Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 26.03.23 - klo:06:03
-
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/miljardiradat-on-jaadytettava-vaatii-annika-saarikko-saastetty-minuutti-maksaisi-satoja-miljoonia-keskustajohtaja-muistuttaa/
Esimerkki, jotta etelää pitää näivettää, jotta kepuideologian mukaisesti koko maa saadaan pidettyä asuttuna.
Siitähän tässä on kyse, ettei meillä muutoin ole varaa kepuideologiaan, kuin kaikila pitää mennä yhtä huonosti.
Samalla korostuu kepuloinen pelko etelän vieläkin nopeammasta vahvistumisesta, jolloin auttomattomasti kepun loppu vain kiihtyy.
Meinaako joku varsinais-suomalainen todella äänestää säärikköä, ihmettelen.
Naivia jopa sääriköltä hallituksen viime metreillä esittää tiukan taloudenpidon linjaa kun neljä vuotta valtion kassa ollut kuin hollitupa.
Lisäksi etelän radat alkavat olla teknisen ja kilpailukyvyllisen käytön lopuilla.
-
Kannattaa lukea suomenmaasta lukijan kommentti.
Kun kepu puuhaa omille alueilleen Murmanskin rataa tai korviketta Saimaan kanavaan, silloin miljardit ovat halpoja.
-
Uusi rata 16 minuuttia vanhaa nopeampi ja maksaa 7 miljardia euroa.
Eemeli ja kokoomus pitää järkevänä investointina. ;D ;D :D
Rahan kylvämistä tuuleen. Tuossa näkee kokoomuksen kaksinaamaisuuden. Rahaa on näkyäämmä tuhlattavaksi.
-
paljonkohan menis uutta rataa myöten teollisuuten tuotteita nopsaan ulkomaille?
-
Siis valtion tukemat maakuntalennotkin joutaa lopettaa, ehtiihän sitä, vaikka junalla.
Ai niin nythän on kyse kepulandiasta ja siellähän aika on rahaa.
-
Kokoomusta ei kiinnosta 7 miljardin euron säästö, vaikka vinkuu koko ajan säästämisen ja leikkauksien tarpeesta.
Maksettaisiin 7 miljardia, jotta säästettäisiin 16 minuuttia ajassa.
Kokoomus = Rahaa on
-
Mitäs tää Hki - Tampere-välin 'parantaminen' sitten on ? Eiköhän baanat ole sillä suunnalla kunnossa. Btw. viimeksi kun ajoin pätkän motaria hvk etelä - rmk pohjoinen, niin en bongannut ainuttakaan sähköautoa.
Tunnin junaradan alkuosa olisi ihan uutta väylää, Veikkola, Nummela, Lohja. Salon päässäkin on mahdollisesti väliasemien paikkoja.
-
Siis valtion tukemat maakuntalennotkin joutaa lopettaa, ehtiihän sitä, vaikka junalla.
Ai niin nythän on kyse kepulandiasta ja siellähän aika on rahaa.
eemeli hyväksyy kokoomuksen eläkeleikkurit jos pääsee joutusammin oopperaann helsinkiin ;) :D ;D 8)
orpohan sano että kokoomuksen mielestä ei ole leikkaus jos indeksejä jäädytetään, maksetaan vaan vähemmän :-\ :-\ :-\ :-\
-
kepuloisella pelko puserossa,jotta Turku Helsinki Tampere Lahti neliöstä tuee niin vahva vetovoima, jotta kepulandia näivettyy.
Siitähän kyse.
Alueen vaikutusalueella taitaisi asua yli kolme neljäsosaa suomalaisista.
-
kepuloisella pelko puserossa,jotta Turku Helsinki Tampere Lahti neliöstä tuee niin vahva vetovoima, jotta kepulandia näivettyy.
Siitähän kyse.
Alueen vaikutusalueella taitaisi asua yli kolme neljäsosaa suomalaisista.
eemeliki pääsee osallistumaan vetovoiman kasvuun, jonkunverranhan sitä pitää varmaan hiilinieluja suojella jotta radan ympöäristövaekutukset tulee kompensoiduksi ;) :D ;D 8)
justihinsa oli muuten juttua raadiossa noista maakuntakentistä, keskittyy tuet aika hyvin muutamalle kokoomusjohtalle näitä turistikennttiä lukuunottamatta... jotta äläpäs taaskin ole astumassa oikeitten kokoomuslaisten varpaille ;) :D ;D 8)
-
Tulevan hallituksen pitäisi säästää, leikata kuluja ja vähentää valtionvelkaa. Nuo ratahankkeet maksavat 7 miljardoa euroa.
Tuon verran kai sitten pitää säästää ja leikata enemmän jos ne toteutetaan?
Metsäkatoakin pitää vähentää. Aika lailla metsää katoaa noiden ratojen alle.
-
ja kun työt nykyään yhä enempi paikoillaan tehtäviä, onko immeisten pakko matkata puoli maata että voipi suorittaa? ja kuin paljon tuosta oikein luontokatoa pelkän pendelöinnin takia.. joka kait ei niiin tarpeen. maakuntakentät elää ehkä puolen kymmentä vuotta.. saabi kohta laittaa jo kauraa kasvamaan moiset..