Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 42

Viestit - keskomies

Ei se umpijööti natikassa ole ollut koskaan mutkalla ja laakeri pitää suorassa kun on tiukka.
Saako sitä edes mutkalle muuten kuin ajamalla koneen mahastaan killumaan jonkin kiven päälle?  ???

Etukeinun laakerit jos väljät niin se kyllä rasittaa tuota laakeria sekä kardaanin liitosholkkeja.

En tiedä miten se mutkalle saadaan, mutta sellaisen (4240) akselin olen oikaisut kun kannatin laakeri ei kestänyt pitkään, niin piti myös keskittää akseli prikoilla kannatinlaakerin pukkiin kun se ei ollut linjassa.

Luulisi tuon etupään paukkumisen johtuvan vetopyörien nopeuserosta eli jos sitä ei ole ei ole häivää.

Suosittelen tuommosen nyrkkipajalaisen niinkuin Lumia pitämään suunsa kiinni, jollei kyseisen koneen sielunelämään ole kunnolla tutustunut. Tässäkin Lumian huutelemat ohjeet vievät varmasti koneen tuhoon. Tätä juuri näissä keskusteluissa en ymmärrä, kun tullaan pätemään asioilla, joista ei tiedetä mitään. Sen mustamaalauksen jälkeen annetaan vielä vääriä korjausohjeita yms...  :'(
Täällä oli se 40 kuutioo kasassa pellon laidassa. No siihen sitten muuan mökkiläinen tuli puolenkilometrin päästä ettätuotko kiviä rantaan. No minä siihen et 40 kuorma niin tuuaan. Nauro paskasesti ja ja tuumas et noita teillä on. No puhelin käteen ja soitto niin kippaikka löyty ja saman 40 sai taas kuormasta. Vituttaa tuommonen asenne kun ilman pitäis kaikki saaja. Nytkin kestosopimus taas et saa ajaa kivee jos tulee ja joka kuorma rahan edestä. Samainen kinuaja tuli viimeviikolla kun rumppua mökkitielle uusittiin, kun pelto lainehti vettä ja vesi oli syöny rumpun veke. No siinä parituntii ässättii ja putket laitettiin ja 2 kuormaa hiekkaa ilman siihen tuotiin. No eka ylittäjä oli ja pääs yli niin tulee juttusille et kuka lystin maksaa. No tuumaan et lasku tulee tiekuntaan. Tuumas ettei oo heijän tarvis maksaa sitä. No Ite siihen palo pinna ja tuumasin et kaivetaanko pois kun mulla ei kulkua tiellä eikä mitään sitä vastaan et vesi juoksee avoojassa tien kohtaalla. No siitä taas nurinaa. Ja hiekat yms oman työn rapaojassa sais ilman ja vain maksua kaivuri putket ja polttoaineet. En ymmärrä. Onko tommonen *****ilu ja kerjääminen tuttua?? Tai kai on vaan niin saita mökkiläinen.
Sama täällä 844 XL ja siinä on pushpullit ja vuosmalli jotain luokkaa 83-4
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Elho
: 07.05.13 - klo:09:51
Varsinainen uutuus... mitään uuttahan tuossa ei ole kuin kasvanut työleveys.

Taitaa olla myös hakkuri vähän muuttunut...
Leylandin 1200 tunnin huolto tekee tarvikkeiltaan 500 €, sis. öljyt, suodattimet, vent.kop. tiiviste, nostolaitteen koiranluunlukitussokka sekä tiivistemassat nostolaiteyksikköön joka täytyy irroittaa öljysihdin puhdistusta varten. Töitä menee rivakasti mutta huolellisesti tehden 5 ja puoli tuntia suunnilleen.



Normaalille ihmiselle informaation taso tässä yllä olevassa viestissä on puhdas nolla....
Mutta onhan se paskan leiman saanut yleisesti, ihme kun niitä niin moni, mutta harva valittu joukko vaalii  8)
Joo, maailmassa on monenlaisia ihmisiä ::) Keräileehän jotkut ladojakin ::)

Kyl mää ainakin ampusin itteni, jos joutusin jollain Leukulla ajamaan työkseni. :-X

Noo, kyllä tuo 472 on traktori kun vertaa A-sarjalaiseen Valtraan. Perkale miten mukava voi traktori olla ajaa, vaikka onkin vanhanliiton vehjes. Loota niin perkaleen liukas käsitellä, ja kulkee kuin juna tiellä. 06 A85 on melusampi, mitä 80 vuosimallin 472 korvakuulolta. On niin käteenkäypänen peli. Mutta se on minun mielipide vain. Nytkin kevääksi valjastan lellun äkeen eteen paripyörien kera, loikkarinuffi kylvölannoittimen eteen, pienempi keskipakolevittimen kuskaukseen ja valtra saa tyytyä säkkien nosteluun ja aisankannatteluun, ei sillä möhkäleellä kehtaa pellolle mennä  :o
Eikös nuo olekkin saman aikakauden suunittelun tulosta...

