Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - bulldozer

kone on siis estren klapikone ja tullu taloon n.2000 vuonna uutena. sama kone tieten ku nokan malli. tuosa iltasella klapeja tein ja työnsin sisään niin ison koivun ku vaan aukosta mahtu, ja "kirves" jäi puoleen väliin puuta ja hirvee raksutus alko kuuluun.... veistelin huskulla sen pöllin pois ja laitoin uudestaan koneen tulille ja se alko pyöriin ihan oikein ilman mitään... no laitoin vaan semmosen ranteen vahvusen koivun sisään mut sama homma...

kaikki sisuskalut näytti olevan kasassa ja hammasrattaat ja ketjut niinku pitää. pyöritin sitä ilman sitä takapeltiä niin kaikki pelas ennen ku laitto puun sisään... näyttää siltä että vaihdelaatikossa on jotain paskana vai onko tuossa koneessa murtopulttia jossain?????

se on jo ilta nii pitää repia lissää huomenna jos se siitä selviäis...
nykynen kalusto pannuhuoneessa on säätötulen 40kw strong stokeri n. Puolen kuution säiliöllä. Pannu on tulimaxin 50kw. Hakevarasto on n. 120kuutiota vetävä ja heti pannuhuoneen seinän takana. N. Metri väliä stokerisäiliön ja hakevaraston välissä. Laitteisiin olen kyllä ollu hyvin tyytyväinen nyt 8 vuoden ajan. Ongelma on tuo lyhyt täyttöväli noin pienellä säiliöllä.... Jos meinaa talvella olla yli päivän reissussa niin tarvii "palkata" talkkari täyttään pönttö.  suunnitelmissa ois ottaa nykysestä järjestelmästä palopää ,syöttöputki/kierrukka ja ohjauskeskus uusiokäyttöön. hommais lisäksi stokeripöntön tilalle sen "pudotuskuilun" sekä sen takapaloesto jutun (en ny muista oikeeta nimee) ja siitä hakevaraston puolelle n. 3,5 metrin kierrukka ja jousipurkain varaston lattialle. Osat on jo eri toimittajilta katteltuna. Mut nyt seuraa siis ite kysymys... Miten sitä jousipurkain kierrukkaa ohjataan että se tuo just oikeen määrän tavaraa palopään kierrukalle.??? Pähkäilin raja /jotain muuta kytkinta tai anturia siihen pudotuskuiluun. Eli kun anturi kattoo että hakkeen pinta kuilussa laskee niin se käynnistää varasto ruuvin. Takapalojutun moottoria ohjais säätötulen ohjaus eli kun polttimen ruuvi pyörii niin takapalojutun moottori pyörii... Omasta mielestä se ei voi käytännössä toimia että säätötulen ohjaus pyörittäs kumpaakin ruuvia vaikka ruuvit tekis saman kokosiksi ja niitä mottorit pyörittääs samoilla kierroksilla...? Jolla tämmönen laitteisto on niin kertokaa ihmeessä miten se pelaa ja miten sitä ohjataan.? Kaikki muutkin käyttökokemukset on tervetulleita...
Sivuja: [1]