Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - puuhastelija

no kyllä siinä vika on , ehkä ne pikkasen on hitaat jos on ne isommat sylinterit, mutta ei siinä mitään odottelua tarvitse , ihan on kynnössä  aurat noussut normaalisti , toki tämä kone on 5445 vm05 ja ja vielä sillä vanhalla vaihteistolla, mutta nostolaitehan on sama näissä ja mitä siihen kytkimen kestoon tulee niin ei se nyt ihan äkkiä mene ja tämä on vielä mekaanisella suunnanvaihdolla  , 4500 tuntia on takana ja paljon on kuormattu etukuormaajalla , tietysti kuormaamisella saa kytkimen kuin kytkimen  hajalle jos vaan lepuuttaa jalkaa koko ajan polkimella
tuosta kelffristä en osaa sanoa , mutta 4 vuotta olen puolalaisella akpil levittimellä apulannat levittänyt , se on ainakin asiansa ajanut
tämä on taas sellainen tunteita herättävä asia , mutta itse vaihdoin vanhan etnan kaksoispesäkattilan (käytännössä öljykattila) tilalle aritermin 520 plussan , joka ihan ajaa minun käytössä asiansa vesitilaakin on pikkuisen enempi, muistaakseni jossain 350 litran paikkeilla , eihän se pelkälle puulle toki riitä, mutta voi sitäkin harrastella tämä on sellainen kattila jossa on vaihtoehtoja toiseen pesään saa öljypolttimen tai pellettipolttimen ja sähkövastuksetkin on varalla vielä.








Ilmeisesti mekaanisella suunnanvaihdolla oleva malli , näissä oli ne alkuperäiset suunnanvaihtajan vaijerit jotenkin epäkelvot
ne kun vaihtoi alkoi pelata ,se ääni ei ole vika se on ominaisuus noissa ei siellä mikään sen kummemmin hajoamassa ole ja  eniten sitä ääntä on juurikin pikavaihteen nopeammalla alueella
kovin kärkkäästi vähentelevät tuota 30 euroa , kaksi kuukautta sitten viimmeksi lähti hieho teuraaksi ja nyt jo vähentivät välitykseen menevästä sonnivasikasta tuon 30 euroa, mutta tämä asia ei kyllä tähän jää
jos sieltä huohotin putkesta öljyä tippuu kannattaa kyllä katsoa sinne ventiilikopan alle , kuten jo tuossa edellä manittiin , jostakin syystä se keinuvipukoneistoille tulevasta paineputken päästä on niitä pieni ruuvia auennut ja sitten paine menee suoraan venttiilikoppaan ja  sitä kautta tiputtaa , ruuvi on niin pieni taas , että se ei laske öljynpainetta, ei ainakaan niin paljoa , että painevalo palaisi.
suunnavaihto  muuttui paljon kevyemmäksi kun vaihtoi ne vaijerit, ne alkuperäiset oli tahmeta heti uudesta lähtien, nyt menee pykälä päälle.
kyllä tuo on ominaisuus
Sillä Samin yksilautaisella jokusen vuoden levittelin , en tiedä oliko se juovuksissa tehty, mutta runko siinä oli aivan onneton , jos tyhjä kone oli suorassa, niin säkin tyhjenyksen jälkeen se oli takakenossa  työntövartta sitten pitemälle pikkuhiljaa kun kone tyhjeni , lopulta pohjaluuku irtosi ja tippui lautasen päälle, ja se oli siinä sitten se kone , säiliö oli kyllä hyvin maalattu, mutta runko ei. Tämä Akpil 800 oli samoissa hinnoissa kun tuo sami se vaan että akpil on kahdella lautasella ja huomattavasti jämäkämpi ainut mikä pikku kömmähdys on tuossa se että ne hydrauliikka letkut saisi olla pikkuisen pitemmät, saahan ne jatkettua jäljestäkin päin ja eihän noita sulkuhanoja paljoa tarvitse, silloin jos jossakin kiilassa tarvitsee levittää toisella lautasella
no tuo akpil on ihan kelvollinen kone noin vuoden kokemuksella, mutta en tosiaan osaa sanoa miten kestää pitemmän päälle , se työ jälki on kuitenkin puolassa ihan eri tasoa kun se 80-luvun polmot vehkeet
sepä se, ihan kuitenki asiallisesti tehty lautaset on rosteria samoin suojukset sekä pultit millä kasattu, säiliönki olis rosterisena saanut, varsin yksinkertainen rakenne ja säädöt ja luukut toimii hydraulisesti
eihän se Sami mikään laatupeli ole , aika heiveröinen rungoltaan ei tahdo yhtä säkkiä kone kantaa , muutaman vuoden sillä levittää, sitten se pesusta ja rasvauksesta huolimatta ruostuu pois , nyt on menossa itäkone Puolassa valmistettu, viimme kesä sillä mentiin , ihan työnsä hoiti, kestävyydestä en osaa sanoa vielä, mutta eihän tämä länsikoneiden veroinen ole, mutta eipä ollut hintainenkaan
cultorit on ollu muutaman kuukauden kuormaajakoneessa eturenkaina , talvipito on ainakin yllättävän hyvä ja pyöreätkin ovat, kulutuskestävyydestä en vielä osaa sanoa , hintaansa nähden kelvolliset renkaat.
onko tuo etnan malli alapalokattila , itse omistan k-30 , se on alapalokattila
Metsätalous / Vs: raevuusaha
: 03.11.13 - klo:11:08
hintaansa nähden on ihan kelvollinen vaihtoehto dolmar 4510 , 3 vuotta ollut ja sahailtu niin metsässä kuin laitumien lankojen aluksia ja hyvin on ainakin tähän asti pelannut
Sivuja: [1] 2