Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 170

Viestit - ht

Jos Suolahtelaisessa on vielä turbiini niin kyllä on hyvä.
Saa IBC-astian bensallekin. Tilavuutta kolmasosa dieselin astiasta eli reilu 300 litraa. Pumpussa pitää olla erilaiset tiivisteet.
Muista sitten että Salpausselän yläpuolella raekoko kasvaa kivennäismaassa olennaisesti Kymijokivarteen verrattuna...  ;)
Auton navi pysyi aika hyvin menossa mukana, vielä kun apukuski luki matkoja seuraavaan käännökseen niin kohtuullisesti pärjäsi.
   ja nuin kapia tie.   eihän tuollasia ole enää etes mökkitiet suomessa..

 Ei tuo ole kapea. Käytiin hiljattain Sisiliassa kattelemassa maisemia, Hertziltä saatiin pyydetyn Yariksen sijaan C-HR. Sekin tuntui Taorminan keskustassa ihan liian leveältä. Yhden yksisuuntaisen kujan suulta sattui silmiin liikennemerkki "ajoneuvon suurin sallittu leveys". 1,8 metriä...  ::)
Jos on Samsungin puh elimet ni äppikaupasta löytyy äppi millä siirretään tiedot vanhasta luurista uuteen
Tuo Bahcon 3 tonninen on hyvä jos 90 mm mahtuu henkilöauton alle.
FH Volvon I-Shift on robottilaatikko, ei powershift eikä kaksoiskytkinlaatikko. Normaali kolmivaihteinen päävaihteisto, 2-portaiset aluevaihtaja ja puolittaja eli yhteensä 12 vaihdetta. Normaali levykytkin moottorista riippuen 1- tai 2-levyisenä. Rastilistalta myös ryömintävälitykset.

Pienempiin Volvoihin (FE?) saa kaksoiskytkinlaatikon.

Fendtin laatikosta olen kuullut organisaatiossa pitkään työskenneeltä henkilöltä, että vaihdelaatikkokustannus on työnkuvasta riippuen 1-1,5 € / käyttötunti.

Powershiftissa kolahdus vaihdettaessa ei tule pakoista, vaan voimansiirrossa olevien rattaiden välyksistä.
hei, poikkeks se 605 valtusta?      tuosa kaverin kans naurettiin et enää tuon jälkeen ole yhtään hyää valtua tullu...

Minkäs verran olet tän "kaveris" kanssa oikeesti tehny töitä uudemmalla kuin 05 sarjan Valtralla? Sitä kun istuu hernerokkapäivänä raktorin kopissa liikkeen pihalla, ei lasketa työnteoksi...
Mulla on kyllä muistikuva että Tuhdit vaihtoi värin punaiseksi jo 1990 luvun loppupuolella.

Muistasin että -87 tuli punaset Tuhtit.
Yhden käymäni puhelinkeskustelun rivien välistä luin, että jossain itäisessä Etelä-Suomessa olisi viritteillä 50 ha laitos. Lähinnä käytiin mietintää tiemaksun määräytymisestä em. laitokselle, kun olisi yksityistien varressa.
Peltotuessa pystyy rajaamaan käytettävissä olevan lannoitevalikoiman sopivan pieneksi. Esim. 3 kpl "peruslannoksia" ja jos joku sellaista harrastaa, vielä starttifosfori päälle. Suunnittelussa laitetaan ensin starttia vaikkapa 60 kg/ha ja sen jälkeen ohjelman annetaan tarjota peruslannosta. Jos tulee vastaan tilanne, että kylvöjärjestyksestä johtuen tulisi ylimääräisiä koneen tyhjennyksiä, niin katsotaan kokonaisuutta, ja vaihdetaan sitten yhdelle tai muutamalle lohkolle sama "peruslannos". Vielä pystyy viilaamaan fosforin ja typen suhdetta starttifosforin määrää muuttamalla.

En pitänyt kohtuuttoman vaikeana kun aikanaan oli nuo starttifosforilaitteet; nykyään mennään aika pienellä panostuksella ja yhdellä "halvalla" lannoitelaadulla. Ja lisätään säilörehunurmialaa. Vaikkei ole kissaa, koiraa eikä mitään muitakaan elukoita...  ;D ;D ;D
Mitenköhän tuollainen Mensen leikkuri toimisi sivulle etukuormaimeen tai nostolaitteisiin kiinnitettynä? Hydraulinen kallistus siihen varmaan pitäisi kyhäillä.

Taitaa tulla murskaintyyppisten kanssa samoihin hintoihin.

Hidas.
Eipä tarvitsisi vuosimaksuja maksella.

Aika pieni riesa siitä, että on kunnon kirjanpito ja reaalinen mahdollisuus suunnitella esmes lannoitus kunnolla ja hakea eri vaihtoehtoja. Ruutupaperilla tuota ei viitti tehdä kukaan.
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 170