Yleistä maa- ja metsätaloudesta / Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
: 23.11.12 - klo:07:40
Koska kokonaispituutta ei ole esitetty pidennettäväksi niin kyseessä tulevat olemaan 4+5 akseliset yhdistelmät.
Eli käytännössä nuppi + perävaunu.
Tuollainen yhdistelmä vaatiisi yksisuuntaiset soratiet, leveät liittymät, 24/7 sulat ja/tai hiekoitetut risteykset,rampit mäet jne...
Eli suurin ongelma on tiestön kunto ja kunnossapito eli aamen koko projektille...
Toisekseen teollisuus "tarkistaa" taksat heti kun kehtaavat eli heti.
Toki jokainen saa ajaa "vanhallakin" (esim vm2012) kalustolla jos tuloskunto sietää esim 5 euroa/tonni taksan pudotuksen...
Kolmanneksi tämän "vanhan" kaluston arvo putoaa dramaattisesti.
Etenkin alitehoisten (alle 500 hv) vetoautojen ja sellaisten autojen ja etenkin kärryjen joihin ei voi tai pysty asentamaan lisäakseleita..
Jokaiselle joka näkee tässä uudistuksessa jotain hyvää niin suosittelen lähtemään talvikelillä tukkiauton rat...tai noh edes kyytiin Keski-Suomen kyläteille..
Eli käytännössä nuppi + perävaunu.
Tuollainen yhdistelmä vaatiisi yksisuuntaiset soratiet, leveät liittymät, 24/7 sulat ja/tai hiekoitetut risteykset,rampit mäet jne...
Eli suurin ongelma on tiestön kunto ja kunnossapito eli aamen koko projektille...
Toisekseen teollisuus "tarkistaa" taksat heti kun kehtaavat eli heti.
Toki jokainen saa ajaa "vanhallakin" (esim vm2012) kalustolla jos tuloskunto sietää esim 5 euroa/tonni taksan pudotuksen...
Kolmanneksi tämän "vanhan" kaluston arvo putoaa dramaattisesti.
Etenkin alitehoisten (alle 500 hv) vetoautojen ja sellaisten autojen ja etenkin kärryjen joihin ei voi tai pysty asentamaan lisäakseleita..
Jokaiselle joka näkee tässä uudistuksessa jotain hyvää niin suosittelen lähtemään talvikelillä tukkiauton rat...tai noh edes kyytiin Keski-Suomen kyläteille..