Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]

Viestit - merjukka

Paha on täällä kommentoida kun valtra ei olekkaan ylivoimainen :-X
Kävin kans viime vuonna JD:n tentaalla Mannheimis ja pororaktorin onnellisena omistajana annoin pikku silmieni havaita monta uutta ihmeellistä asiaa. .
 Tehtaan työilmapiiri erittäin tulehtunut, työjohdon ja työntekijöiden välisiä sanaharkkoja monta kierroksen aikana. Ryhmäurakka palkkaus systeemi ja urakoiden etenemistahti ilmoitustaulut vilkkui tehtaan katossa kuin virtuaaliruoskat..
 Työväki mulkoili meitä vierailijoita kuin atrian vetistä käristettä.
 Turha puhua et valtran tehtailla on lentäny isäntien niskaan muttereita joskus, vastaava ilmapiiri löytyy Saksan ihmemaasta nykyään.
 Lopuksi vielä kokoonpanolinjasta JD:llä, jos sellaisesta nyt voi puhua edes. Muodoltaan tuo linja muistutti entistä säästöpankin merkkiä, siltanostureilla roikoteltiin välillä pororaktorin eriasteisia torsoja linjan yli. Aivan uskomatonta meininkiä. Valtran suoraan pelkistettyyn kokoonpanolinjaan ero on 20 vuotta, vähintään.
 Kaiken tämän vuodatuksen jälkeen..... Kuitenkin luotan JD:n laatuun. Mut älköön kukaan tulko kertoilemaan et saksalainen laatu olis jotain erikoista, ylimaallista, tuhatvuotista, aikaansa edellä. Pyh!   
Millähän tehtaalla olet käynyt ???
Linja on C:n muotoinen (tosin terävillä nurkilla) eikä siellä tosiaan torsoja roikotella linjojen yllä. Tainnut se saksalainen ohrapietelö tehnyt tehtävänsä. Ohjaamoo tosin vähän "roikotettiin" kun laskettiin paikalleen. 
Kuinkahan moni on edes oikeasti käynyt jd:tehtaalla?
näiden kommentien perusteella voi jäädä kahteen...
ei taideta suolahden tehtaalta ajaa uutta traktoria ulos joka kolmasminuutti, eikä varmaan monelta muultakaan??
Jotka muulla ajaa niin ovat vaan kateellisia ;)
jontikan valmistusmaassa eli saksassa se on myydyin traktori n.20% fendit hyvä kakkonen n.18% ferku pääsi nippanappa kympinjoukkoon n4% ja valtra vähän alta prosentin. Vähän samansuuntaisia lukuja jos katsoo euroopan tai maailman laajuisesti. Deeren tuotekehittelyyn laitetulla summalla pyörittäis koko valtraa, tosin siihen summaan sisältyy traktorit, maatalouskoneet, metsäkoneet, maanrakennuskoneet ja tuulivoima. :o
Pidetään vaan mopot mopojen hommis.
Kun aletaan kurittaa koneita kovilla taka-akseli kuormilla on
siihen oltava mitoitukset kohillaan, alkaa paukkua ja rutista  :P
Kun taka-aksilakuormat vetelee yli 10 tn ja tehoja otetaan ulos
niin erottuu jyvät akanoista. Katkee pulttia, halkee banjoa, lähtee
laippaa vanteesta, menee laakeria akselilta yms alimitoituksesta
johtuvaa oireyhtymää...
Ihan turhaa päänvaivaa ..meniskö N:llä tää ja tuo ?  :P
Korjaamot väärällään porsinieta uusia koneita, mistä johtuu,
mikä mättää ?

tämä ei liity aiheeseen mutta miksi 7920 deere ei jaksanut erään isännän mukaan vetää 10m leveää äestä kun tiedän et hiukan ruuvatulla 3640 deerellä on vedetty 9m leveää äestä?
   

Tää on just tätä: Power boost kytkeytyy vasta 22km/h vauhdissa ja
enne sitä 7920 on 180 hp laiskapaskapökäle... sit vasta kun ollaan
kotio menos niim kurvataan *illurallia 240 hp voimalla  :P
Vanhassa Deeressä on kaikki pollet aina töissä ja hereillä  8)

lisäteho kytkeytyy 15km/h ja lakkaa kun nopeus alittaa 10km/h
Onko ne 8000  sarjan ferguja, kun en löytänyt s-sarjan teknsisiä tietoja vertailtavaksi
On, ohjaamo ja konepelti on valtraa loput samaa 8000 sarjan kanssa.
10 vuotta autopowerissa vipua heiluteltu, ei tarvitse hiljenellä eikä pysäytellä. vauhti vaan kovenee tai hiljenee ;D
Eikä remontista tietoakaan. Vähän ihmetyttää nämä aluevaihto puheet ???
on se veikiä kun valtra keksii vaihteiston mikä on keksitty jo parikymmentä vuotta sitten...
ja jänä kokeilla mitenkä aluevaihteet toimii portaattomassa :-\
portaattomassa pikavaihteet :o S-sarja=ferku ::)
Kuten jo tuossa aiemmin mainitsin PYÖRÖPAALAIMET OVAT SUUNNITELTU VAIN  OLjEN JA KUIVAN KORSIREHUN PAALAUKSEEN.Säilörehut tehdään muilla koneilla.Silpun pituus on mitä on ja säilöntäainetta ei käytetä koneen  vuoksi.JA varastointi ja säilöntätappiot huomattavat.
Tuo silpun pituus on ainoa joka tuosta pitää paikkansa ;)
Kyllä mun käsityksen mukaan 905 on kaikea muuta kuin hyvässä maineessa. 


Mutta kyllä minun ahdokas tähän kategoriaan JD Autopoverit ennen 2009 valmistetut. Useimmissa ollu vikoja, ei niin pieniä ja ei niin harvoin. Muistan aikoinaan meillä oli 8210 ford, siinä sivupilarissa luki jotta pikavaihteen käyttö kielletty voimakkaan kuormituksen aikana. JD olisi voinut käyttää noita tarroja ja jakannu myyjille tussit jolla tuunattu teksti tähän päivvävväään

autopover vuodesta 2002 ilman vikoja, et se siitä ;D
ja valmeti on yksinkertainen vehje ??? ???
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]