Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - Saku M Allikko

Hei pitkästä aikaa

Pitääkö olla huolissaan jos Windows 10 koneeseen kertyy järjestelmän väliaikaistiedostoja 10 Gt viikossa?

Pruukaan käyttää CCleaneria ennen ja jälkeen verkkopankissa asioinnin. Nyt syksyn mittaan olen huomannut ohjelman löytävän siivottavaa aikaisempaa enemmän. Tiedostot eivät siis ole "internet välimuistia" vaan "järjestelmän väliaikaistiedostoja". n. 200 000 kpl pieniä "dll" päätteisiä.

Osaako kukaan sanoa onko tämä Windows 10 ominaisuus vai onko koneesta tullut muuli?

----------------------------------------------------------
Ei pelkkä uusi portaatonloota paljoa auta.Jos valtteriin isketään portaaton vaihteisto ei se yksin riitä nostamaan traktoria jumbopaikalta kärkeen sama pätee caseenkin.Tämänpäiväntraktorissa on niin paljon ominaisuuksia etten usko että kaikki kerralla saadaan kohdalleen.Sama vähän kun fiattiin autoon ympättäs kaikki mahdollinen tekniikka ei se silti voita testiä,ellei arvostelu perusteita  muokata sille sopivaksi.Joten siksi haluisin nähdä perusteet testin tulokselle,joka ei tunnu uskottavalta. :)

Valitettavasti kokonaan artikkelia ei voi verkossa lukea, joten olen itsekkin näiden katkelmien varassa

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=no&u=http://www.gardsdrift.no/id/39247&prev=/search%3Fq%3DBedre%2BGardsdrift%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26hs%3DjGw&rurl=translate.google.fi&usg=ALkJrhhTb5RMxv5yYyHT6ZlXGD7q8RSxtA

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=no&u=http://www.gardsdrift.no/id/39446&prev=/search%3Fq%3DBedre%2BGardsdrift%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26hs%3DjGw&rurl=translate.google.fi&usg=ALkJrhiHTZUu5nDAOS3ZWuMpvvhfOStIyw

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=no&u=http://www.gardsdrift.no/id/39884&prev=/search%3Fq%3DBedre%2BGardsdrift%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26hs%3DjGw&rurl=translate.google.fi&usg=ALkJrhjmRsAGmKC4z-gdicFBWwRei6aZYg

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=no&u=http://www.gardsdrift.no/id/39829&prev=/search%3Fq%3DBedre%2BGardsdrift%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26hs%3DjGw&rurl=translate.google.fi&usg=ALkJrhiBbzwoiZ4utvNu1TcnPlxXrTlV2A

Testiohjelmaan kuului siis 88 kohtaa, sen lisäksi kuljettajat ovat kertoneet käytännön kokemukset. Valtra oli muunmuassa selkeästi hiljaisin. Lukijat saivat äänestää voittajaa ennen tulosten julkaisuaja Valtra sai äänestyksessä eniten ääniä.
[
Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin järjestykseen:

1.  Fendt 820 Vario TMS
2.  Valtra T202 Direct
3.  Case IH Puma 165 CVX
4.  New Holland T7040 Auto Command
5.  John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6.  Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7.  Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8.  Claas Axion 820 CMATIC


------------------------------
Onpa poikkeava tulos 1. jälkeen muihin testeihin verrattuna.Olisipa mielenkiintoista nähdä perusteet tälle testille.Varsinkin Claasin ja Mf huono menestys kummastuttaa,samoin Jumbosija on yleensä viime aikoina kuulunut Valtralle ja Nyykkärille.

Ei minun tietooni ainakaan ole vielä tullut muita portaattomien testejä jossa Direct tai CNH:n viimeisimmän sukupolven portaaton olisi ollut mukana.

Pitäisihän uuden tuotteen olla nykyisiä kilpailijoita parempi että olisi kilpailukykyinen vielä viiden vuoden kuluttuakin.

Viime vuonna markkinoille tulleista Valtra onnistui CaseIH:ta paremmin joka taasen CNH:n kaksikosta parempi. Tämä kolmikko ohitti kaikki aikaisemmat Fendtiä lukuunottamatta.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Mokkula
: 27.01.10 - klo:12:00
Ei täällä kuullu kun 2G. Suunta antennilla vois saada 3Geenkin kuulumaan. Minkäs tehosen vaatii? Eikös se mene jonkun db asteikon mukaan/ kilometri? Matkaa mastolle on ainakin 5-8km.

