Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - SR

Kuudessa tiekunnassa olen osakkaana, kolmen kokouksissa en ole käynyt koskaan. Tämän tien jonka varrella asun kokouksissa käyn ja olen myös hoitokunnassa. Asiat on sujuneet varsin hyvin osakkaita on yli sata ja yksiköt suhteellisen tasaisesti jakaantuneet niin ei ketään maksut kirpaise kovin pahasti. Kahden muun kokouksissa olen joskus käynyt näyttäytymässä, että tutustuu naapureihin.
Yks isäntä kerto miten se kippaa 815 valmetilla isoa 270 hl. viljakärryä. Ensin traktorin hydrauliikalla nostaa pari kolme kipin putkea sitte hana kiinni ja letku etukuormaajan liittimeen ja sieltä loput. Alaslaskiessa taas letkunvaihto oikeassa kohdassa, että öljymäärät säilyy oikeina etukuormaajan ja traktorin hydrauliikassa.
Kun on hukin linko ei ole nivelakselimurheita.
Kun tietäis, että laatikko pysyy vielä kasassa vaikka 2000 tuntia, niin vois jättää rempan tekemättä. Tuo traktori kun ei enää kovin aktiivikäytössa ole tuliskohan siihen 100 tunnin luokkaa vuodessa. Taidan kuitenkin sinne laatikkoon kurkistaa niin sitten on huoletonta ajoa sen jälkeen.
2650 -91  6000 h.
Koneet, laitteet ja tekniikka / JD 50-sarja
: 19.01.11 - klo:18:46
Missähän koneviestin numerossa on juttu tuosta jontikan vaihteiston lukkorenkaan korjaus operaatiosta? Onko mahdollisesti netistä luettavissa? Olis kyseinen remontti ajankohtainen niin vinkkejä saa antaa muutenkin.
Joskus aikoinaan koitettiin hitsata, mut eipä se kauan kestäny, että uutta suosittelen jos ei käytettyä löydy. Ja oli ammattihitsarin korjaama.
Aiemmin oli nelivetoinen avolava ja keväällä vaihdoin nelivetoiseen umpipakuun. Ja kyllä umpinainen on mielestäni paljon parempi tilaa on enemmän ja tavarat säältä ja varkailta suojassa. Maasto-ominaisuuksissa joutuu tinkimään kun ei ole maavaraa niinkuin pick-upissa.
Ylikuormamaksuista en tiedä, mutta sitomattomasta paalikuormasta on sen verran kokemusta, että 20 päiväsakkoa siitä rapsahtaa.
Eipä ole kokemusta rehunjakovaunuista, mutta pienkuormaajasta on ja on pirun kätevä. Jos vaan on joku paikka missä paalin levittää niin saa suhteellisen siististi jaettua häkkeihin/ruokintapöydälle. Itse kuljetan jopa purkupaikalta toiseen rakennukseen eikä sitä heinää matkalle paljon karise. Myös paskan tyhjennyksessä lampolasta paljon näppärämpi kun traktori kunhan ei ole ihan pienin malli, itsellä 3000 sarjan sähveri.
Toyota crown, toyota corolla, saab 9000, isuzu trooper, vw golf, mb 123, volvo 460, chyrsler voyager, volvo 850, saab 9-5, ford mondeo, mb c 200. Eli en taida kovin uskollinen olla seuraavaksi vois jotain bemaria kokeilla jos joskus autokuume pahasti iskee.
Tuo kapstaari oli 90-luvulla, vahva autohan se oli. Takapyörän laakeri siitä joskus meni varmaan välillä huimistakin ylikuormista johtuen. Renkaita missä olis tarpeeksi kantavuutta oli vaikea löytää alkuperäisille 15 tuuman vanteille. Vaihdoin sitte 16 tuumaset pyörät. Taitaa vaan olla jo niin vanhoja että ehjäpeltistä voi olla vaikea löytää.
Joo tätä on joskus tullu kokeiltua ihan bensalla, tilkka bensaa renkaan sisään vähän pyörittelee ja tulta perään. Uskomattoman hyvin nousee vanteelle, mut ei välttämättä kauheen turvallista.
tietysti
Onko se pakko siirtää? Ostat/vuokraat sille tontin nykyisestä paikasta jos ei omalla maalla. Kyllä niitä jyväkuormia on helpompi ajaa se 2 km. edestakaisin kun ruveta kuivuria siirtämään.
Sivuja: [1] 2