Koneet, laitteet ja tekniikka / Latausvaloa pimeään...
: 16.12.09 - klo:21:29
"Ystävälläni on pieni ongelma..."
No ottakaas ystävä esiin, niin katsotaan...
Eikun siis liekö kylmyyden syytä, jos latausvalo alkaa mystisesti palamaan kierrosten noustessa... Päivällä rehukuormaa haettaessa ei ollut mitään vaivaa, paskasta oli 10 ja 15 välillä, en tarkemmin kattonu. Nyt sitten ehtoolla lypsyn jälkeen pakkanenki oli lievästi kiristyny tai sitten ei, mutta kone oli seissyt purevassa viimassa muutaman tunnin ja siis jäähtynyt täysin. Noi nykyset "lohkolämmittimethän" lämmittää vain kannen... tai ainakin tuossa.
Käynnistyksen jälkeen latausvalo sammui ihan normaalisti, mutta kierrosten noustessa yli tuhannen se perkeleen valo sytty uudestaan ja sammui taas, kun laski kierroksia. En sitten joutanut kauempaa eli paremmin lämpimäksi asti käyttää, kun sain hommat valmiiksi. Olisikohan tuo mahtanu sitten kunnolla lämmenneenä sammua, tai sitten ei. Minkä tahansa virrankuluttajan päälle kytkeminen sai myös valon syttymään tai ainakin silloin, kun kulutuskohteita asteittain lisäsi, aina jokin sai kamelin selän katkeamaan. Laturin remmikään ei kiljunut tuskissaan ja kai tuo paikallaankin oli, kun valo käynnistyksen jälkeen sammuikin. Ei ainakaa koskaa aikaasemmin oo moista sattunu, jotta ois kylmä laturin noin kangistanu, että voisko se sitte olla jotain muuta? tai sitten ei...
No ottakaas ystävä esiin, niin katsotaan...
Eikun siis liekö kylmyyden syytä, jos latausvalo alkaa mystisesti palamaan kierrosten noustessa... Päivällä rehukuormaa haettaessa ei ollut mitään vaivaa, paskasta oli 10 ja 15 välillä, en tarkemmin kattonu. Nyt sitten ehtoolla lypsyn jälkeen pakkanenki oli lievästi kiristyny tai sitten ei, mutta kone oli seissyt purevassa viimassa muutaman tunnin ja siis jäähtynyt täysin. Noi nykyset "lohkolämmittimethän" lämmittää vain kannen... tai ainakin tuossa.
Käynnistyksen jälkeen latausvalo sammui ihan normaalisti, mutta kierrosten noustessa yli tuhannen se perkeleen valo sytty uudestaan ja sammui taas, kun laski kierroksia. En sitten joutanut kauempaa eli paremmin lämpimäksi asti käyttää, kun sain hommat valmiiksi. Olisikohan tuo mahtanu sitten kunnolla lämmenneenä sammua, tai sitten ei. Minkä tahansa virrankuluttajan päälle kytkeminen sai myös valon syttymään tai ainakin silloin, kun kulutuskohteita asteittain lisäsi, aina jokin sai kamelin selän katkeamaan. Laturin remmikään ei kiljunut tuskissaan ja kai tuo paikallaankin oli, kun valo käynnistyksen jälkeen sammuikin. Ei ainakaa koskaa aikaasemmin oo moista sattunu, jotta ois kylmä laturin noin kangistanu, että voisko se sitte olla jotain muuta? tai sitten ei...