Onko 2G yhteys  GPRS vai EDGE

Itse vaihdoin aikanaan 1M langallisen EDGE mokkulaan ja ero oli pienempi kuin kuvittelin.

nykyään verkko keikkuu jatkuvasti WCDMA ja HSDPA:n väliä

liittymä on dna 385kbs mutta mitattu nopeus silti yli reippaasti 400kbs
 

Omalta pöydälta www.my-speedtest.com/fi/ avulla mitattuja tuloksia

Dna mokkula 385 ei mitään lisäantenneja:

gprs: 40 kbps
edge: 80-110 kbps
hsdp: 420-520 kbps

Dna mokkula 2M täysinopeus pöytämallin antennilla:

hsdp: 1.4 Mbps

sonera langallinen 1M:
n. 850 kbps
kertokaas nyt palstojen koneasiantuntijat jotta mikä seuraavista olisi se paras vaihtoehto:

massey-ferguson 7485 dyna-vt
john deere 7530 ap premium plus
fendt 818 vario
deutz-fahr ttv 650
valtra t202 direct

olisi ihan tosimeininki vaihtaa konetta kun rupesi tuota urakkaa lykkään tosissaan.
m-f, jd ja fendt hyvitysten osalta saman suuntaisia, toki fendt kalliimman hinnan vuoksi on myös välirahassa kallein. Muiden osalta ei suurta hintaeroa.

Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin järjestykseen:

1.  Fendt 820 Vario TMS
2.  Valtra T202 Direct
3.  Case IH Puma 165 CVX
4.  New Holland T7040 Auto Command
5.  John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6.  Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7.  Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8.  Claas Axion 820 CMATIC

jokainen merkki löysi sijansa ;D  Huomattava on jotta omaan merkkiin tottumisesta ei ole kyse, sillä Norjan kolme myydyintä merkkiä ovat sijoilla 4-6
Sikatalous / Vs: suomi express/a-tuubi
: 02.01.09 - klo:17:20

lupasivat palata asiaan vielä ennen joulua.

Lupaus jäi lunastamatta?  Ei taida ohjelman väitteille löytyä asiapohjaa?
Lainaus
Mihin keskiverto maatila tarvii portaattomalla voimansiirrolla varustettua traktoria? Ei yhtään mihinkään.

Itse en tarvitse portaatonta, mutta kytkimetöntä kylläkin. Kaikki pienet siirrot pihalla, olosuhteiden vaihtuvuus pellolla, kiihdytykset hankalissa paikoissa kuormalla tielle tullessa jne. Eli pitää päästä 5-25 km/h vedon katkeamatta ja vain nappia painamalla. 

Tämän kaiken voi tehdä turbiini Valtralla, jopa koskematta yhteenkään nappiin

Jos vaikkapa Dyna4 pystyy sen tarjoamaan 50k€:lla niin miksi muut eivät sitten? Vai pitäisikö vain sokeasti maksaa enemmän Valmetista ja huijata itseään että en tarvi, se mikä muilla on on turha.

Vertailu kannatta aina
pellon polkeutumisen saa kaupanpäälle täällä päin (valtavat akselipainot jopa 10 tonnia.)

Kyllä minä voin levittää ja telipainot pysyy 8tonnin rajoissa tuntityönä.
Ensimmäisissä koneissa on hieman jouduttu rajoittamaan ajovoimansiirron läpi päästettävää tehoa  ;D
http://www.konedata.net/Traktorit/claasXerion2500.htm

mutta 3300 on jo toista sukupolvea
http://www.konedata.net/Traktorit/claasXerion3300.htm
Vapaa sana / Vs: Armeija apuun
: 06.12.07 - klo:11:09
Mitään ei oo opittu. On se vaan hyvä ,että Lidlistä saa puhdasta vettä halvalla :D

Pullovesissä on paljon bakteereita, mutta mitäpä se haittaa ;)
Vapaa sana / Vs: Hörhöjen vesiperä
: 03.12.07 - klo:17:25
Olipas siellä keskustelut  :(

Luottaako nuo kirjoittajat käänteiseen psykologiaan vai lukijan huumorintajuun.

Vai syövätkö he aina vain naksuja, raksuja ja värjättyä vettä
Kysymys tietysti kaikille mutta erityisesti Wejjolle tai Petrille.

Kun GM on luomussa yksinkertaiseti poissuljettu ajatus, niin millä tavalla joskus tavanomaisessa viljelyssä (mahdollisesti GM) olleen pellon voi siirtää luomu tuotantoon?
Vapaa sana / Vs: A-studio 21.05
: 30.11.07 - klo:18:47
Kummirukkaset tuontikinkun vakiovarusteeksi,jollei halua tapanina paastota ;D ;D ;D ;D

  Tuo on kyllä hätävarjelun liioittelua.  Suurin osa eurooppalaisista pärjää aivan hyvin suomalaista sianlihaa :D

Mutta voihan vientiin tuottaa tavaraa jota ei itse välittäis syödä.
jos nyt puhuttaan ihan ihmismäisen hinnan traktoreista niin valtralla taitaa ne parhaat taakseajolaitteet olla.

Onko muuten näihin New Holladiin,massikkaan, jontikkaan saatava minkälaisia tehdasasenteisia taakseajolaitteita?

Fendtin 900 sarja nyt on omassa kastissaan ,kun kääntyy koko hallintalaitteisto.


Urakointi uutiset lehti esitteli taakseajo laitteita, mukana ainakin Valtra, Fendt, John Deere ja CaseIH cvx.

Lehdet on luettavissa: http://www.autokanta.com/urakointiuutiset/lehdet/index.html

minulla ei pdf:ät nyt pelitä mutta muistaakseni juttu oli alkuvuonna julkastussa numerossa.
Sivuja: [1] 2