Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Moottoripolkupyörä Man - 06.03.23 - klo:16:35
-
Puimuri pienillä tunneilla. Varmatoiminen ja helpposäätöinen. Käyttöominaisuuksissa ja kestävyydessä vähän sanottavaa.
https://jukuri.luke.fi/bitstream/handle/10024/483880/kselostus962.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Vähän kuin nykyisen yhteiskunnan meno. Paperilla kaikki näyttää hyvältä. Käytäntö sitten onkin erikseen.
-
https://jukuri.luke.fi/bitstream/handle/10024/483696/kselostus778.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Varma Valmet, kesät talvet. :)
-
Puimuri pienillä tunneilla. Varmatoiminen ja helpposäätöinen. Käyttöominaisuuksissa ja kestävyydessä vähän sanottavaa.
https://jukuri.luke.fi/bitstream/handle/10024/483880/kselostus962.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Vähän kuin nykyisen yhteiskunnan meno. Paperilla kaikki näyttää hyvältä. Käytäntö sitten onkin erikseen.
Sepeteukselle ja jeepille sopisi tuo Niva😉
-
https://jukuri.luke.fi/bitstream/handle/10024/483696/kselostus778.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Varma Valmet, kesät talvet. :)
Koetusselostuksen kuvan mukainen kuorma Terrassa on - miten tuon nyt sanoisi - todellista yltiöoptimismia :D
Tai vaihtoehtoisesti ainetta rikkovaa materiaalitutkimusta. Siinä voimaniirto laulaa joutsenlaulua jota runko säestää itkuvirttä voihkien...
Lentokonetehdas ja metsäkone eivät rimmaa.
-
eikös tuohon aikaan yleensäkin ajettu koneita niin ku yleensä ajettiin töissä? ylikuormat yleisiä ja noissahan net viat tuloo esiin.. nykyään nuita koestuksia hieman kaipais mut tahtoo olla vain kone-esittelyjä koeajot. viat sit käyttäjän murhe..
-
https://jukuri.luke.fi/bitstream/handle/10024/483696/kselostus778.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Varma Valmet, kesät talvet. :)
Koetusselostuksen kuvan mukainen kuorma Terrassa on - miten tuon nyt sanoisi - todellista yltiöoptimismia :D
Tai vaihtoehtoisesti ainetta rikkovaa materiaalitutkimusta. Siinä voimaniirto laulaa joutsenlaulua jota runko säestää itkuvirttä voihkien...
Lentokonetehdas ja metsäkone eivät rimmaa.
tavallaan kyllä huvittavaa kun miettii näitä nykyisten metsäkärryjen ja traktoreidenkin kokosuhteita, miksei myös maa-ainreskärryjen versus niihin kuorma-autoista tehtyihin mekaanisella vedolla varustettuihin joiden edessä sata-sarjan ja 02-sarjan valmetit hajoili ja heikoiksi haukuttiin.
nyt yritetään metsäkärryissä hydraulisella vedolla, ennen mekaaninen veto lykkäs vaikka traktorin poikki jos teloissa oli lapaa ja kuskilla ei aivoja :o :o :o :o
-
hienoa katella noita keslanki mainoskuvia kun 170 heppainen kulettaa 6 motin kuormaa auratulla tiellä... tai sit lumettomalla mäntykankaalla. ja sit manataan kannattamattomuutta....
-
hienoa katella noita keslanki mainoskuvia kun 170 heppainen kulettaa 6 motin kuormaa auratulla tiellä... tai sit lumettomalla mäntykankaalla. ja sit manataan kannattamattomuutta....
Aika harvoin mainoskuvat ovat realistia. Vanhoissa mainoksissa yleensä suorituskykä on liioiteltu vahvasti, ja uusissa taas on lähinnä sellaista fiilistely- ja mielikuvamainontaa.
Se on kyllä totta että mulle ei ole ihan auennut mihin ongelmaan ratkaisu on 200 000+ euron erikoisvarusteltu traktori-metsäkärry yhdistelmä. Joitakin harvinaisia tapauksia lukuunottamatta, esim jotkut kaupunkien ym puistometsänhoidot jotka eivät toimi normaalien laskelmien ehdoilla ja joissa ajasta tiellä ajetaan yhtä paljon kuin metsässä. Normaalissa metsätaloudessa en millään ilveellä saa tuosta kannattavaa ja tuolla rahalla alkaa saada jo pienempää ihan oikeaa metsäkalustoakin, jopa uudenkarheana. Mä en varmaan vaan osaa laskea :-/
Valmistajan ja myyjän rahanpuutteeseen varmaan auttanee jos vaan saa kaupan käymään.