Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - sampo30

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: 1056XL
: 02.01.14 - klo:20:01
Ja se käyntiääni... 8)

"Sahaa vielä niin mää koitan ilmata suutinputkesta!"
"Ny palo tartti, *****! Tiäksää mitä uus maksaa saatana.....!!"
"Ei nää jarrut pidä...."
"Kaaroiksää ***** Taneli sinne purkkiin Dottia?..."
;D ;D ;D
Natikkamiehen märkä päiväuni: Ei saatana sehän lähti laakista käymään... ;D


TDK osuit asian ytimeen... töissä 1056xl ja alle +5 kannattaa jo lämmitellä konetta...
moottori öljyt vaihtoon ja perä öljyjen tarkistus ja räjäyttäs käyntiin.. ja sen jälkee ehkä kun kone lämpiää ni uudellee koneen öljyt vaihtoo ja perästä myös ;)
täältä löytyy 6400 120 hv... muuttu ihan erikoneeks ruuvauksen jälkeen ja polttoaineen kulutus mielestäni laski.. toki Turbiini kytkin vie osansa..
Vaiha suosiolla se kannentiiviste. Saman teki vm-01 6400 Valtra.. reilu 3000 h kohalla.
On hävinnyt. Heti pakkasten alussa katos 5150Pro sta jarrut mutta palautuivat osittain ahkeralla jarrun pumppaamisella.. keväällä saatiin enne toukoja pelittämään taas.. ei oo jäässä missään. kyllä sillä talvella sen verra paljon ajettii aina putkeen ettei voi olla jäässä.

eli; nyykkärit paskoja!        mutta mites onko joillain hävinnä traktorista jarrut kesken käytön?    naapuri just valitti että a-sarjalaisesta oli jarrut kateissa kun päivällä käytti, ja nesteet vähissä!    itellä ollu jo mooonta muuta merkkiä ja missään ei koskaan jarrun puutetta potennu, varsinkaan 2008 mallit!   mihin valtu hukkaa nesteensä?
Työpaikalla MXM120Pro (TM120) onkelmana kans käynnistyminen alkuun oli selvää ilma ongelmaa. Nyttemmi lähtee sitä paremmi käyntiin mitä enemmän ainetta tankissa on. Siirtopumppu vois olla yks vaihto ehto. Torkko kerran puhui jotta näissä on ollu tankissa imuputkissa ongelmana halkeaminen tms.. oiskohan tässä onkelmaan ratkasu?
Kotosalla tulee NH n paalainta kiskottua V 6400 hieman piristettynä ja Turbiini kytkimellä. Työpaikalla sitten joko Puma 165 sella tai 5150 keissillä..
täältä löytyy piristetty 6400 arviolta 115-120 kaakkia pitäs löytyä kone piristyi mukavasti ja omasta mielestä ainekin polttoaineen kulutus laski jonkun verran! Suosittelen maltillista piristystä mutta liika on liikaa ja repii jonkun paikan rikki ja sitten vituttaa..
itellä hiukan kokemusta tuosta Jukka potkuri sekottimesta tosin vain 2 lapaisena mutta kyllä sekottu ilosesti iso säiliö.. edessä 1056XL
Meillä oli aikanaan 6400 kansipahvin vaihto operaatio ja tunteja oli tuolloin 4000 pintaan oireena oli se ettei koppiin tullut lämpöä joutokäynnillä ( kierroksilla ajon jälkeen viileni kylmäks koppi kun alkoi puu kuormaa tekemään tyhjäkäynnillä) kansipahvin vaihto autoi ja samalla ko moottorin käyntilämpötila muutenkin nousi enemmän mitä siihen asti oli noussut.
Itsellä jokunen tunti ko valtrasta, ihan originellinä. Varsin miellyttävä kokemus kulki 46 km/h ja oli ns Ecopoweri eli matalakierros malli. niitto traktorina helvetin hyvä. vääntöäkin miellyttävästi.
eikös vemlettejä enää tehdäkään asiakkaan toivomilla herkuilla?   eikö ole helpompi katella sopivalla pumpulla olevaa kuin ruveta helkutin talkoisiin tollasen takia ja mitä saavutetaan tolla työllä?    mikä on etu ko. välinerissä; kysyy nm.  muillekin tiedoksi!

Herrat keksi rahastusajatusen tai idean että rivipumppuja ei enää käytetä vaan siirrytään myymään sähköllä ohjattuja jakajapumppuja ja myöhemmin sitte cr - tekniikkaa. 8950 -02 tais olla viimeinen malli jota tuli rivipumpulla. 6000 - sarjassa käyttö loppui jo paljon aiemmin, olisko ollu joskus -96-98? Nykyään niitä ei tehtaalta saa kuin varaosana, tosin muualle niitä menee tänä päivänäki käyttöön uusiin koneisiin. Eikös jotku uudet Zetorit tule rivipumpuilla edelleenkin ja täyttää nykyiset tiukentuneet päästönormitkin..? Kyse ei ole siitä mitä voitais käyttää koneissa vaan siitä mitä halutaan käyttää ja myydä. Rivipumpun etuja jakajaan ei kannata erikseen selvittää, parempi kun ei tiedä niin helpompi tyytyä olemassaolevaan  ;)



Kyllä vain -01 vuoden 6400 valtrasta löytyy rivipumppu ainekin viellä..
Missä niitä Mykriä on vaivaksi asti? Itse tiedä kuin kaksi, toinen on Huittisissa automyyjä ja toinen entinen juoksija Turussa. ;D

 Mäntsälän Saaren maatalouskoulussa on yksi työnjohtajana.

Alakaako nimi J .llä?


kyllä alkaa ja oikea titteli on tilanhoitaja. nimim sieltä viime viikolla valmistunut  ;D
asiaa sivuten 5,4 skara aineki liikkuu piristetyllä 6400 varsin railakkaasti uskoisin et vakiotehoillakin menisi tarpeeksi ( 100hv ) niin miksei toi äes liikkuis tuolla 805 sella?
Tottakai lähtee ja kotiin selvittiin ilman ongelmia  :)
Sivuja: [1] 2