Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 15 16 [17]

Aiheet - jamako

Aina niin luotettavasta Wikipediasta;

"Range Rover Sport
Tillägg: Range Rover L322 - åtminstone av de första årsmodellerna - har frekventa problem med växellådorna som överhettas. Växellådorna är förslutna och kan inte öppnas för att renoveras ens av specialistverkstäder. Detta tillsammans med andra problem - framför allt med elektroniken - gör att bilarna fallit stort i värde."

Parinkymmenen tuhannen ongelmattoman kilometrin (poislukien savuttava webasto) jälkeen osui ko. teksti silmiin. Mitä malleja koskee ja miten oireilee? Leasing-auto, joten jälleenmyyntiarvolla yms. ei merkitystä, mutta kiva kuulla mitä on edessä. Nykykokemusten mukaan seuraavakin auto vois olla Range ja "täysrangesta" tulossa syksyllä 2012 uus malli, jolloin vois päivittää Sportin "täysrangeen" (leasing-sopimus päättyy marraskuussa 2012.)

Alla nyt mielestäni paras ja oireettomin auto koskaan; vai onko tuurilla sattunut hyvä yksilö?
Kävipäs taas huono tuuri; olin Norjassa maatalouteen liittymättömällä työmatkalla ja monien tekijöiden summana kotimatka viivästyi 17.05 asti eli Norjan kansallispäivään. Tuhkapilven aikaan ainoa autovuokraamosta saamani auto oli Ford Fusion 1,4 diesel, jonka luulin olevan nykyautojen pohjanoteeraus, mutta sjuttonde maj:sta johtuen en saanut taksia ja ainoa "leiebil", jonka onnistuin saamaan oli mainittu Volvo. Kuinka voidaan nykypäivänä myydä ko.koslaa? Tolla "bilikalla" ohituksista todellakin muodostui henkeäsalpaavia. Karmea laitos!
Vapaa sana / Kivihiili palaa jatkossakin
: 10.05.10 - klo:11:37
Näin uskoo kivihiilen kuljettaja ja tilaa kaksi uutta isompaa laivaa.

Risupakettia tai ei; ydinvoimaa tai ei; kivihiili palaa kuitenkin.

Ja nimenomaan Helsingin Energian toimesta.
(Kuinkas noin kaupungissa, jossa VIHR äänisaalis yli 20% ?)

"The Finnish shipping company ESL Shipping Oy has ordered two 56,150 DWT supramax bulk carriers from Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd, South Korea. The newbuildings will be built to Finnish/Swedish Ice Class 1A. They are substantially larger than the vessels in the present fleet, of which the largest are about 20,000 DWT. The vessels are to be delivered during the first half of 2012 and the total value of the investment is about EUR 60 million. ESL Shipping has also a 20,000 DWT bulk carrier under construction in India for delivery in autumn 2010.
   “The Baltic Sea cargo markets will continue growing as the economic development in the area recovers. Simultaneously the need to transport raw materials around the year with ever growing vessels is increasing. At the same time, we can participate in new projects where transportation reliability around the year is crucial,” says Markus Karjalainen, CEO of ESL Shipping."
Tuli torstaina Mechelininkadulla kaksi rekkaa vastaa, joiden lavetilla kummallakin New Holland 9050.
Vaikutti, että olisivat Suomeen tulossa (paripyörät mukana lavetilla), jos oisivat Venäjällä matkalla olisivat varmaan junaan kyydissä. Eikös toi 9000-sarjan NH oo sama kuin Case STX (Steiger)?

Kuka onnellinen ostanut?

EDIT: olivat uusia; ei uittokoneita.
Tossa kuulin hahmotelman seuraillen virtuaalilentoyhtiöitä perustaa Venäjälle virtuaalimaatila lentoyhtön esimerkin mukaan eli pellot vuokrataan, koneet leasataan ja rakennukset, hökunta vuokrafirmasta. Muistaakseni 1990-luvulla Venäjälle investoineille kävi köpelösti? Jos ei saa viisumia, niin jääpähän kaikki muiden huoleksi. Peltoakin kai saa ostaa jos venäläinen kumppani omistaa min 51% ja rajavyöhykkeeltä ei lainkaan, mutta rajavyöhyke voi olla vaikka 700km:n päässä rajasta, jos viranomaiset haluaa. Puolet pelloista on kai viljelemättä. Luulis noiden vuokraavien firmojen itse viljelevän, jos kannattais, mutta taitaa noi virtuaalilentoyhtiötkin olla kaikkein tuottoisampia vrt. perinteiset kalustonsa omistavat ja hl ökuntansa palkkaavat. Tuhoon tuomittu ajatus?
http://www.wnif.co.uk/articles/352/1/Kirovsky-Zavod-Kirovets-9000-series-tractors-feature-novel-transmission/Page1.html

Tulipas muuten mieleen, että onkos "Kiro" ainoa "linkku" johon saa raputtoman?

No joo, venäläinen traktori M-B koneella ja Liebherrin laatikolla; sounds not so russian.

"The development of the transmission has been led by the engineer that developed Fendt's Vario transmission, but who has been working for Mr Liebherr since retiring from Fendt several years ago."

Jäljet johtaa ns. sylttytehtaalle.
http://www.outletcarcenter.fi/autot2.asp?vid=BM895

Hintaa tiputettu kolmannen kerran; halpaa kutosvoimaa.
Katselinpa uuden Lantaristeilijän specificaatioita ja näyttäis ettei ilmajousitusta oo enää saatavissa? Yhden edelliskoppaisen Executiven tiedän missä on ilmajousitus ja ollut kuulemma pajalla taajaan, mutta ko. herra on kyllä ylikriittinen ja saattaa kahden korjaamokerran jälkeen puhua pajalla makaamisesta. LC V8:n ilmajousitusta ei kai koskaan ollut saatavissakaan? Lexuksen RX:n toi on näemmä saatavissa: http://www.lexus.fi/range/rx/key-features/engine/engine-air-suspension.aspx
Miksipä näin eikös ilmajousitus kuitenkin ainakin maastossa oo paras?
Vapaa sana / Avoimuus
: 12.01.10 - klo:00:40
Pohdinnassa on webkamera navettaan ja nuoren karjan luo. Luonnollisesti kaiken kansan käänneltävissä. Tämä siksi etten halua profiloitua eläinkiusaajaksi. Virossa 850 lypsylehmää ja vähän toistatuhatta nuorta karjaa, samoin tulen laittamaan kirjanpitoni/kannattavuuteni kaikkien arvioitavaksi eli tulen julkaisemaan kaiken taloudellisen datani netissä. Weijo ainakin joskus laittoi nettiin dataa; kannattaako avoimuus?
On näistä ennenkin täällä ollut puhetta:

http://www.youtube.com/watch?v=J5T4i9ymlcA

tai:

http://www.youtube.com/watch?v=rv9bXPcNews

Löytyykös Valtra valssia tai Massikka masurkkaa?
Sivuja: 1 ... 15 16 [17]