Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Filosofi - 24.02.23 - klo:22:49

Otsikko: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: Filosofi - 24.02.23 - klo:22:49
Kertokaapa nyt viisaat, mihin Case IH:n ja Internationalin malleihin aikoinaan tuon turbiinikytkimen sai ja kuinka yleinen varuste se itse asiassa oli.
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: bouli - 25.02.23 - klo:08:35
Mun käsittäkseni ei saanut muihin kuin 1255 ja 1455. 
1455:ssa on suurimmassa osassa, se oli niissä Suomen maahantuonnissa vakiovaruste -83 alkaen, 1255 en tiedä miten yleisesti se otettiin.
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: Paalari - 25.02.23 - klo:08:57
Hitto mutta osaa tuo Neuss kutonen käydä nätisti.
https://www.youtube.com/watch?v=yK05DAaeaoo
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: Make - 25.02.23 - klo:22:51
Hitto mutta osaa tuo Neuss kutonen käydä nätisti.
https://www.youtube.com/watch?v=yK05DAaeaoo
Jep! Tuon 402 ääni on vähän äreämpi kuin 358 kuutiotuumaisen. Ruokinta näytti olevan kunnossa. Paljonkohan mahtaa irrota tehoa?
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: seegeri - 26.02.23 - klo:12:08
Nätisti se 358 ki hörisee, vähäsen ruuvattuja. Veteraanil ikää jo yli 40v, nauttii oikein ku pääsee välil äestääki, sekä kone ja kuski.
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: Filosofi - 27.02.23 - klo:09:34
Mun käsittäkseni ei saanut muihin kuin 1255 ja 1455. 
1455:ssa on suurimmassa osassa, se oli niissä Suomen maahantuonnissa vakiovaruste -83 alkaen, 1255 en tiedä miten yleisesti se otettiin.

Mikäköhän mahtoi olla syynä, että sen sai vain noihin malleihin, ja miksei mahtanut siirtyä tuotekehityksen mukana uuden polven malleihin?
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: Make - 27.02.23 - klo:09:41
Noissa malleissa on ZF vaihteisto, sama jota Fend käytti. Pienemmissä IH oma vaihteisto. Noiden jälkeen siirryttiin powershift-laatikoihin ja portaattomiin.
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: klapikasa - 27.02.23 - klo:21:05
Eikö se turpiini ollut sulakeena siinä välissä kun iso moottori olis rikkonut sen vaihteiston ilman sitä?
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: bouli - 28.02.23 - klo:10:52
Eikö se turpiini ollut sulakeena siinä välissä kun iso moottori olis rikkonut sen vaihteiston ilman sitä?
En tiedä, pehmentäähän se paljon vaihteiston rasituksia varsinkin kun noi natikan moottorit oli varsin pitkäiskuisia ja veti pienille kierroksille asti.
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: Oksa - 28.02.23 - klo:16:48
muistaako kukaan 84 hytron..?
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: Antidesantti - 28.02.23 - klo:18:24
muistaako kukaan 84 hytron..?

Jepz...    🎅
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: Oksa - 28.02.23 - klo:19:15
hyä peli mut oli aika ponneton rinteissä...
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: Paalimies - 28.02.23 - klo:23:41
Naapurissa oli sellainen. Viljeli paljon rivikasveja niihin aikoihin ja nostohommiin oli hyvä. Kevät-talvet oli sitten sahaa pyörittämässä.
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: bouli - 01.03.23 - klo:08:50
Munkin naapurilla oli Hydro natikka, jakoi sillä apevaunulla rehua ja kuivitti pihattoa.
Otsikko: Vs: Case IH/International turbiinikytkin
Kirjoitti: Cutana - 02.03.23 - klo:20:03
Isomman väännön se turbiinilla oleva kone lootalle antaa,värinöitä kyllä tasaa.