaa suosiolla postimaksun verran A-B-alueella :-\.

Se vaan on niin palkitsevaa kun kuopus pyytää maitoo lasiin ja saa hakea sitä hanasta vekselinvihreitten välistä  ;D
Alkaa olla paalimuovin hinnat niin ylhäällä ja nousu varmasti jatkuu, että pakko etsiä rehuntekoon edullisempaa menetelmää.
Toki täydentävänä menetelmänä paalaus käy edelleen, jos kaikki ei mahdu siiloon (urakoitsijan toimesta).
Kuinka eri ruokintamenetelmät (esimerkiksi mattoruokkija tai kiskoilla kulkeva vaunu) selviytyvät noukinvaunun silpusta, vai onko silppurivaunu ehdoton näille?

De Lavalin kamppeista saa koottua sellaisen vaunun, että menee läpi jäinen kelasilppuroitu rehu. Ainoo murhe on ruotsalaisten logiikka, prkl. Naisellakin fiksumpi  ;D

http://www.fellow.fi/galpop.php?i=img_5239.jpg&t=Img_5239
Juu, kevyt vetää kun painuu, tarvitaan telakone apuun, ei lähe kolmella traktorilla, kokeiltu on.

Renkaan matala korkeus tuo omat ongelmansa ja eipä juuri eroa pintapaineessa, itävaltalaiset on saanu kaavoihinsa jotkut potenssit. Paras olis kampiakseliteli, jossa olis 3 700:sta rinnakkain. Joku kaunis päivä kun tää harrastus ny kohta loppuu ni teen sellaisen. Se vaatii aikaa ja ny ei ole sellaista kun on robottien orja.

Savipellolla kun märkään aikaan oikein ajaa telien välin täyteen savee ni sitten ei liiku enää millään. Maavara on ihan onneton.

Mulla telin valintaan vaikutti se että siinä oli nestejousitus ja siihen sai kytkettyä pyöräkuormaajavaakan. Kosteissa kuormissa on parhaillaan ollu painoa yli 16 000 kg.
Kokemuksia tuollaisesta kurmannin telistä noukkarissa?Periikö huonommin rehukasan päälle?Vai riittääkö 800-26.5 renkaat esim.jumbon tai krone zx:än alla?Tyhjäpainot kuiteski 8-10tonnin huitteilla.

Kurmannin teliä EI kannata ostaa, ei ole hintansa väärtti ja joutuu monasti talikoimaan vaunun aumasta.

Samaan kasaan ajeltu rinnakkain toisen Jumbon kanssa, jossa 800:set ja paremmin meni auman päälle. Ite pidän parhaina vaihtoehtoina 700/22,5 Micukan Garco XBIB.
Mulla 2 kappaletta DeLavalin Combimasteria sukkuloittee ruuat 200 lehmälle ja useamman vuoden kokemuksella vois todeta että silloin kuin toimii hienosti niin todella vaivatonta, mutta rumia sanoja tulee liian usein. Robotit lähtee liikkeelle kellon ohjaamina ja kun saapuvat tankkauspaikalle niin logiikan ohjaamana ottaa rehut täyttöpurkain tornista ja väkirehut spiraalilla siilosta. Yhteensä 28 kertaa päivässä. Väkirehut on yleensä aina saatu lehmille, mutta säilörehun kanssa on tänäkin vuonna jokusen kerran turvauduttu avantkattiin. Joko on ollut tornissa purkain rikki tai jotain muuta vastaavaa vikaa.

Roboteissa on suurin ongelma ruotsalainen logiikka, eli säätövaroja on liian vähän. Ohjelmaan ei ole saatavissa muutoksia. On tiettyjä raja-arvoja joiden ylittyessä tulee error ja kone halvaantuu siihen paikkaan. Jos olisi liikkumavaraa enempi raja-arvoissa niin puolet hälyytyksistä karsiutuisi pois.

Jokapäiväistä valvontaa siis vaatii ja ei voida puhua automatiikasta.

Paras tilanne oli silloin kun oli väkirehurobotti erikseen ja kiskolla kulkeva käsinohjattu säilörehuvaunu erikseen. Aikaa kului kokonaisuudessaan vähempi ruokintaan ja valvontaan.

Nyt jos tekisin ruokinnan automatisoinnin, niin ketjupöytä ja siihen varalle ylös kiskolla liikuva Huma-vaunu. Vaihtoehtona ois ape tai sr ja väkirehu. Väkirehu jaettais kiskorobotilla ja sama kisko olis siis varakäyttönä säilörehuvaunulle.

Jos kapitaalia riittää niin ruokinnan voi todellakin automatisoida, pitää vaan tarkkaan miettiä mitä haluaa.
Nyt nähty uus iso S ja maailman suurin vergu. Ei voi muuta todeta kuin valovuosi Variosta. Niin tuli ikävä 936:sta kun noitten Acgon kakkos- ja kolmosmerkin hytissä istu. Luokassa 360 hopojoulee, ylivoima on selvä Fendin edux.
936:ssa hetkellisen kulutuksen mittari heilui töissä 24-65 litraa ja kuitenkin kahen päivän töissä trippimittari näytti keskikulutukseksi 24,1 litraa tunnissa.

820 lähes vastaava 818 vie noukinvaunuajossa 3 kilometrin ajomatkalla päivän aikana keskimäärin 16 litraa tunnissa ja sitten kun 818:lla niitetään ysimetrisellä niittomurskaimella niin silloin menee yli 25 litraa tunnissa, siinähän otetaan kaikki tehot irti kovassa ruohossa ja kone käy täysillä tehoilla kokoajan päisteajoo lukuunottamatta ja siirtoajoo.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12