Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 94

Viestit - Peltola

claasi ja paalikärrin kanssa suoralla tien pätkällä.   toiselta puoleta kone melko ehjä mut toinen puoli oli sit jo palasina.        toivoa sopii et on ollu vakuutukset kunnossa!    tänään näin kuvia tuosta ja surkialta näytti.     laakerinjuuresta poikki.    se siitä sakujen laadusta!

Valmetin, Casen, Nyykkärin ja Zetorin akseleita on katkennut, mutta että (uudehkon) Claasin, joka kulkee ehkä sen 60. Vai oliko uusi ja iso?
On tullut koettua hiljaisessa vauhdissa, mutta ei 50 nopeudessa. Välillä mietityttää kaivurilavettia vetäessä.

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/212500
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: maus
: 04.03.19 - klo:11:38
onko porukka kokeillu tuota  maus merkillä myytävää aerosolisammutinta?       ostin tollasen tarjouksesta tojoon...   jos vaikka joskus tarttee..    kun kuulin millasta tuhoa jauhesammutin teköö sisätiloissa.         aika kätevän kokoinen sijoittaa koppiin..                toivottavasti ei tartte koskaan käyttää, kylläkin.

Mulla on varalla koneissa. Suunnitelma on ensin päästää tuo vaaraton kaasu ensin reiästä konehuoneeseen ja sen jälkeen vasta sammutin kouraan. Sammuttimia on koneissa, mutta jauhesammutin on sellainen tuholainen, etten sitä käytä jos Maus tehoaa.
Kaasu pitäisi sallia automaattisammutusjärjestelmiin ehdottomasti räjähdyspanoksella. Eli yksinkertaisesti letku, joka hajoaa kuumuudessa ja purkaa kaasun syrjäyttäen hetkeksi kaiken hapen. Sammuttaa varmasti ellei kuumuus ja öljy/polttoaine sytytä kohta uudestaan. Antaa kuitenkin aikaa leimahduksen jälkeen tai sammuttaa kokonaan.

https://www.youtube.com/watch?v=uzALsTK5Ses

Tossa videolla avotulta, mutta toimii katetussa konehuoneessa parhaiten. Jostain reiästä vaan sisään.
Metsätalous / Vs: latvat maassa
: 27.02.19 - klo:21:46
Oletteko realisoineet vakuutuskorvauksia lumituhoille? Mitä maksavat? Selviää monelle vasta maaliskuussa hakatessa.
Miellyttikö hinta? ???
Kiitos vaan Lumikille koosteesta. Osan pdf:stä tallensin, kun ei aina heti löydy.
No johan on peltola onnistunut koneshankinnoissa, jatkuvasti pittää liimailla kasaan. No hyvä että on pari tuubia valmiina.Oliskoos syytä kuitenkin kattoo mistä johtuu eikä sitä silikoonilla korjailua.Kuka mistäkin tykkää.

Kylläpäs nyt doctor on kateellisella päällä. Vanhoilla se tulos tehdään eikä konemyyjillä.
Jaa, ei ole kateutta vaan näkemystä.Koneet on sitä varten että niillä tehdään töitä eikä remonttia.Mitäs tulosta niillä remontissa olevilla romuilla tekee, tai siis jos sitä silikonitiivistettä sattuu olemaan jo ennalta hankittuna niin tiivistykset ei sitten "maksa" mitään.
Siis millasia laitteita peltolalla on jos niitä pitää jatkuvasti aukoa?Taidat olla yksi näitä PÄÄN aukojia.Vaahto jo näkyy tippuvan suupielistä uhotessasi.

Koneilla tehdään vähän muutakin kuin peltohommia, en kyllä kerro Dr:lle mitä.
Kesken kauden ei traktorit ole jättäneet pulaan. Tavoite on että 1000 tuntia voi öljynvaihdolla kaudessa ajaa. Talvella katkaistaan jos tarvis. Viiden tonnin remontilla kaikki tulleet kuntoon versus 50 tonnin vaihtorahaan. Työkoneita korjataan jatkuvasti, raskasta kalustoa tarvittaessa.

Pään aukoja en ole (muoks; olen kyllä päänaukoja turhan kireille), voit nuo mun jutut sitä miettiessä lukea, ja vaahdotuta ei sitten yhtään. Sen tein kyllä parikymppisenä, kuten sinä nyt. Tosin tohtorikin on toivottavasti eri persoona oikeassa elämässä  kuin somessa.
Kesällä painetaan enemmän, nyt rennommin.
No johan on peltola onnistunut koneshankinnoissa, jatkuvasti pittää liimailla kasaan. No hyvä että on pari tuubia valmiina.Oliskoos syytä kuitenkin kattoo mistä johtuu eikä sitä silikoonilla korjailua.Kuka mistäkin tykkää.

Kylläpäs nyt doctor on kateellisella päällä. Vanhoilla se tulos tehdään eikä konemyyjillä.
Niin, itellä kyllä nuo tiivisteliimat vanhenee, ei ole tarvetta jatkuvasti käyttää.Peltolalla ne rempat lienee jokapäiväisiä verkun sielun elämän tutkiskeluja koska ruutassakin pitää silikoni olla valmiina.Mää yleensä hankin aineet silloin kun niitä tarvitsee, ei kaikkia ole tarve pitää varalla.

Viimmenen isän fergu lähti talosta 1988 eikä ole ikävä multipowerin hampaita eikä pohjalla pohjalla mäntäpumppua. Yhteensä kun tuhat vanhaa heppaa pyörii niin aina jonkun lootan posket pullottaa.
KL_varaosakin mainostaa nyt Fuchsia. Ei voi olla huono:



Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W-30 4L
 
Erinomaista suorituskykyä ja optimaalisia kylmäkäynnistysominaisuuksia tarjoava moottoriöljy!
Luokitukset ja hyväksynnät:

    BMW LONGLIFE-04
    MB 229.51
    Porsche C30
    VW 504.00
    VW 507.00
    ACEA A3/B4/C3
    FORD M2C917-A

Tuotenro: 58663

Norm. 35,00

26,00
(Hinta sis. alv. 6,5€/l)


onko se paperitiiviste turha jos tiivisteliiman luvataan korvaavan paperitivisteen jos sillä ei ole  mitään säätötarkoitusta... ikäänhän niitä tiivisteitä ei ole kun jotain hajoaa ja arkista alkaa naputtelemaan tai leikkomaan on työlästä :-\ :-\ :-\ :-\

Kyllä nuo ovat pitäneet ilman paperia, kunhan ei tuki silikoonilla kaikkia paikkoja. Tursuaa siis helposti liika öljyn puolelle.
Aina on mustaa Loctitea 59.. alkuisena ruutassa. Hyvin on pitänyt perät, etuakselit ym.

https://www.ikh.fi/fi/silikoni-oljynkest--300ml-musta---5970---hk5970
Kokkeile tikusta 5 tuhannen kilsan päästä, miltä f-ööli tuntuu...
Saat koittaa kun niin haluat
Yks ukkeli tuolla noamakirjassa maenosti autoon ölöjynvaehatusta suoattimineen 60 eurolla, kysäsin että mitä ölöjyö ja sano olevan semmosta ku Fuchs öljy 5v/40. Ompiko moesista ölöjyistä sanomista, hyvvää eli huonoa?


En säästäis öljyssä viitosta, näitä "merkkejä" ja uusia edustajia piisaa.
Ois kannattanut vaalien jälkeen tästä jutella.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 94