Ei saanu enää vanhempaa lainausta, niin tehää tästä... Eli miks sortua uuteen koneeseen jos se ei jo lähtiessä ole sopiva käteen???????????
Ja casen 2 tonnin remonttia itketään kalliiks, häpiä skännä!
Tuolla hiertää pakka aina vähän vaikka neliveto ei ole päällä. Teidän tilan kuvia katsoessa tuo kone näyttää olevan niin takakyykässä ettei vetosuhde passaa varmasti yksiin. Laitas ne rengaskoot esille ja mikä on kuluma niin voi vähä laskeskella. Mut luulen et tässä on ihan tuosta kyse. Ja etuperän naputus johtuu jos kaikki lukon hilut uudet ja liian tiukka niin ongelma juuri tuo. Ja väärä öljy voi olla kyseessä. Kannattaa vaihtaa vaikka kahdesti öljyt etuperään ennen kuin aukasta jos olet varma että kasaus ja välykset ovat ok. Meillä meni etuperä liian tiukaks kasatessa se uusilla osilla ja sen takia sitä tasohiottiin sitten kiinnilaiton yhteydessä. Mutta lisää tietoa niin voidaan vika paikallistaa. Kohta pitää keskutelu kääntää uq:ks ettei paskasakki sössi tässäkin. Ja koitas skännä laittaa valluun vaikka 14.9-24 tilalle 14.9-28 nii kuunnellaa porukalla pauketta :D
Siis mikä on tossa koneessa nyt vialla? Ei voi olla kuin edelliseltä huollon laiminlyöntiä. Mutta laitas vikakuvaus nii pääsee vähän sisälle mikä on vika.
Ei muutakun ruiskutus vahvalla glyfoseoksella 2 kesänä peräkkäin niin alka pajun kannot kuolla. Ja paju siitä hyvä kasvi ettei se kauaa viihdy kun juuret alkaa pehmiämään. Missäpäin suomea tämä kyseinen kaistale on??
Siis sitä tarkotan et miks lastutus on nin pahasta, tuottaako se luokkaa traktorin hinnan tappiot? Vai mikä muu syy selittää tämän karttamisen kuin ruttoa?? En ymmärrä. Eikö se ole jokaisen oma asia millaisen koneen laittaa ja lastuttaako vai ei. Mutta selitys sille miksi pelkäät optimoida koneen, vai onko sitä? Mikä on se asia että se on suuri paha??? Niin ja koneita ei kai ole hävinnyt mutta oletin että tuo voi loimaaseudulla tapahtua, koska lastuttamista pidät pahana :D Vai mikä on syy?
Kertokaas tyhmälle minkä helvetin takia pitää aina olla kakkuruuvilla/lastuttamassa/turbottamassa traktoria? Eikö vois kerralla ostaa sellasen veturin jossa tehoa riittää sen verran ettei tarvi hampaat irvessä huudattaa. Lähes joka topiikissa kun keskustellaan traktorista, ollaan tekemässä jotain noista kolmesta tai sitten niitä kaikkia. Miksi????
Kattos ny. Ku 10v vuotta sitte käytettynä hankittu sattu olemaan ilman turboa. Sillä pärjättiin 8vuotta ihan kivasti kunnes tuli turbo laitettua. 100konista sinne johonki 120koniin. polttoaineenkulutus väheni ja moottoriominaisuudet parani, sikäli jos ne cumminssissa voi parantua ;D
Valmis turbosarja maksaa n.2000€
Uusi traktori 120hv maksaa n:60000€
Mun mielestä halpoja koneja. Eikä sitä harmittavaa ostokrapulaakaan liiemmin ollu.

Tykkää!!!! Mutta SKännä ois keulinu taas suurien kahukaurarahakasojen kanssa eelle ja lyöny sen satatonnia tuonne ninko kankkulankaivoon. Ja siksi koska tulee maksimissaan 20 t€ tappio kun koneen lastuttaa ja se simsalapim häviää maailmankartalta kokonaan. Tämä on todella outoa tämä lastutus ja optimointi. Koneesi voi kadota tai hävitä jälkiä jättämättä ja tappio tulee todella suureksi. Mutta jos uusi kone maksaa 100k€ ja lastutat vanhan 50 k€ koneen ja se sattuu nyt kokonaan häviämään niinkon skännä uskoo niin silti on viel 50k€ ostaa uus käytetty tilalle. Mutta onko tälläisiä tapahtunut? Koska pelko on todella aiheellinen...
Vituttaa vaan jos urakalla päästää niin sitten tunkion ääressä kuorma päällä ketjut solmussa taikko hukassa ilmiö ottaa vallan. Eli ei viiti koittaa mikä on se turvaraja kun keväällä muutakin ähvääriä kuin ketjujen kanssa pelata. Mutta kellään kokemusta??
No sitten tällä tiedolla on muutakin kuin hupiarvoa. Mites putket teitte??
keskiputki poikki ja aisat toisin päin niin us on um
keskiputki poikki ja aisat toisin päin niin us on um

Tää on päivän paras. Menee kategoriaan pitkästä on hyvä lyhentää mutta lyhennäppäs pitkä :D
Sivuja: [1] 2 3 ... 42